Ga naar inhoud


[7000] Dreambox heeft meer rechten dan ik.


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb een NAS in mijn netwerk met daaraan een extra HD via USB. Deze is ook voor de dreambox toegankelijk.

Nu heeft de NAS voor gekoppelde schijven automatisch de map USBStorage met daarin een dir Disk1 (en Disk2 als ik een tweede koppel.

In de dir Disk1 heb ik alle rechten. In de dir USBStorage mag ik enkel lezen en niet zelf iets aanmaken.

Nu heb ik laatst de box laten opnemen op de USB schijf aan de NAS en tot mijn verbazing creëerde de box een dit movie naast de Disk1. In die map movie mag ik ook alles.

Hoe krijgt die dreambox het voor elkaar een dir aan te maken.

 

En belangrijker, staat die dir movie nu op de USB of op de NAS?

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan je wel uitleggen waar die directory "movie" op de USB drive vandaan komt. Die is inderdaad door de Dreambox zelf aangemaakt omdat opnames altijd in de directory movie komen te staan. Alleen de PLi image doet dit vanzelf trouwens, de andere images niet. De rechten op die directory is rwxrwxrwx (777) dus daar mag je altijd iets in aanmaken. Misschien heb je dat in de andere directories niet.

 

Waar de Dreambox in opneemt is simpel: dat heb je ingesteld in dreambox settings/recording and playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die map "movie" had ik inderdaad wel verwacht.

Maar het spookt momenteel lichtelijk op de NAS. Even de USB via de webinterface afgekoppeld en de map movie bleek dus inderdaad op de NAS zelf te staan. Ik bleek overigens nu ineens wel zelf een map te mogen aanmaken in USBStorage.

Na opnieuw koppelen van de USB ineens helemaal geen schrijfrechten meer op de USB schijf, alleen lezen.

Even de inhoud van die movie map aan het verplaatsen en dan de hele boel maar eens resetten.

Ik vermoedt dat de ellende begonnen is toen ik van de week even zonder nadenken mezelf rechten wilde toekennen in USBStorage, toen even vergeten dat ik een mapje lager moest zijn.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...