Ga naar inhoud


Vantage HD 8000S schakelt zichzelf uit na opname ?!?


Kerkje

Aanbevolen berichten


Hou rekening met het volgende:

 

1) in de timer van de Vantage kan je in het dialoogvenster bij de optie standby AAN of UIT kiezen. Dit item selecteren en met afstandsbediening de pijltjestoetsen LINKS OF RECHTS gebruiken om dit te wijzigen.

 

2) je moet controleren of je wel de nieuwste software hebt geïnstalleerd, want het probleem van forumlid "kerkje" is iets dat recent met de laatste firmware is opgeheven

 

laatste firmware: 30.12.2008 Version 02.44T-O

 

Citaat:
... When finishing reservation recording, ask for question if going to standby or not ...

 

Met de nieuwste software zal - indien je aan het kijken bent naar een programma en je hebt een opname lopen waarvan de standby optie op AAN stond - gevraagd worden bij het beëindigen van de opname of je wel degelijk naar standby modus wilt overschakelen of niet.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wij zijn hier ook mee aan het stoeien. Het is wel lastig om vast te stellen met welke timer instellingen je welk gedrag krijgt, bijvoorbeeld:

 

Als we de timer programmeren om een TV programma op te nemen (bv. op RTL 4) en we zitten op het moment dat de opname start te kijken naar NED 1 dan schakelt de Vantage ineens over op RTL 4. Dit is bijzonder vervelend, want je moet met de hand weer NED 1 kiezen. De opname loopt dan gewoon verder, maar het is net of de Vantage niet begrijpt dat ie van RTL 4 moet opnemen terwijl we naar NED 1 willen blijven kijken. Bij de timerinstellingen kunnen we niets vinden om dit anders in te stellen.

 

En ook het automatisch uitschakelen aan het einde van de timer opname was bij ons een probleem. Volgens mij gaat het nu bij ons ook goed met bovenstaande tip. Bij het instellen van de timer zetten we de optie STANDBY op UIT.

 

Het is ons nog niet duidelijk of de Vantage hier niet zo slim in is of dat wij iets niet goed doen. Eigenlijk wil je met een twin-tuner toch niets merken van een opname die op de achtergrond loopt?!

 

Misschien herkent iemand deze problemen en heb je een oplossing voor ons?

 

Groet,

Richard

 

NB. We hebben een Vantage 8000S 2.47T met twin-tuner en duo-LNB met dubbele bekabeling. In de setup staat de instelling van Tuner 2 op SAME SIGNAL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit fenomeen is reeds in het Vantage forum gemeld.

Ik dacht dat ik gelezen heb van Vantage support dat dit "normaal" gedrag is van de receiver om er zeker van te zijn dat de opname goed zou gestart worden indien het een gecodeerd kanaal betreft en de CAM / kaartlezer geïnitialiseerd moet worden.

 

Zelf heb ik dit nog niet kunnen vaststellen.

Tot nu toe altijd opnames gemaakt wanneer ik niet aan het kijken was.

 

Komt dit fenomeen ook voor als je naar een NIET gecodeerd kanaal aan het kijken bent en een opname op een ander NIET gecodeerd kanaal in die periode in de wachtrij staat en gestart moet worden?

 

Weet niet hoe uw beide tuners in de settings ingesteld zijn.

Ik gebruik de optie "same input". Maar misschien kan dit fenomeen wel opgelost zijn door deze instelling op "seperate" te zetten. Je moet dan wel alle satellieten / transponders die je wil zien appart scannen!

In de timer kan je dan bijvoorbeeld voor een opname altijd gebruik maken van tuner T2 terwijl je kijkt naar een kanaal via tuner T1.

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik zal het Vantage forum er eens op naslaan.

 

Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd met een opname van BVN. Dit is een niet gecodeerde zender, maar het gedrag is hetzelfde. Er wordt weer automatisch overgeschakeld. Het maakt dus GEEN verschil of het een gecodeerde of FTA zender betreft.

 

Het maakt overigens ook niet uit of ik tuner 2 instel op Same signal of op Separate. Als ik kies voor Separate dan kan ik in de timer niet opgeven welke tuner moet worden gebruikt voor de opname. Voor zover ik heb kunnen nagaan kan je met de Vantage 8000S nergens forceren welke tuner wordt gebruikt. Dat zoekt ie schijnbaar zelf uit. Op zich wel handig natuurlijk.

 

Het lijkt erop dat we er maar aan moeten wennen. Maar zoals gezegd, zal ik ook het Vantage forum er nog eens op naslaan.

 

Groet,

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je de twee tuners als "seperate" in de settings aangeeft waarna je zowel voor Tuner 1 een scan doet van Astra1 bijvoorbeeld en daarna opnieuw een scan doet van Astra 1 maar met tuner 2. In het kanalenoverzicht staat dan rechts van de kanaalnaam een T1 of T2 aangegeven. Hierdoor wordt bepaald met welke tuner het kanaal moet gebruikt worden. In de lijst komen eerst die van T1 en daaronder die van T2.

 

Als je nu naar de timer gaat en bij programma een zender gaat kiezen om een opname in te stellen, komt er dan ook geen T1 of T2 in de kanaalnaam te staan?

 

Heb dit zelf nog niet getest.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Richi70

Bedankt voor je reactie, ik zal dit eens proberen. Ik was er nog niet aan toegekomen om met de instellingen te knutselen (was ook een beetje hopeloos dat het zou lukken).

 

Groet,

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb hier ook deze ontvanger.

 

Maar ik heb begrepen, dat dit in de toekomstige firmware verbeterd moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dan hoop ik maar dat het in 2.50 is opgelost, deze is de 12e vrijgegeven. Nu nog even wachten op de EMU versie (die ik nog niet kan vinden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net op het Vantage forum dat het ook niet in 2.50 zit. Deze firmware schijnt hoe dan ook bagger te zijn, dus komt er maandag alweer een 2.51...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richi70
Als we de timer programmeren om een TV programma op te nemen (bv. op RTL 4) en we zitten op het moment dat de opname start te kijken naar NED 1 dan schakelt de Vantage ineens over op RTL 4. Dit is bijzonder vervelend, want je moet met de hand weer NED 1 kiezen. De opname loopt dan gewoon verder, maar het is net of de Vantage niet begrijpt dat ie van RTL 4 moet opnemen terwijl we naar NED 1 willen blijven kijken. Bij de timerinstellingen kunnen we niets vinden om dit anders in te stellen.

Ik ben er uit: in firmware 2.44 werkt dit WEL goed (net getest) en in de latere firmwares schakelt de ontvanger over op het op de nemen zender. Dus voorlopig speel ik maar weer met fw 2.44.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...