Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] canaal digitaal firmware uit ?


Gast frank=b

Aanbevolen berichten

hee hallo allemaal,

al surfend tussen de diverse forums in ned en duitsland over de reacties van de laatste firmware kwam ik op een site van een sateliet dealer in limburg tegen. hij had in zijn nieuwsblok volgende berichtje staan:"

 

Belangrijke update Topfield TF 7710HDPVR

 

Let op!!

Canal Digitaal software in de 7710 HDPVR is mogelijk!

Mediaguard highway werkt ook voor de Nederlandse zenders weer goed! (Meerdere programma's).

Inladen is alleen mogelijk via rs 232 en niet met de "Stick".

Als ik het moet doen maak dan eerst even een afspraakje en bel de zaak."

 

wie heeft deze firmware al kunnen uitproberen? en wat zijn de verbeteringen toc van de orginele tf firmware?

 

of weet iemand waar deze firmware van cd te downloaden is om eens deze te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hallo allen,

 

heb gisteren eens gebeld met die dealer en gevraagd of t de topfield firmware was of echt van canaal digitaal, het antwoord was dat t door canaal digitaal aangepaste firmware zou zijn, deze was niet via het internet te verkrijgen alleen via een officieel canaal digitaal dealer en via het nul-modem kabel te instaleren. bij een niet via canaal digitaal gekochte tf7710hdpvr zou deze gewoon ota blijven maar als je van de cd firmware weer afwilde moest je de 7710 eerst compleet na fabrieks instellingen zetten en opnieuw firm ware als zenders instaleren

 

wat er anders was dan de verwachte tf firmware welke half weg deze maand uit komt kon hij niet vertellen

 

frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerder het idee dat dit gewoon indianenverhalen zijn. Die dealer kletst volgens mij gewoon uit zijn nek. Zeker als hij beweert dat het alleen maar met RS232 kan.

Ik ben benieuwd hoeveel van die "firmwares" in omloop zouden zijn en wat het systeemnummer dan is.

Vooralsnog geloof ik er geen bal van wat die dealer verkondigt.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat de dealer of de Topic starter de laatste door Topfield weer ingetrokken FW van december bedoeld want deze is inderdaad niet meer via OTA en / LAN beschikbaar.

Maar inderdaad, indianenverhalen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

deze upgrade van desbetreffende dealer heb ik geinstalleerd via de RS232 poort.

De dealer is zelf zeer betrouwbaar en deskundig. Deze upgrade werkt beter als de laatste originele update van Topfield zelf, maar is nog steeds verre van ideaal.

De EPG werkt nog steeds niet goed en de receiver moet dagelijks enkele keren opnieuw opgestart worden, omdat de zenders bij het zappen wegvallen (dit euvel kwam veel frequenter voor bij de originele Firmwares van Topfield).

Deze Topfield receiver is m.i. te vroeg op de markt gebracht daar de software nog steeds niet voldoende doorontwikkeld is. Hier aan kan de dealer ook niets aan doen, behalve het afraden om zo'n receiver te kopen cq de aanschaf uit te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik heb het vermoeden dat de dealer of de Topic starter de laatste door Topfield weer ingetrokken FW van december bedoeld want deze is inderdaad niet meer via OTA en / LAN beschikbaar.
Maar inderdaad, indianenverhalen.

Hallo Jurgen,
Ik heb net via LAN de software van 15-12-2008 binnengehaald.
De EPG staat erop tot en meet maandag 00.15 uur
Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simon,

De EPG heb ik ook regelmatig volledig en correct maar ook net zo vaak onvolledig en zelf foutief.

Het verbaasd me overigens dat de versie weer via het LAN ter beschikking wordt gesteld en niet via de site.

 

Heb je nu overigens ook de versie FW TF-HSCD 7.00.29?

zo ja dan is het weer dezelfde versie zoals ik die ik eind vorig jaar al via het LAN heb binnengehaald.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hoi Simon,
De EPG heb ik ook regelmatig volledig en correct maar ook net zo vaak onvolledig en zelf foutief.
Het verbaasd me overigens dat de versie weer via het LAN ter beschikking wordt gesteld en niet via de site.

Heb je nu overigens ook de versie FW TF-HSCD 7.00.29?
zo ja dan is het weer dezelfde versie zoals ik die ik eind vorig jaar al via het LAN heb binnengehaald.

Hallo Jurgen,
Het is de versie 7.00.29
Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Wat is het voor firmware die op de site van de Nederlandse inporteur staat.

 

Wat is het verschil met de firmware uit Corea ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Er staat een fitmare op de site van de Nederlandse importeur, is al even geleden, dat wel.

 

Maar wat is nu het verschil met de firmware uit Corea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...