Ga naar inhoud


[DM800HD] De ideale interne harde schijf voor de DM800HD?


fico99

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik ga zaterdag waarschijnlijk ook de trotse eigenaar worden van een DM800HD smile

 

Nu zit daar nog geen harde schijf en ben ik aan het rondkijken wat nu de ideale interne schijf zou zijn?

 

- SATA 150MB/s of 300MB/s?

- 5400rpm or 7200rpm?

- 8MB of 16MB cache?

- Samsung, Seagate, Hitachi of Western Digital?

 

Zou het trouwens mogelijk zijn om met zo een 2,5" interne SATA schijf 3 HD streams van 20mbps elk op te nemen en tegelijk 1 HD stream af te spelen? Dat lijkt me het worst case scenario voor performantieproblemen :D

 

gr,

Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kon het niet laten en heb hem ondertussen al besteld, LOL :D

 

Het is uiteindelijk de Seagate Momentus 7200.3 ST9320421AS geworden cool

 

Getest als de beste en snelste notebook schijf ter wereld met een transfer rate van maar liefst 89 MBytes/sec shocked

http://www.tomshardware.com/reviews/notebook-hard-drive,2006-6.html

 

't Is nu maar te hopen dat de DM800 HD deze schijf herkent eek

 

gr,

Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snelste schijf?

Zelfs met de langzaamste SATA 2,5" schijf heb je nog minimaal het XXXvoudige aan overcapaciteit:-))

Een HD stream wordt nooit meer dan 25Mbit/s en de langzaamste SATA schijf doet op zijn sloffen een meervoud daarvan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn trouwens read performances, en ook nog eens tijdens burst. Gemiddeld doet het ding 70 MB/s oftewel 560 Mbits/s

Schrijf performance ligt in de regel nog iets lager, laten we ongeveer 30% aanhouden komen we op 400 Mbit/s.

 

Films opnemen gaat dus met zegmaar 16 streams tegelijk.

 

Dus flinke overmaat power onder de kap smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van interne HD of het aanschaffen van een NAS server. Is een NAS server (D-Link DNS 313) via 100MB lan snel genoeg om recorden met een DM800.

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: simcat
Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van interne HD of het aanschaffen van een NAS server. Is een NAS server (D-Link DNS 313) via 100MB lan snel genoeg om recorden met een DM800.


nee, niet voor HD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: simcat
Is de schijf te langzaam of het netwerk.

zie berekeningen hierboven, aan de schijf zal het echt niet liggen.
En zelfs de 100Mb is niet de eerste bottleneck waar je tegenaan gaat lopen, de netwerk performance van de box en de nas echter wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic(Q)
De snelste schijf?
Zelfs met de langzaamste SATA 2,5" schijf heb je nog minimaal het XXXvoudige aan overcapaciteit:-))
Een HD stream wordt nooit meer dan 25Mbit/s en de langzaamste SATA schijf doet op zijn sloffen een meervoud daarvan.

Ron

Klopt, en ik was dan ook zeer sterk aan het twijfelen tussen de Momentus 7200.3 (7200rpm/16MB cache) of de iets goedkopere Momentus 5400.6 (5400rpm/8MB cache). Maar toen ik die review las en de technical specifications vergeleek, zag ik dat het 7200rpm model tot mijn grote verbazing niet alleen stiller bleek te zijn dan het 5400rpm, ook het stroomverbruik in Idle/Standby en Read/Write Avg bleek lager te zijn bij het 7200rpm model shocked

Momentus 5400.6
Read/Write Avg 2,6/2,85Watt
Idle/Standby Avg 0,81/0,22Watt
Acoustics
Idle 24dB
Seek 26dB

Momentus 7200.3
Read/Write Avg 2,1Watt
Idle/Standby Avg 0,75/0,21Watt
Acoustics
Idle 23dB
Seek 25dB


Spijtig dat het 500GB niet meteen op voorraad komt (Momentus 7200.4), anders had ik die mss genomen wink

Zoals ik eerder had gezegd kan je met de DM800HD in worst case scenario 3 HD kanalen van eenzelfde transponder tegelijk opnemen en op dat zelfde moment een HD kanaal afspelen. Dat is dan 4 x 25 mbps = 10 MB/s.

Dat is inderdaad overkill maar ik maakte mij de bedenking wat er zou gebeuren als je tijdens de weergave van die 4de HD sream dan begint met vooruit en achteruit te spoelen? Beter op zeker spelen dan hé en de speciale 3,5" WD AV schijven voor PVR's zijn ook uitsluitend 7200rpm schijven.

gr,
Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fico99
Dat is inderdaad overkill maar ik maakte mij de bedenking wat er zou gebeuren als je tijdens de weergave van die 4de HD sream dan begint met vooruit en achteruit te spoelen? Beter op zeker spelen dan hé en de speciale 3,5" WD AV schijven voor PVR's zijn ook uitsluitend 7200rpm schijven.


Ehmz... wel eens van seektime gehoord... write gebeurt in de regel sequentieel, als je nu gaat readen en writen tegelijk en ook nog een random (flink heen en weer spoelen!) dan gelden de opgegeven performance waardes niet meer.
In de praktijk kan je dit op lost frames komen te staan.
De speciale AV schijven is iets uit het jaar kruik. Tijdperk jaren pentium 1 enzo. Gewoon negeren dat soort verkoopteut vandaag de dag en hard weglopen / verder surfen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: simcat
Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van interne HD of het aanschaffen van een NAS server. Is een NAS server (D-Link DNS 313) via 100MB lan snel genoeg om recorden met een DM800.


nee, niet voor HD


??? Ik neem toch echt flekkenloos twee hd streams op via NFS naar mijn NAS. Als het bij jouw niet werkt is er iets anders aan de hand.

Groeten,
GVW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GVW1
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: simcat
Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van interne HD of het aanschaffen van een NAS server. Is een NAS server (D-Link DNS 313) via 100MB lan snel genoeg om recorden met een DM800.


nee, niet voor HD


??? Ik neem toch echt flekkenloos twee hd streams op via NFS naar mijn NAS. Als het bij jouw niet werkt is er iets anders aan de hand.

Groeten,
GVW


Ik weet niet of het werkt ik moet het nog kopen, daarom vraag ik of het werkt ? Bij jou dus wel.
Welke NAS behuizing heb je ? en hoe snel is je nerwerk ? Zijn er andere mensen die het wel "goed"werkend hebben via een NAS

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...