Ga naar inhoud

[all] hoe zorg ik voor dat ik mijn usb en hdd via DCC goed krijg?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met het volgende probleem en ben al dagen bezig het probleem op te lossen, maar het lukt me niet.

Het zit als volgt: ik probeer images te zetten op een usb stick (is ooit gelukt, maar wordt niet meer gezien door DCC)

Als ik wil mounten, dan lukt het niet om dat de map dev/usb/host0/bus0/target0/lun0/disc te vinden. Alles bestaat behalve het stukje disc. Toen vond ik wel dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/disc en dit gebruikt voor de usb. Stom, stom dus, nu wordt de HDD als usb gezien. Hoe krijg ik alles weer goed? In commander bezig geweest van DCC maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan nu ook niet meer opnemen op de hdd. Heb natuurlijk alles weer terug gezet, maar dit werkt niet meer. Ik moet blijkbaar meer dingen veranderen of terug zetten, maar weet niet wat. Het blijft een leuke hobby, maar kost me soms ook bloed zweet en tranen.

Alvast bedankt voor de hulp.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Geplaatst:

Beide unmounten en daarna weer goed mounten en voor de USB de goede optie kiezen.

En anders, tijd om je image eens te updaten? wink

Dan komt het vanzelf weer goed.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Of dezelfde, de hardware herkenning wordt dan opnieuw gedaan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen