Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] canaal digitaal firmware uit ?


Gast frank=b

Aanbevolen berichten

Het enige verschil wat ik zo snel zie is dat die van Rebox een System-ID van 39321 heeft (die schijnt dan op alle apparaten te passen, een zgn 'wildcard' ID).

Maar hoe ze aan die firmware komen is mij ook een raadsel.

Op 18 november '08 was er eentje uit Korea,

op 5 december is de firmware van Rebox gedateerd

en 15 december was de datum van de volgende firmware uit Korea.

 

En zelf draai ik nu een 23231 firmware met system-ID 23331 erin (om maar van die achterlijke nummering af te zijn).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kreeg vorige week via de ingeschakelde optie: "automatische firmware update via LAN" een firmware binnen met als release datum 15 december 2008. Met deze firmware kan je inderdaad de Canal-digitaal zenderlijst binnen halen (je krijgt zelfs de keus tussen TV Vlaanderen en Canal-Digitaal) Binnen enkele seconden is de lijst binnen gehaald. De EPG werkt inderdaad goed. Met het programma TOPSET kan je de lijst wijzigen.Dus je hoeft niet echt vast te zitten aan de voorgeprogrameerde lijst van Canal-Digitaal (of TV Vlaanderen)

Ik wacht wel echter met smart op de programmeurs van TOPSET dat het mogelijk wordt om de gehele lijst van zenders automatisch te hernummeren. Nu kan dat alleen handmatig in advanced mode (Edit TV service, tabblad Advanced) in het vakje RES 3. Maar om 2000 zenders met de hand te gaan hernummeren is monnikenwerk (of eigenlijk gekkenwerk)

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die firmware vandaag ook even geprobeerd, maar in de EPG zitten nog wel gaten.

Verder staan de zenders op zich wel op volgorde, maar hebben ze geen nummer, als je je eigen kanalenlijst gebruikt. Tenzij je in Topset in advanced mode de volgorde invult bij res 3.

Volgens mij is dit dus exact dezelfde firmware als die 15 dec heel even op hun site heeft gestaan, want alles werkt precies zoals mijn opgeslagen versie van 15 dec '08.

Zolang de kanaalnummers niet makkelijk gewijzigd kunnen worden (dmv topset of door het menu) of op 0 blijven, hoef ik deze firmware niet en blijf ik bij mijn gepatchte (23231 -> 23331) Duitse firmware van 15 dec.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
en blijf ik bij mijn gepatchte (23231 -> 23331) Duitse firmware van 15 dec.


Hadrian, wat zijn jouw ervaringen met de EPG met die versie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gaten, meer nog dan met de firmware die via LAN werd aangeboden. Maar ik weet niet hoe en hoevaak ze bij CDS de EPG dingen wijzigen, want daar verandert ook nog weleens wat in.

Verder moet ik zeggen dat de EPG pas 'werkte' vanaf het moment dat er een andere draad op dit topfield subforum werd geopend oper crashende 5500's met de MHW-EPG. Tot die tijd crashte mijn 7710 altijd als ik de EPG wilde ophalen (met die Duitse firmware dus).

 

Ik heb a.s. woensdagavond wat meer tijd om e.e.a. uit te proberen, dus dan ga ik er eens voor zitten wat de voor en nadelen van de verschillende firmwares zijn.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bierboer
ben vanmiddag bij mijn sat boer geweest heeft nieuwe software ingeladen in mijn TF 7710 hd pvr.volgens mijn ontvanger is dat 23331 L1.02 TF-HSCB 7.00.31 februari 20 -2009 lijkt goed te werken ben nu bezig met uitproberen


Volgens de Topfield Site is de laatste versie die van 18-11-2008. Die van mijn 7700HDPVR is zelfs van 09-10-2008.

Geven ze geen nieuwe versies meer door dan via hun site?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: WPW
De firmware kan je ook UIT je ontvanger halen, wellicht kan iemand dit eens hier dumpen om te zien wat voor een hack dit is.


Met heeft het nu over firmware versie 23331 L1.02 TF-HSCB 7.00.30 februari 3 -2009.

En over een firmware van 15 december 2009.

Zijn er nu dus al 2 versies, die alleen via LAN zijn binnen te halen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

Met heeft het nu over firmware versie 23331 L1.02 TF-HSCB 7.00.30 februari 3 -2009.


En .31, kijk maar naar de reactie van bierboer.

Origineel bericht van: Henri Aalten

En over een firmware van 15 december 2009.

Zijn er nu dus al 2 versies, die alleen via LAN zijn binnen te halen ?


Dat laatste lijkt me sterk, bovendien schrijft bierboer dat zijn satboer het erin heeft geladen, de poster met .30 zegt niets over hoe hij eraan gekomen is.

Het lijkt erop dat verschillende dealers bezig zijn met verspreiden van beta's danwel testversies die zij ter beschikking hebben - geen van deze versies is immers officieel beschikbaar via de Topfield site, LAN of OTA.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
De firmware kan je ook UIT je ontvanger halen, wellicht kan iemand dit eens hier dumpen om te zien wat voor een hack dit is.


WPW, hoe doe je dat precies met de 77x0HDPVR?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem inmiddels erop gehad en er weer afgegooid.

Wel wat kleine verschillen ontdekt;

bij AV-settings is er een extra optie voor DRC/line. Geen idee wat het inhoudt. Bij de infobalk staat naast het Dolby-logootje nu ook een D.

Het grootste verschil is echter de EPG: Die doet het dus nog steeds voor geen meter. Niet eens gaten, maar gewoon ontbrekende data voor veel kanalen, BIENTOT-meldingen en op één van de RTLs de EPG van dinsdag.

 

Overigens is-ie volgens de ontvanger gedateerd op 20 feb 2009.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...