Ga naar inhoud


[7000] waar vind ik samba.tar.gz bij sjerom of elders?


fredzetee

Aanbevolen berichten

ik gebruik sinds een paar dagen PLi en wil samba installeren. Dat heb ik via het software menu gedaan. Als ik nu het commando smbd via telnet geeft werkt het ook vanuit windows. Na een reboot van de dreambox niet meer. Graag wil ik het automatisch weer laten opstarten na een reboot. Dat werkt met een script geloof ik. Nu vind ik dat wat lastig en herinnerde me dat op sjerom ook totaal pakket was te downloaden (incl startup en shutdown script meen ik). Ik heb de download sectie van sjerom daar naarafgezocht maar kan de file samba.tar.gz niet vinden. In de FAQ van sjerom staat nog wel een verwijzing naar die file...

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


7000 en Pli? gewoon het vinkje zetten en het werkt, altijd.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Of je maakt een file'tje "init" in /var/etc met daarin de tekst:

1 smbd -D
2 nmbd -D

Dan start samba na een reboot vanzelf.

Dat werkt wel, maar is totaal niet nodig. De PLi image heeft volledige ondersteuning voor samba. Ofwel: effe downloaden vanuit software management en 't vinkje aanvinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je bedoelt het vinkje bij softwaremanagement-> download-> extra services-> samba server? Die staat aangevinkt, dat gebeurt vanzelf bij de download, maarre... geen automatische start bij reboot hoor. Of zit er nog ergens anders een vinkje?

(je ziet het wel... tot vorige week gemini gebruiker)

 

Overigens, en als jullie me verder helpen heb ik 'm waarschijnlijk niet nodig, kan ik toch die file bij sjerom niet vinden. Ik wil 'm dat toch ff laten weten. Ik heb begrepen dat er contact opgenomen moet worden met hem via dit board (zo begrijp ik de info onder zijn contact button op zijn site) dus bij deze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...