Ga naar inhoud


.AVI via VLC naar .TS omgezet, speelt mijn DM600 niet af. EIT mist?


wormwood

Aanbevolen berichten

L.S.

 

Ik heb hier een DM600PVR met Pli-Jade (Enigma 1) draaien.

De op mijn DM600 harddisk opgenomen .ts bestanden spelen prima af, maar avi's die ik via VLC naar .ts heb omgezet, en die ik vervolgens via DCC 2.95 op de DM600 harddisk heb gezet, spelen niet.

 

Heb ik wellicht verkeerde VLC instellingen gebruikt (optie media/converteren, naar MPEG-TS, en dan als bestand wegschrijven)?

 

Wat mij ook opvalt, is dat DM600 aanvankelijk die via VLC geconverteerde .ts bestanden niet in het filmmenu laat zien. Na het bijwerken van de filmlijst werden die wel weergegeven, maar kunnen die nog niet worden afgespeeld.

Ik heb zo'n idee dat ontbrekende ".eit" bestanden daarvoor de oorzaak zijn (?). De op de DM600 opgenomen .ts bestanden, die wel worden afgespeeld, hebben namelijk telkens een gelijkluidend ".eit" bestand, vandaar.

 

Hebben jullie wellicht enig idee wat ik fout doe bij die conversie van AVI naar TS en via FTP naar de DM600 (afgezien van: hieraan ooit te zijn begonnen ;-) ?

 

Groeten,

André

 

Een collega, wenste mij laatst "achter de decoder". Ach, wartaal is ook taal, en er is dan tenminste ruimte voor verbetering. Dus, brabbel er ook maar op los hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites


.eit bestanden bevatten informatie over de opname, zender, tijd en programmainfo. Deze zijn niet nodig bij het weergeven, zijn enkel voor het overzicht in de bestandsmodus.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze info. Dan zit het probleem dus kennelijk ergens anders. VLC of Vista...

Groeten,

André

Een collega, wenste mij laatst "achter de decoder". Ach, wartaal is ook taal, en er is dan tenminste ruimte voor verbetering. Dus, brabbel er ook maar op los hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afspelen van TS files werkte in oudere enigma's niet goed, laadt dus wel een recent image. Met Ronaldd image op 7025 werkt het perfect, ik gebruik de VLC commandline scripts die ik al eens hier gepost heb. Ik heb ze voor een 4:3 TV geschreven, aanpassen vand e aspect ratio is een makkie als je naar de 16:9 scripts kijkt (die boven en onder zwarte balken toevoegt).

 

http://www.milosoftware.com/sat/stream_to_dreambox.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Milo.

 

Ik heb hier de laatste versie van Pli-Jade/Enigma 1 draaien, en probeer graag jouw suggestie de komende dagen. Ik heb rond de kerstdagen een laptopje gekocht met Vista, en heb voorlopig al moeite om daarin de commandline te vinden... ;-) Maar, dat ding zal vast niet zijn weg-gerationaliseerd, dus die vind ik vast.

 

Groeten,

André

Een collega, wenste mij laatst "achter de decoder". Ach, wartaal is ook taal, en er is dan tenminste ruimte voor verbetering. Dus, brabbel er ook maar op los hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Afspelen van TS files werkte in oudere enigma's niet goed, laadt dus wel een recent image. Met Ronaldd image op 7025 werkt het perfect, ik gebruik de VLC commandline scripts die ik al eens hier gepost heb. Ik heb ze voor een 4:3 TV geschreven, aanpassen vand e aspect ratio is een makkie als je naar de 16:9 scripts kijkt (die boven en onder zwarte balken toevoegt).

http://www.milosoftware.com/sat/stream_to_dreambox.zip

Is dit ook aan te passen voor mkv's zodat bv. 1920x800 wordt opgevuld met zwarte balken tot 1920x1080? De DM800 kan zelf geen zwarte balken toevoegen en rekt het in de hoogte op. Ik heb geen makkelijke tool kunnen vinden om dit eenvoudig te doen.
(Beste is dat Dream dat oplost).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk moet de stream dan opnieuw gecodeerd worden, dus dan doet VLC het volgende:

 

MKV -> raw -> balken toevoegen -> MKV

 

Dat kost een beetje kwaliteit, maar vooral heel veel tijd als hij de hele film opnieuw moet inpakken. Encoding parameters voor MKV zou ik zo niet weten.

 

Het is op de dreambox wel degelijk te fixen, ik heb nog met de VLC plugin zitten spelen destijds, en die kon je wel naar 16:9 of 4:3 laten stretchen zonder de resolutie te wijzigen. Omdat de VLC plugin wel ontzettend gammel is (crashes, locks) ben ik maar overgegaan op transcoderen naar de disk en afspelen met de video knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een oude link gestuurd, moet zijn:

 

http://www.milosoftware.com/sat/transcode.zip

 

Hierin zitten een aantal transcode batch files. Je moet wel de lokatie van de files aanpassen (wijzen naar E:)

 

Als je de "transcode to ..." batch bestanden in de "Send to" folder zet, kun je een AVI rechts aanklikken in explorer, dan "Send to" en "transcode ..." kiezen om hem via VLC naar de dreambox te sturen.

 

Tip: Als je een dual-core machine hebt, kun je er twee gelijktijdig draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...