Ga naar inhoud


Kaon 570 Diseqc settings... wie kan mij helpen ?


arbra

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik stel mijn vraag hopelijk in de juiste rubriek. Ik heb een Kaon 570 en zou mijn 8x1 Diseqc willen configureren voor mijn Wavefrontier90. Probleem is dat ik nergens A/A, A/B, B/B, B/A terug kan vinden in mijn menu. Ik heb enkel Disecq A, B,C, D, motor of Usals ter beschikking.Door Diseqc A, B, C, of D te gebruiken gebeurt er niets en krijg ik geen enkel beeld. Wat doe ik fout ? Bedankt voor uw reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry voor de onduidelijkheid Toxic(q) maar Nederlands is mijn moedertaal niet.

 

Nieuwe poging dus : Op mijn Kaon 570 receiver zou ik mij externe Disecq switch 8x1 willen configureren. Mijn probleem is dat ik op mijn receiver alleen de keuze heb tussen Disecq A, B, C of D - Motor - of Usals. Wanneer ik de Disecq's gebruikt kan ik enkel bv Astra op mijn receiver ontvangen en geen andere sateliet. Wat moet ik juist doen en welke parameters moet ik gebruiken om ook Sirus, Hotbird en Eutelsat te kunnen ontvangen.

 

Met dank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej arbra!

Ik ken de Kaon niet, maar als alles goed aangesloten is moet je volgens mij ook nog iedere satteliet "linken" aan een diseqc-poort. Bijvoorbeeld Astra 19gr = A, Thor =B en zo verder.

Nu gebruik ik nog een draaibare schotel (met actuator) zodat ik me nog niet echt verdiept heb in de diseqc materie...

Maar hier zal vast wel iemand zijn die je kan helpen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Sverige och tack..

 

Alle lnb's zijn al aangesloten op mijn vaste multifeed dish (Wavefrontier 90). Tot zover ontvang ik Astra, Eutelsat, HB en Sirius. Maar ik kan op mijn receiver enkel één van deze satellieten ontvangen tegelijkertijd. Dat ik nu Diseqc A aangeeft voor Astra, diseqc B voor eutelsat enz. helpt niet. Ik zit echt vast dus frown

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kaon geeft alleen A, B, C, D, of Motor (diseq1.2) of Usals.

Satelieten kunnen daar in scanmenu toegewezen worden.

 

Hoe moet dat met jouw ding, gaat via disecq 1.2 en virtuele motor aansturing gedachte.

 

http://www.tele-satellite.com/TELE-satellite-0509/ned/emp.pdf

 

Op deze link wordt het uitgelegd. Dus je zet alle LNB's of de 5 t/m 8 op motor omdat 1 t/m 4 met A t/m D gedekt kunnen worden.

 

Dit verhaal is voor de EMP 8/1 switch, je kan verder googlen als je ander merk hebt.

 

Niet zo'n handige oplossing als een wok en een LNB met een motor hetzelfde hadden kunnen doen, veel goedkoper met wat draaigeduld.

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Watte?

 

Die site is in het nederlands!!!

 

Snap hem effe niet ............

 

Wat moet je met een Kaon 570 of zo'n switch als je alleen maar nederlands kunt. Rijmt niet. Dan bij starterspakket CD blijven .... Zucht frown

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...