Ga naar inhoud


waar op letten bij aankoop wii ?


Ome Merde

Aanbevolen berichten

ik kan voor een schappelijk prijsje een wii overnemen, gemod, alleen is me niet helemaal duidelijk met welke mod (nog geen antwoord op mijn vraag via e-mail, vandaar dit topic).

 

welke modificatie is het best voor de wii en waarom ? wat kan je allemaal na modificatie met zo'n apparaat ?

ik ben qua game-consoles na de Atari 2600 afgehaakt dus vandaar mijn wellicht kneuzige vragen smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


nou... daar is volgens mij een uitspraak over geweest dat je mag doen met je console wat je wil (ook een hammer pakken en hem op die manier verbouwen) en dat is ook een modchip inbouwen. Echter... een modchip inbouwen om illegaal games te (kunnen) spelen wel verboden (illegale games dus)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het mogelijk om elke wii te modificeren, er zijn door nintendo nog geen modellen op de markt gebracht die modchips onbruikbaar maken. bij nieuwere wii's is het alleen wat lastiger om de modchip te solderen.

 

Een veelgebruikte modchip is de wiikey, deze werkt alleen op wii's met een serienummer lager dan 123500000, voor nieuwere wii's is er ook al de wiikeyv2.

 

Het is sinds kort ook mogelijk om een softmod uit te voeren op de wii door gebruik te maken van een savegame exploit in Zelda Twilight Princess, en hiermee installeer je eigenlijk een loader waarmee je gebrande spellen kan spelen.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou wel vragen welke chip erin zit. Dit ivm het updaten van de firmware met extra configuratie mogelijkheden om niet je Wii te bricken voor het geval er een verkeerde update wordt uigevoerd per ongeluk.

 

Verder kan je er homebrew op draaien, zijn leuke toepassingen voor. Ook de WiiWare (vc) spelen kan je er op zetten via een sd kaart.

 

Voor meer info stuur maar een pm anders

 

Heb zelf de wasabi chip erin, en moet zeggen, werkt uitstekend.

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
Op zich is het mogelijk om elke wii te modificeren, er zijn door nintendo nog geen modellen op de markt gebracht die modchips onbruikbaar maken. bij nieuwere wii's is het alleen wat lastiger om de modchip te solderen.


Op een bekend Nederlands WII forum stond 6 december een bericht dat in Australie WII modellen op de markt zijn gekomen met een nieuwe chipset (GC2-D3). Op deze nieuwe chip kon geen modchip meer worden gezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
ik kan voor een schappelijk prijsje een wii overnemen, gemod, alleen is me niet helemaal duidelijk met welke mod (nog geen antwoord op mijn vraag via e-mail, vandaar dit topic).

welke modificatie is het best voor de wii en waarom ? wat kan je allemaal na modificatie met zo'n apparaat ?
ik ben qua game-consoles na de Atari 2600 afgehaakt dus vandaar mijn wellicht kneuzige vragen smile
merDe



De modchip is wel belangrijk de ene moet je via een soort jtag updaten en de andere kun je via een dvdtje updaten.
Maar wat ik ook belangrijk vind is hoe is de laser van die wii.
Laad die alles probleemloos in of heeft die daar problemen mee.
Want net als de Playstation 2 heeft de Wii ook het probleem van de laser.
Na een poos (maand,1/2jaar etc) spelen met(backups) wil de laser wel eens minder worden.
Ze zeggen ook dat je Verbatim moet gebruiken voor de backups.
Ik heb een Wii met Wiikey en tot heden werkt het nog goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
Op zich is het mogelijk om elke wii te modificeren, er zijn door nintendo nog geen modellen op de markt gebracht die modchips onbruikbaar maken. bij nieuwere wii's is het alleen wat lastiger om de modchip te solderen.

Een veelgebruikte modchip is de wiikey, deze werkt alleen op wii's met een serienummer lager dan 123500000, voor nieuwere wii's is er ook al de wiikeyv2.

Het is sinds kort ook mogelijk om een softmod uit te voeren op de wii door gebruik te maken van een savegame exploit in Zelda Twilight Princess, en hiermee installeer je eigenlijk een loader waarmee je gebrande spellen kan spelen.


Ik denk het niet
http://www.modsupplier.com/catalog/images/Wii-D3-Dvd-Drive.jpg

Dit is de drive van een tot nu toe niet om te bouwen Wii.
De controller chip is compleet weg van deze drive,dus waar en hoe moeten ze nu de modchip solderen.
Misschien met een soft mod wel maar ombouwen (nog)niet..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 5620_gek
Origineel bericht van: Korsman035
Op zich is het mogelijk om elke wii te modificeren, er zijn door nintendo nog geen modellen op de markt gebracht die modchips onbruikbaar maken. bij nieuwere wii's is het alleen wat lastiger om de modchip te solderen.

Een veelgebruikte modchip is de wiikey, deze werkt alleen op wii's met een serienummer lager dan 123500000, voor nieuwere wii's is er ook al de wiikeyv2.

Het is sinds kort ook mogelijk om een softmod uit te voeren op de wii door gebruik te maken van een savegame exploit in Zelda Twilight Princess, en hiermee installeer je eigenlijk een loader waarmee je gebrande spellen kan spelen.


Ik denk het niet
http://www.modsupplier.com/catalog/images/Wii-D3-Dvd-Drive.jpg

Dit is de drive van een tot nu toe niet om te bouwen Wii.
De controller chip is compleet weg van deze drive,dus waar en hoe moeten ze nu de modchip solderen.
Misschien met een soft mod wel maar ombouwen (nog)niet..


I stand corrected :P maar alsnog, de softmod oplossing werkt ook steeds beter, dus zo'n probleem is het (nog) Niet..

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 5620_gek
Speel het spel Super Smash Bros Brawl als de verkopende partij die heeft.
Het is een dual layer game waar veel problemen mee zijn..
en verder veel suc6

grtz


Deze versie is ook al gedownsized naar een normale DVD5 ,

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...