Ga naar inhoud


(Enigma2) Iphone App DreamOn


martinbe

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...
Gast Elmarius

Hallo allemaal,

 

Ik heb de Dreamon app op mijn Iphone4 geïnstalleerd en het werkt perfect binnen eigen netwerk via wifi. Ik zou graag ook de app op afstand ( als ik niet thuis ben) willen gebruiken. Ik heb niet zoveel verstand van routers en instellingen en het lukt mij niet.

Wat moet ik invullen bij configuratie?

 

Name = DM800?

url= http:// ( IP dm OF ip Router? )

Anonymus login= aan of uit?

user=? ( user router? of DM? )

password?= ( password router? of DM?)

System= heb ik Enigma2 ( staat op mijn DM)

 

Ik begreep dat er ook een poort moet geopend worden op de router. Ik heb poort 80 geopend ( hoop ik) maar ik weet niet of deze poort juist is. Hoe weet ik welke poort open moet?

 

Is iemand al gelukt de Dreamon te gebruiken al ie niet thuis is? Wil iemand mij vertellen wat moet ik invullen bij de bovenste instellingen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Marius

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Leuke app voor binnenshuis, zou hem zelf niet buitenshuis gebruiken. Je moet dan poort 80 openzetten in je router en hem laten verwijzen naar het ip van je Dreambox.

Dat is dezelfde poort als van je webinterface van je Dreambox, geen goede ervaringen mee.

Je webinterface heeft geen wachtwoord beveiliging, bij mij als gevolg dat er mensen in gingen liggen rotzooien.

Zappen van 1 naar ander kanaal, uit het niks opnemen heb de boel maar weer dicht gegooid.

VU+Duo OpenPLi® 500GiG HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mikey

Je webinterface heeft geen wachtwoord beveiliging, bij mij als gevolg dat er mensen in gingen liggen rotzooien.


Je kunt een wachtwoord zetten op je webinterface hoor smile Moet je even instellen bij plugins, webinterface. Als je nou ook even in je router instelt dat bijv poort 54321 naar 80 gaat van je dreambox, verwacht ik weinig problemen. Bij mij gaat het al jaren goed zo smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...