Ga naar inhoud


[DM 7020] netwerk probleem


mhurkx

Aanbevolen berichten

dreambox 7020 tijdens flash goed ontvangst met netwerk,

Heb al meerdere images geflashst, waaronder de originele. Heb nu weer pli jade final erop staan. Maar als ik normaal opstart brand het lampje op netwerkkaart even groen en vervolgens brandt hij niet meer. Ik heb een KPN experiabox van het merk Siemens, daarachter nog een router, en dan met een korte af fabriek kabel cat7 naar de dreambox.

ps. zowel in experiabox, router en dreambox staat dchp aan.

 

bij voorbaat dank,

 

Michael Hurkx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de reactie, maar het flashen lukt wel, dan geeft ie ook een ip via dchp. Maar het probleem is als ik de dreambox gewoon opstart om tv te kijken. Bij het opstarten brandt het lampje heel even, maar gaat na 1 a 2 seconden alweer uit. Dus heb op dat moment geen netwerk verbinding meer.

 

ps Heb het ook geprobeerd zonder dchp (dus op alle onderdelen),

maar dit mocht ook niet baten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik goed dat je dus tijdens het tv kijken geen plugins op kan roepen via het gele knopje?

Je kan eens proberen je dreambox rechtsteeks op je modem aan te sluiten.Doet hij het dan goed weet je dat je het niet in je dream hoeft te zoeken.Router wil wel meer vervelend doen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij wel dcc control op wil starten probeer dan eens onder dreambox ip adres zoeken.Vul het ip adres wat je dan krijgt eens in de dreambox.Dan wel dhcp uit zetten.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

router maakt al geen verbinding met de dreambox.

Ik heb nog even gezocht op het internet en kwam daar iets tegen over 2 condensatoren vervangen, zou dit mijn probleem kunnen zijn?

zoja, weet iemand welke condensatoren ik vervangen moet en welk type ik erin moet zetten( welke waarden).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat je het in de box moet zoeken.Probeer eerst alles uit te sluiten voor je met de soldeerbout in het ding ga roeren.Ga eens naar een bevriend satter bij je in de buurt en vraag of je de box daar eens rechtstreeks aan de modem mag hangen.

Het is wel bekent dat bepaald series van de 7020 vervelend doen met streaming via het netwerk maar helemaal geen netwerk heb ik nog niet vernomen.

Je kan ook bij mij langs komen maar Eindhoven-Hoorn is nogal een stevig stukje sturen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga dit idd eens proberen, want experiabox schijnt ook nogal eens wat problemen te veroorzaken. vandaar dat ik geprobeerd heb er nog een extra router erachter te zetten.

 

btw heb ook ergens gelezen dat de netwerkkaart van de dreambox 7020 eigenlijk te licht is, kan ik hier geen usb netwerkkaart insteken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je 100% die elco bug erin zitten.

 

Heb al zitten zoeken naar het oude draadje maar helaas gaat het zoeken maximaal 3 jaar terug. Zijn oudere topics verwijderd of is dit een performance beperking voor de zoekfunctie?

 

@mods: kunnen jullie verder terug? Zoek dan eens op 7020+elco, user: theparasol

 

Dat topic is weer boeiend ivm recente vele vragen icm 7020 en netwerk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had deze info nog ergens op harddisk staan maar de link werkt niet meer:.......

 

alle nieuwe dreamboxen7020 hebben dit netwerkprobleem niet meer. Je kan het ook zien aan de lnb-in. Als die onderaan zit, dan heb je de goede reeks vast.

 

inderdaad , dat is ivm de nieuwe alps-tuner ipv de oude philips-tuner die er nu in zit. Aan de hand van dit gegeven kan je zien dat je over een nieuwe dreambox7020 beschikt zonder de netwerkproblemen

 

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...amp;Search=true - Post1038920

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...