Ga naar inhoud


Gevraagd Speedtoutch 780WL instellingen voor telfort


Gast HTC Freak

Aanbevolen berichten

Gast HTC Freak

Hallo,

 

Ik heb nu reeds een jaar Telfort internet (Zyxel modem )en in het begin zonder klagen. Sinds een half jaar begon het gedoe. 10 tot 15 keer per valt de internet verbinding uit en komt zelf weer op. Tijdens een telefoongesprek hoor ik de andere beller niet (of andersom)

 

Heb nu een Speedtoutch 780WL op de kop getikt maar ben nu al dagen bezig en heb alle topics gelezen maar krijg alles voor elkaar behalve VOIP. Internet werkt wlan werkt allemaal prima behalve VOIP ik krijg steeds dat rode kruisje voor registered.

 

ip. sip.telefoniedienst.nl de tel.telfoniedienst.nl instelling veranderd. URI vernderd in mn telefoonnummer (zelfs de plaatjes als voorbeeld van tweakers gehaald) maar niets wil werken.

 

Mijn vraag is kan iemand mij een user.ini file (backup file) sturen van een Speedtoutch 780WL die VOIP wel heeft draaien op een 780WL in combinatie met 20Mb internet van Telfort.

Zodat ik deze in mijn modem kan laden en hopelijk werkt het dan wel mits ik de juiste gegevens invoer natuurlijk.

 

Andere suggesties zijn ook van harte welkom.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook zo'n zyxel. Ik had begrepen dat de firmware van dit ding speciaal voor Tiscali/Telfort is aangepast en dat je daardoor geen ander modem kunt gebruiken.

 

Maar Tiscali had een goed forum. Dat zal nu wel bij Telfort zitten? Ik zou daar eens navraag doen.

 

Klik

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een speedtouch 780w werkt prima op telfort/tiscali,

Heb hem zelf ook draaien op Telfort met voip.

 

Save je user.ini op je pc ( kan vanuit het modem )

 

Open het in kladblok (windows) en kijk bij de regel voice.ini..

 

hier moet staan :

sip config useragentdomain=tel.telefoniedienst.nl primproxyaddr=sip.telefoniedienst.nl secproxyaddr=0.0.0.0 proxyport=sip primregaddr=sip.telefoniedienst.nl secregaddr=0.0.0.0 regport=sip notifier_addr=0.0.0.0 notifier_port=sip

 

Bij mij ontbrak er een telefoniedienst stukje (weet niet meer welke)

Na toevoegen in de user ini en deze weer terug zetten werkte voip..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...