Ga naar inhoud


[800] Hoe te herkennen echt of nep?


Sjattuh

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: TimD
Bestaat er vanuit Dream nog geen programma waar mee je dit kunt controleren? Zoals met de DM500 ?
Of zijn die clones identiek qua hardware?


deze worden in de bootloaders van de desbetreffende boxen ingebouwd

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder vermeld heb en Hemertje eigenlijk herhaald met de bootloader #70 is vast te stellen dat je een neppert hebt. Met deze bootloader doet hij het simpel weg niet meer. Dus support van DMM kun je met de nepperts niet verwachten(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Zoals ik al eerder vermeld heb en Hemertje eigenlijk herhaald met de bootloader #70 is vast te stellen dat je een neppert hebt. Met deze bootloader doet hij het simpel weg niet meer. Dus support van DMM kun je met de nepperts niet verwachten(!)


waar kan ik zien welke bootloader een 800 heeft?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn als je in de winkel al kon zien of het een nepper is. Het lijkt mij dat je aan een Dreambox (in doos) niet kan zien welke bootloader er in zit omdat die uit staat. Op de Dream Multimedia staat maar zeer summiere informatie, eigenlijk alleen over het hologram. Is dit een waterdicht systeem om een nepper te onderscheiden? Kunnen de hologrammen niet ook nagemaakt worden?

Alle informatie, foto's e.d. waarmee je een originele t.o.v. een nep Dreambox kan onderscheiden zijn wat mij betreft dus welkom.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frank

 

Kijken of er op de doos een stikker van de Nederlandse distributeur zit , en dan het serinummer van de doos met het serie nummer van dreambox vergelijken. Klopt dat dan heb je een echte !

 

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Het zou handig zijn als je in de winkel al kon zien of het een nepper is. Het lijkt mij dat je aan een Dreambox (in doos) niet kan zien welke bootloader er in zit omdat die uit staat. Op de Dream Multimedia staat maar zeer summiere informatie, eigenlijk alleen over het hologram. Is dit een waterdicht systeem om een nepper te onderscheiden? Kunnen de hologrammen niet ook nagemaakt worden?
Alle informatie, foto's e.d. waarmee je een originele t.o.v. een nep Dreambox kan onderscheiden zijn wat mij betreft dus welkom.


Ik kan de alles met de box doen wat ik wil... Ik kan hem flashen, upgraden, doorspitten etc. Dus als het zeker is dat de bootloader het verschil maakt dan zou ik errug graag willen weten waar ik dit kan zien...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

integraal overgenomen van een belgische inporteur

 

De hologram is eenvoudig te controleren op echtheid. Neem een laserpen en richt de straal onder een hoek van ongeveer 45° en plaatst een wit papier waarop deze reflecteert, u moet nu een eendje zien. De namaak heeft zelfs geen echt hologram, maar een zeer slechte kopie.

 

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: totaaltje
@frank

Kijken of er op de doos een stikker van de Nederlandse distributeur zit , en dan het serinummer van de doos met het serie nummer van dreambox vergelijken. Klopt dat dan heb je een echte !


sticker zit erop,
serienummer doos en box zijn gelijk.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel
integraal overgenomen van een belgische inporteur

De hologram is eenvoudig te controleren op echtheid. Neem een laserpen en richt de straal onder een hoek van ongeveer 45° en plaatst een wit papier waarop deze reflecteert, u moet nu een eendje zien. De namaak heeft zelfs geen echt hologram, maar een zeer slechte kopie.



hmm kheb geen laserpen frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: katwezel
integraal overgenomen van een belgische inporteur

De hologram is eenvoudig te controleren op echtheid. Neem een laserpen en richt de straal onder een hoek van ongeveer 45° en plaatst een wit papier waarop deze reflecteert, u moet nu een eendje zien. De namaak heeft zelfs geen echt hologram, maar een zeer slechte kopie.



hmm kheb geen laserpen frown




Als ze een box kunnen namaken,is dat stickertje dan moeilijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Het zou handig zijn als je in de winkel al kon zien of het een nepper is. Het lijkt mij dat je aan een Dreambox (in doos) niet kan zien welke bootloader er in zit omdat die uit staat. Op de Dream Multimedia staat maar zeer summiere informatie, eigenlijk alleen over het hologram. Is dit een waterdicht systeem om een nepper te onderscheiden? Kunnen de hologrammen niet ook nagemaakt worden?
Alle informatie, foto's e.d. waarmee je een originele t.o.v. een nep Dreambox kan onderscheiden zijn wat mij betreft dus welkom.

In geen een winkel kan je dat zien, simpel omdat de DM800 met fabriek instellingen wordt geleverd met bootloaeder #62. Om dat te zien is nodig bv te flashen met Gemini 4.0 maar ik denk dat geen een winkel zal zoits doen voor je.
Ga gewoon in betrouwbare winkels een aanschaffen en niet in Beverwijk ofzo, risico is vele maten groter dat je een clone krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu
Origineel bericht van: Frank67
Het zou handig zijn als je in de winkel al kon zien of het een nepper is. Het lijkt mij dat je aan een Dreambox (in doos) niet kan zien welke bootloader er in zit omdat die uit staat. Op de Dream Multimedia staat maar zeer summiere informatie, eigenlijk alleen over het hologram. Is dit een waterdicht systeem om een nepper te onderscheiden? Kunnen de hologrammen niet ook nagemaakt worden?
Alle informatie, foto's e.d. waarmee je een originele t.o.v. een nep Dreambox kan onderscheiden zijn wat mij betreft dus welkom.


In geen een winkel kan je dat zien, simpel omdat de DM800 met fabriek instellingen wordt geleverd met bootloaeder #62. Om dat te zien is nodig bv te flashen met Gemini 4.0 maar ik denk dat geen een winkel zal zoits doen voor je.
Ga gewoon in betrouwbare winkels een aanschaffen en niet in Beverwijk ofzo, risico is vele maten groter dat je een clone krijgt.


Ik heb de laatste Gemini2 erop geflashed en hij loopt perfect.

Ok ik kan niet meer concluderen dat dit dus gewoon een goede is, die ik nu zal kopen, waar alleen de prijs een raadsel van blijft.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het te gek voor woorden dat de klant zelf moet onderzoeken of het product echt is.

Wij z.g. kenners weten de prijs?

Dus als de prijs goed is,dan is de box echt?

We praten nu over een dreambox,waar wij op dit forum zoveel verstand van hebben.

Is nu alles wat je tegenwoordig onder de reguliere prijs kan kopen nep?

Ik zie zoveel producten,voor prijzen wat eigenlijk niet kan(lees ineens erg goedkoop zijn),vaak in een winkel waar je normaal je levensmiddelen haalt.

Dus als het met die dreambox zo simpel is,hoe is het met mijn hp laptop waarachter ik nu zit?

Ook chinees,maar dat was ie waarschijnlijk toch al,maar hij kan wel nep zijn.

Te gek voor woorden dus,als dit allemaal mogelijk is,ik hoor echter nooit dat er een bedrijf voor opgepakt wordt.

Ja een strandverkoper,maar die verkopen toch geen dreamboxen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...