Ga naar inhoud


[DBOX-II] sagem dbox2 niet te flashen met laptop


aranco

Aanbevolen berichten

Hier ben ik weer, ik kan nl mijn sagem dbox2 niet met mijn laptop flashen.

Als ik dbox2-image flashing assistent gebruikt, zie je de groene indikator oplopen tot het 7e groene streepje en daarna schrijft ie een image naar mijn hd en verder doet ie niets meer. Er zit al een ethernet hub tussen, iemand die weet wat ik nog meer kan proberen.

Omdat mijn andere pc gecrasht is heb ik een p4 laptop met windows xp en een p3 met ubuntu erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
windows xp en een p3 met ubuntu ???

Je bedoelt dat je een multiboot laptop hebt? dat maakt verder niks uit. SP3 is je probleem ook niet..

Citaat:
daarna schrijft ie een image naar mijn hd ???

Dat doet ie niet, hij schrijft naar je flash roms!

Je maakt toch wel gebruik van de software van Hallenberg?

Heb je bijde kabels (serieel en ethernet) wel aangesloten tijdens het flashen en de juiste compoort opgegeven?
Wanneer je beide kabels hebt aangesloten, maak je dan gebruik van een echte seriele poort of van een serieel to usb converter?
Laatste geeft vaak een hoop problemen.

Heb je je netwerkadaptor kijhard op 10mbit half duplex gezet?
Probeer het eens met een ethernet cross cable, maak ik ook gebruik van en werkt perfect!

Je maakt wel gebruik van het juiste type image (1* of 2*) ?

Hoor graag van je wink

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor je reactie en ja ik gebruik hallenberg, ook gebruik ik de goede flash file nl 1x, ik gebruik alleen een ethernet kabel zonder serieel.

Hij schrijft dus na een bepaalde tijd een image naar mijn hd, omdat ie niet door kan gaan met flashen, zo lukte het nl met mijn pc ook altijd.

Ik heb geen dual boot, ik heb een pentium 3 pc met ubuntu(maar hier is geen flash software voor te vinden) en ik heb een laptop pentium 4 3000 met winxp home sp3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou als ik jou was beide kabels er tussen zetten, en niet via een hub werken!!!!! anders loop je het risico dat die begint te hikken en dan gaat het echt fout. Gebruik echt een cross cable, dan weet je zeker dat je goed zit.

Verde is er, zover ik weet, idd alleen de windows versie van hallenberg.

Zou die gewoon gebruiken, en verder, je laptop voldoet aan alle voorwaarden. zet wel ff je virusscanner en firewall uit als je los gaat, kan ook schelen!

 

Succes en laat ff horen hoe het gaat met bovenstaande, het moet lukken wink

 

 

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: seije017
zat hier met het zelfde probleem.
niet via de seriele kabel te flashen.
heb het toen via image2dbox gedaan dit werkt via de utp kabel.
werkt goed en ik vind het ook nog sneller gaan.


Hi, waar kan ik dit vinden image2dbox. Ik heb het al via google gezocht, maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is je probleem al opgelost? Ik heb voor een Nokia Dbox2 vrij precies uitgezocht hoe één en ander werkt (ik heb een paar diskless PCs die MythTV frontends draaien en kwam behoorlijk in de problemen met BOOTP en DHCP machines die onderling ruzie maken). Als je een DHCP server hebt, dan moet je controleren dat ie NIET reageert op BOOTP requests ("deny bootp;" in de config file).

 

Ik heb uiteindelijk iets werkend op een Vista Laptop. Dit is wat ik doe:

  • Installeer de Hallenberg DBOX2 Image Flashing-Assistant
  • Sluit een UTP én seriële kabel aan (mag via USB)
  • Selecteer het image dat je wilt laden in de Hallenberg software
  • Druk pwr en up in op de dbox, laat pwr los en 3 sec later ook up

  • Klik op "Technische Details" tabblad en klik in het onderste venster

  • type enter; je ziet nu een prompt

  • type "boot net"

  • De box gaat nu persé starten vanaf het net, in plaats van een (beschadigd?) image in flash

  • De Hallenberg spullen booten nu een piepkleine Linux, waarmee ze in c:\Program Files\DBOX_IFA\Backups\YYYY-MM-DD HH-MM_XXX.img eerst een backup van de flash maken
  • Dan flasht het programma het nieuwe image.

Dan de stekker eruit en pronto!

 

Als de "boot net" niet werkt, dan weet je dus waar je moet gaan zoeken. Ik woon een beetje ver van je weg, anders zouden we het hier eens kunnen proberen...

 

 

 

 

TechnoTrend 1500 en SkyStar II met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); Nokia dBox2, 9500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Adriaanvn
Is je probleem al opgelost?

Ik heb uiteindelijk iets werkend op een Vista Laptop. Dit is wat ik doe:
  • Installeer de Hallenberg DBOX2 Image Flashing-Assistant
  • Sluit een UTP én seriële kabel aan (mag via USB)
  • Selecteer het image dat je wilt laden in de Hallenberg software
  • Druk pwr en up in op de dbox, laat pwr los en 3 sec later ook up
  • Klik op "Technische Details" tabblad en klik in het onderste venster
  • type enter; je ziet nu een prompt
  • type "boot net"
  • De box gaat nu persé starten vanaf het net, in plaats van een (beschadigd?) image in flash
  • De Hallenberg spullen booten nu een piepkleine Linux, waarmee ze in c:\Program Files\DBOX_IFA\Backups\YYYY-MM-DD HH-MM_XXX.img eerst een backup van de flash maken
  • Dan flasht het programma het nieuwe image.

Dan de stekker eruit en pronto!



Nee, werkt nog steeds niet iemand anders al een idee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: BB2000
We horen graag wat je gedaan hebt en hoe.

Ik gooi mijn ethernet hub los van het internet( zodat mijn laptop rechtstreeks verbonden is met de db2), daarna start ik hallenberg dbox2 flash assistent, gooi er een 1x image in en geef ok. Ik start mijn db2 opnieuw door de stekker uit en weer in te pluggen, dan zie je bij de db2 flasher een groene balk oplopen, die stop ineens en daarna doet ie niets meer.
Na de 1e keer startte ik mijn box opnieuw op hij begon met een boot en blijft nu bij het beginscherm hangen.
Ik hoop dat dit voldoende info is, zoniet dan hoor ik het wel weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best helpen, maar het zou handig zijn als je iets meer moeite doet uit te leggen wat er gebeurt, want zo kom ik niet verder.

 

Met raden kom ik tot het volgende:

  • Betekent de halve groene balk dat het maken van een backup gelukt is, of dat het schrijven halverwege vastloopt?
  • Die hub van jou is toch niet toevallig ook een router voor Internet met DHCP server (die dus ruzie maakt met de Hallenberg DHCP server)?
  • Hoe weet je dat een 1x image nodig hebt?

In het stukje dat ik eerder schreef, waarvan jij zei dat het bij jou niet werkte, staat onder meer dat je de UTP en een RS232 kabel zou kunnen aansluiten.

 

Ik heb opzettelijk die "net boot" stap ingebouwd omdat ik heb gezien dat mijn dBox2 niet altijd (betrouwbaar) wil booten vanaf het Hallenberg programma.

 

Als we geen zin meer hebben in dit raadspelletje, dan:

  • Heb je de "net boot" stap gedaan (en heb je dus geen stekkers getrokken, maar op knopjes gedrukt)?
  • In het tabblad technische details zijn... technische details te zien. Zou je die eens hier willen posten?

TechnoTrend 1500 en SkyStar II met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); Nokia dBox2, 9500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriaanvn
Ik wil best helpen, maar het zou handig zijn als je iets meer moeite doet uit te leggen wat er gebeurt, want zo kom ik niet verder.

Met raden kom ik tot het volgende:
  • Betekent de halve groene balk dat het maken van een backup gelukt is, of dat het schrijven halverwege vastloopt?
  • Die hub van jou is toch niet toevallig ook een router voor Internet met DHCP server (die dus ruzie maakt met de Hallenberg DHCP server)?
  • Hoe weet je dat een 1x image nodig hebt?

In het stukje dat ik eerder schreef, waarvan jij zei dat het bij jou niet werkte, staat onder meer dat je de UTP en een RS232 kabel zou kunnen aansluiten.

Ik heb opzettelijk die "net boot" stap ingebouwd omdat ik heb gezien dat mijn dBox2 niet altijd (betrouwbaar) wil booten vanaf het Hallenberg programma.

Als we geen zin meer hebben in dit raadspelletje, dan:
  • Heb je de "net boot" stap gedaan (en heb je dus geen stekkers getrokken, maar op knopjes gedrukt)?
  • In het tabblad technische details zijn... technische details te zien. Zou je die eens hier willen posten?


Adriaan, alvast bedankt voor het mee denken. Over die halve groene balk, hij zet wel een image op mijn laptop, maar of dat ie helemaal gelukt is weet ik niet.
Daarna slaat het programma van hallenberg vast.
Nee ik heb er geen router tussen staan, alleen maar een utp hub.
Ik kan op de knopjes drukken wat ik wil, maar deze doen het niet, omdat mijn halve image eraf ligt en de db2 alleen nog maar boot en het begin scherm laat zien en daarna doet ie niets meer, dus moet de stekker er wel uit en erin. Ik weet dat ik een 1x image nodig hebt omdat ik deze altijd gebruikte op mijn pc.
Deze error geeft ie bij technische details:

TFTP Schreibe backup nach c: bla bla
22-27-42-577.img
TFTP transfer nicht erfolgreich.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...