Ga naar inhoud


[800] Na inbouw harddisk geen signaal meer


paardengek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: paardengek
Via de webbrowser blijft image hangen bij het booten.


Mag ik raden? Op het moment dat de progressbar (balkje) in het display op zon 30% staat?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: paardengek

Dat klopt !!
Een bekend euvel ??


Ja, een bekend euvel. Niet alléén in de PLi images, maar is een probleem welke ik zelf in meerdere images tegen ben gekomen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele pogingen later:

 

Maakt helemaal geen zak uit, wat voor image er op komt. Het blijft een instabiele dreambox. Soms boot hij wel, maar blijft dan in de instellingen hangen ( frisse image ). Andere keer blijft hij in de boot hangen. Soms draait de image wel goed, maar bij de volgende keer opstarten hangt hij weer.

Ben intussen al 12 uur met deze dreambox bezig.

Dit allemaal zonder harddisk.

 

Orginele image erin gehad ( zowel via webbrowser als ook door dreamup ) : blijft hangen in boot of blijft hangen bij de eerste opstart.

Pli Jade : Soms wel signaal soms geen signaal. Boot wel door.

Nabilo kaal image: Boot door en heeft signaal. Bij de volgende boot weer geen signaal.

Nabilo black hole: Boot soms wel door en soms niet. En heeft soms wel signaal en de andere keer weer niet.

 

Ik heb nog nooit zo'n instabiele dreambox meegemaakt en heb al diverse dreamboxen onder handen gehad.

Ik denk, dat deze dreambox retour winkel gaat. Ik heb geen trek meer in zo'n instabiel apparaat.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na inbouw 2.5 HDD 5400rpm op DM800 geen problemen m.b.t. signaalloss ondervonden tot nu toe, echter wel zodra ik een opname start freeze het beeld binnen 10 minuten en is het signaal op afgestemde kanaal compleet lost in space.

 

Pas na stoppen van de nog lopende opname en reboot kan ik weer TV kijken, echter zodra ik weer een opname start binnen enkele minuten precies dezelfde vastloper.

 

Ik ben vast niet de enige met dit probleem hoop ik? Iemand enig idee of zelfde ervaring?

 

Mvg,

IntruderX

 

 

DM7000, DM800 met draaibare Channelmaster 1.2M.

=================================================

No Risk, No Fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind resultaat:

 

Geen hardeschijf erin, deze is wel goed, maar zal waarschijnlijk te veel stroom opnemen. En daardoor heeft de tuner te weinig en heeft dus dan geen signaal.

Nabilo blackhole staat er nu als image op. Boot nu wel netjes door.

De tijd zal het leren, dat deze dreambox stabiel is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@ Paardengek

 

Ik ben benieuwd of je die RPS jumper al eens gezet hebt? En of dat daarmee de problemen wegbleven.

 

Ik krijg vandaag of morgen de BEVT schijf en wil weten of ik die RPS moet "jumperen"

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf er gisteravond ingezet en alles lijkt te werken. Geen jumper gezet.

 

Oozoon in flash en Gem 4.1 op stick

 

Moet nog wel wat performance testen.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...