Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TimD
..



Ter info: heb mijn vraag een antwoord gekregen:
Met de huidige firmware kan er niet gekeken worden naar een kanaal op tuner 1 en tegelijkertijd opgenomen van tuner 2
Timeshift op tuner 1 niet mogelijk als tuner 2 opneemt
meerdere kanalen van dezelfde transponder opnemen is ook nog niet mogelijk.

Toch bedroevend voor een twintuner die binnen een paar weken in de rekken ligt frown Zelfs de basisvereiste van een twintuner: opnemen en kijken tegelijk is niet eens mogelijk!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: TimD
Origineel bericht van: TimD
..



Ter info: heb mijn vraag een antwoord gekregen:
Met de huidige firmware kan er niet gekeken worden naar een kanaal op tuner 1 en tegelijkertijd opgenomen van tuner 2
Timeshift op tuner 1 niet mogelijk als tuner 2 opneemt
meerdere kanalen van dezelfde transponder opnemen is ook nog niet mogelijk.

Toch bedroevend voor een twintuner die binnen een paar weken in de rekken ligt frown Zelfs de basisvereiste van een twintuner: opnemen en kijken tegelijk is niet eens mogelijk!


Tja, het is een box in ontwikkeling.
Je kan niet alles "meteen" verwachten.
Zo heeft deze box, voor en nadelen bij de start ...
Een dreambox 7000(sorry voor het vergelijk) draaide ook niet meteen vlekkeloos ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TiptronicS

Deze box is momenteel ver van perfect op vlak van software. Mensen die het nu kopen, moeten weten dat ze bezig zullen zijn op de "beta" software. Maar op vlak van hardware is deze een "monster" :D , het is een heel amusant box voor mensen die zich graag bezig houden met linux box'en en is een goede investering voor in de toekomst. Momenteel moet je het zien als een soort heel krachtige "basis digitaal ontvanger". Je kunt heel wat extra opties al gebruiken, maar je kunt ze nog niet vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TiptronicS
Deze box is momenteel ver van perfect op vlak van software. Mensen die het nu kopen, moeten weten dat ze bezig zullen zijn op de "beta" software. Maar op vlak van hardware is deze een "monster" :D , het is een heel amusant box voor mensen die zich graag bezig houden met linux box'en en is een goede investering voor in de toekomst. Momenteel moet je het zien als een soort heel krachtige "basis digitaal ontvanger". Je kunt heel wat extra opties al gebruiken, maar je kunt ze nog niet vertrouwen.


Jaja een Monster op hardware gebied!!Dat was in het verleden een andere Koreaanse ontvanger ook..(DG400)Hardwarematig vele malen beter dan b.v een DM7025!!Kijk eens wat er van de DG400 is geworden!!Één HELE grote flop.

Leuk al die opties op de ontvanger....Alleen je kunt ze nog niet vertrouwen!!!

Als je een "Beta" ontvanger nu wilt wegzetten...zet er dan ook "Beta" prijzen tegen over..!!En ga niet de ontvanger nu al vol lof staan verkopen met de belofte binnen nu en 3 weken is de software af.!!(Dat is wat nu gebeurt)

In de hele branche draait het om de centen..iedere dag dat er niet verkocht wordt maar wel research and development wordt verricht kost Dollars..De enigste schrale troost is dat de Dollar nu laag is.

Ik hoop inderdaad dat het AZBox team doorzet en er een prachtige en stabiele ontvanger(s) neer gaat zetten..Maar mijn mening is doe dan net als wat Dream heeft gedaan bied ze aan, aan de "hobby" groep en wacht met de verkoop naar de "domme" particulier die alleen maar een zoveelste ontvanger wil kopen tot dat de software 95% stabiel is..

Vriendelijke groet,

Kimadi


VU-DUO+ - DM800SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kimadi

Leuk al die opties op de ontvanger....Alleen je kunt ze nog niet vertrouwen!!!

Als je een "Beta" ontvanger nu wilt wegzetten...zet er dan ook "Beta" prijzen tegen over..!!En ga niet de ontvanger nu al vol lof staan verkopen met de belofte binnen nu en 3 weken is de software af.!!(Dat is wat nu gebeurt) Wie heeft dat beweerd? Azbox verwacht de fw volledig optioneel te hebben juni 2009

In de hele branche draait het om de centen..iedere dag dat er niet verkocht wordt maar wel research and development wordt verricht kost Dollars..De enigste schrale troost is dat de Dollar nu laag is. Fijne van deze box is dat ie eigenlijk gebouwd is voor een hele grote iptv aanbieder dus development gaat heus wel door

Ik hoop inderdaad dat het AZBox team doorzet en er een prachtige en stabiele ontvanger(s) neer gaat zetten..Maar mijn mening is doe dan net als wat Dream heeft gedaan bied ze aan, aan de "hobby" groep Wie zegt dat dat niet gebeurd (is) en wacht met de verkoop naar de "domme" particulier die alleen maar een zoveelste ontvanger wil kopen tot dat de software 95% stabiel is.. Iedere shop die deze box zomaar verkoopt aan de door jouw genoemde "domme"particulier weet wat ie zichzelf aandoet

Vriendelijke groet,

Kimadi




BTW de software is wel 95% stabiel hoor alleen de emulators (nog) niet al moet ik zeggen dat incubus hier perfect werkt op intern cs en met de juiste prio file

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag D_Liver,

 

Ik zie dat jij een directe lijn hebt naar Azbox i.v.m de informatie.Ik moet helaas bekennen dat er door Azbox diverse datums naar buiten worden gebracht..bij ons in de regio wordt de stabiele fw binnen nu en 3 weken verwacht.

 

Wat betreft de verkoop door de shops naar de niets wetende partikulieren kan ik alleen maar zeggen dat er 9 van de 10x misbruik wordt gemaakt van die onwetendheid en de box onder het mom wordt verkocht, de fw is binnen afzienbare tijd perfect..Tot die tijd heeft de klant een Betabox voor handen.

 

En wat die hobby groep betreft..Dat zijn de jongens van PLI die al diverse ontvangers hebben aangeschaft / geschonken hebben gekregen.Bron de winkel van de importeur.

 

 

Waarom maak ik mij hier nu zo druk om???(Is mij trouwens geen BAN waard.)

 

Wederom wordt ik door oud klanten van mij benaderd met de vraag is deze nieuwe ontvanger echt zo goed als dat er door de importeur / verkoper wordt beweerd??(Ik ben al 1,5jaar niet meer aktief in de branche.)

 

Dus wederom net als toen hij van een ander merk importeur was doet die weer dezelfde praktijken uithalen..Dat is waar ik mij zo aan stoor..

 

Produkt zal best goed / zeer goed zijn!!!

Alleen nu niet geschikt voor verkoop naar niets wetende partikulieren..Dus pronk niet met voorraad wat schijnbaar allemaal al verkocht is om zo je verkoop verder te stimuleren.

 

Heb even het geduld om een goed produkt te verkopen als die het ook waard is om te kunnen verkocht worden.

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

@info

 

De "onvrede" tussen jouw en je voormalige werkgever interreseren mij eigenlijk helemaal nix ( maar "kleuren" wel je oordeel)

 

Pli team boxen gekregen/geschonken?:

Geen idee?? Heb het meer over het oostblok.

 

Als "oud" klanten je benaderen over deze box kun je ook gewoon eerlijk zeggen dat je het niet weet ( gezien jouw posting over jouw testje waarbij je ons niet kon vertellen met welke firmware je getest had ).

 

Over de "directe" lijn naar Azbox:

 

Ja ik ben eigenwijs, als ik denk dat een box iets is of kan worden schrijf ik gewoon de fabrikant aan ipv een winkelier te benaderen en in dit geval is dat Opensat!.

 

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee zijn er niet veel Linux dozen meer met slechte hardware ....

Waar het om draait bij alle linux boxen (azbox, reelbox, dreambox, ipbox ... allemaal boxen btw ... :D) is de ondersteuning en ontwikkeling qua software.

Deze moet breed gedragen worden, zowel door de fabrikant als de community.

Naar mijn idee bereikt de fabrikant het meest op veel zaken (hard en software) onder een vorm van open source weg te zetten.

Dit bevorderd de toegankelijkheid en creativiteit van de Linux community. Waardoor de fabrikant weer meer dozen kan wegzetten.

En de eindgebruiker een perfecte box in huis krijgt.

 

Zelf heb ik bijv. het duidelijke gevoel dat de ipbox nu veel beter voor de ipbox ontwikkeld wordt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: info

En wat die hobby groep betreft..Dat zijn de jongens van PLI die al diverse ontvangers hebben aangeschaft / geschonken hebben gekregen.Bron de winkel van de importeur.

[...]

Dus wederom net als toen hij van een ander merk importeur was doet die weer dezelfde praktijken uithalen..Dat is waar ik mij zo aan stoor..


En daarom verklaar je het eerste tot feit om vervolgens de goede reputatie van de importeur met feiten te onderbouwen?

You do the math.

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leverbaarheid Azbox Premium HD en Azbox Elite HD...

 

De Elite is vanaf heden (4/3/2009) vanuit voorraad leverbaar. De Premium is vanaf eind maart vanuit voorraad leverbaar. De kleine parij Premiums die we eerder krijgen is al heel lang verkocht.

 

Dus als jouw dealer geen Azbox kan krijgen moet hij googlen naar Azbox in Nederland...

 

met vriendelijke groet,

Herbie153

Azbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik mag mij sinds gistermiddag de eigenaar noemen van een premium :D

Ik heb op dit moment helaas alleen erg weinig tijd om er iets mee te doen, aangezien m'n vrouw in het ziekenhuis ligt. Aangesloten heb ik hem in ieder geval wel, en hij doet het ook nog smirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Herbie153
Leverbaarheid Azbox Premium HD en Azbox Elite HD...



Goedendag Herbert,

Hoe staat het inmiddels dan met de software?Is er al twin tuner ondersteuning voor de Premium??
Het is de laatste tijd nogal stil rond de ontvanger(s)!!
En is de Bug lijst inmiddels al redelijk op niveau?? (acceptabel)

Hoe staat het in het algemeen met de software voor beide ontvangers?

Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide boxen dus zowel de Elite als de Premium getest.

 

Op dit moment is reeds de 4e versie Firmware uit 09.1473.

 

Deze werkt op beide boxen vrij goed.

 

ook newcs en mgcamd werken op de box. dus je CD kaart ook S3 werkt hiermee.

 

Verder werkt het afspelen van Films/Videos/Muziek en Fotos ook zonder problemen.

 

Het Wifi gedeelte van de Premium kan ik helaas geen WPA2 vinden om dit te gebruiken.

 

Ook een channelconverter mis ik nog om bijvoorbeeld de joske lijst van de DB om te zetten naar de azbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...