Ga naar inhoud


(DM 7000) Problemen om ts bestand van 73 gig uit te lezen


satharry

Aanbevolen berichten

Hoi Satvrienden

 

Ik heb op oudejaarsdag met de dreambox 7000 het programma Pop around the clock laten opnemen op de ingebouwde hdd

Pop around the clock duurde wel 24 uur en heb dus bijna 25 uur opname aan 1 stuk

gemaakt. Op de dreambox kan ik alle optredens bekijken dat is dus geen probleem.

Nu wil ik dat bestand op de pc zetten om te kunnen bewerken maar het lukt me niet helemaal. Ik gebruik DCC V 2.95. De pc is een XP home. Ik kan nochtans dit bestand die op de hdd van de dreambox maar liefst 71,6 giga groot is uitlezen en op de pc zetten. Na het uitlezen heb ik maar een bestand van 32,9 giga op de pc meer over. Resultaat ik heb maar bijna de helft van alle optredens op de pc staan.

Die bewuste ts file op de pc is goed bruikbaar maar ik zou natuurlijk graag ook de andere optredens op de pc willen om te kunnen bewerken. Ik heb dus alles staan tot aan het optreden van Avril Lavigne.

Wie weet raad om dit probleem op te lossen en toch het hele bestand van 71,6 giga van de dreambox naar op de hdd van de pc te krijgen ? Er is zeker plaats genoeg op de hdd van de pc dat is dus niet het probleem

Met dank bij voorbaat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eh, groter dan 32 Gb?

 

Tijd voor een update van je PC vrees ik.

 

Ik zou de dreambox voortaan de opname in stukken laten maken, zelf heb ik 4 Gb ingesteld, groter, dan een tweede bestand.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog eens de instellingsmogelijkheden bekeken, maar in de laatste Pli is 16 Gb de grootste mogelijkheid. Weet je zeker dat de opname niet in stukken op je interne HD staat?

Kan goed zijn dat DCC de stukken aan elkaar plakt bij het downloaden.

Kijk eens op je HD met bijv. je samba mount en kijk of er niet gewoon opname.ts opname 001 opname 002 enz. op je HD staat.

Die stukken kun je ook apart bewerken.

Overigens DCC kan ook gewoon de afzonderlijke delen intact laten.

 

Gebruik anders dreamTSMan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, maar hoe groot waren de bestanden nu op de dreambox en nu in je PC?

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestand was op de dreambox 71,6 giga groot en na het uiltezen op de pc met dreamTSman net hetzelfde.Het duurde wel een hele tijd voor het bestand helemaal uitgelezen was.

Ik bewerk die file nu met DVR-Studio Pro - DVB to DVD

Wat goed lukt. Alle audio streams zitten ook in de dvd gebakken.

Echt top.

Groetjes

Satharry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net hoe je naar de HD kijkt, via menu van de box krijg je de totale omvang.

In werkelijkheid bestaan grote opnames uit een beginbestand met .ts extensie en genummerde vervolgbestanden.

 

Volgens mij kunnen opnameblokken op de HD nooit groter zijn dan 16 Gb.

 

Vandaar ook de optie bij TSman om de opname om te zetten in 1 bestand.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gideon

Ja hoor. Het geluid loopt perfect gelijk. Ik heb alle optredens tot Kylie Minogue al gebakken en nog altijd perfect.

Kylie's concert werd om middernacht uitgezonden. De hdd van de dreambox stond toen al een dikke 18 uur aan het opnemen.

Het is de bedoeling om alle optredens te branden op dvd.

Alle toen uitgezonden audio streams staan ook lekker op de dvd.

Een top programma dus die DVR-Studio Pro - DVB to DVD

Wat ook heel goed en evensnel gaat is het programma VideoReDo TVSuite wel moet je daar voor het branden een audio spoor selecteren. Het voordeel van videoredo dat je beter en preciezer de reclame's eruit kan knippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...