Hoeba Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 Hallo, Kennissen van mij in Portugal hebben een DM600pvr. zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/253411/Number/1592199#Post1592199 en http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/253410/Number/1594871#Post1594871 In Portugal, omgeving Coimbra, zijn er veel stroomonderbrekingen. Hierdoor slaat ook de dreambox regelmatig vast en/of is wat kwijt, b.v. settinglijst, of is zelfs niet meer op te starten zonder nieuw image. Zijn er maatregelen mogelijk die je kunt treffen om je dreambox te beschermen tegen bovenstaande problemen? Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
theparasol Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 Dat noemen ze een UPS... zoek er maar eens met google naar! De wat kleinere huis/tuin/keuken apparaatjes zijn prima geschikt om de dreamboxjes de voorzien van de broodnodig prik om de dream alive te houden
Hoeba Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Bedankt, ga er naar zoeken! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Gast Sjaaky Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Zorg dat de dreambox eenmaal ingesteld tenminste 1 maal netjes wordt herstart. Pas bij het afsluiten van enigma worden de instellingen bewaard. Doe je dit niet, dan ben je na een stroomstoring je instellingen kwijt.
Hendrik007 Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Je zou zelf wat kunnen fabriceren zoals : Je neemt een acculader die je in het stopcontact plugt en direct op een accu (bijv. van een auto) sluit. Op de accu zet je tevens een omvormer, die de spanning van 12v naar 230v vormt. Als de spanning op het lichtnet aanwezig is word de omvormer gewoon gevoed dmv. de acculader. Valt de spanning weg dan word de accu gebruikt. Zo doet de box het altijd nog een tijdje zodra de spanning uitvalt Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar lijkt me wel een leuk projectje . Het zou moeten werken. Zie afbeelding. Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
theparasol Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: Hendrik007 Het zou moeten werken. Een UPS doet exact hetzelfde
Big Game Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 En in de UPC zit een onderhouds vrije accu en snelle schakel electronica,is ontwikkeld voor computer backup.
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Ook hier in Turkije kampen we met regelmatig stroomuitval. Buiten dat je gegevens verliest is het ook slecht voor je apparatuur. Zodoende heb ik alles achter UPSen staan. Zelfs me alarmklok in de slaapkamer Het geluk dat wij hebben is dat dit park is voorzien van een dieselaggregaat wie ongeveen 10 seconden na stroomuitval aanslaat. Dus ik mijn UPSen nooit langer dan 10seconden nodig. Maar omdat op een normale 600W UPS blijft een normale PC ongeveer 8 minuten doordraaien heb je iig de tijd om de DB uit te zetten mocht je geen noodvoorzieningen hebben Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
hulkman Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Dan zou je eigenlijk nog een shut-down routine moeten kunnen genereren als de UPS overneemt, zodat de box binnen enkele minuten uitgeschakeld wordt. Een UPS heeft hiervoor meestal een RS232 seriele poort of USB poort beschikbaar, maar wie implementeert de shut-down routine voor enigma. Mogelijk zou je een PC kunnen laten meedraaien, deze via telnet commando's een shutdown commando naar de box laten versturen met een script. Een uitdaging dus voor de programeurs.
Hendrik007 Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: Hendrik007 Het zou moeten werken. Een UPS doet exact hetzelfde Weet ik, maar is een ups geen dure investering? Dat dacht ik namelijk.. Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Littlesat Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Wat ook helpt is een nette reboot te doen via het menu als eenmaal alles goed is. Op dat moment slaat enigma alles netjes op en na een reboot komt alles ook netjes terug. Geen dure (UPS) dingen nodig.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Ðeninux Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Ups heb je al van 45 euro (400va) tot 115 euro (1400va) dus valt allemaal best mee. ik heb een (640va) koste 60 euro. Een goede accu + lader + omvormer is echt veel duurder. DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak
columbo Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Hallo,Je kunt dit op een nog eevoudigere wijze oplossen ,de DB 600 Heeft net als de 500 één externe voeding van 12volt dus heb je helemaal geen omvormer nodig de DBox kun je rechtstreeks op een accu aansluiten,wel een zekering van ca 3A er tussen,ik zou wel een gell accu nemen deze zijn 100% dicht er kan dus niets uit lopen OOk geen knal gas,wel is een automatische lader nemen van goede kwalitijd dit ter voorkoming van over belading van de accu en NIET TE VERGETEN KORTSLTING,de voeding van de^600 pvr is waarschijnlijk niet zo geschikt om een accu te laden of om de lading te behouden,de spanning moet 13,8 volt zijn om een accu te kunnen laden en om deze niet om zeep te helpen.Als de spanning van de Dbox voeding 13.8Volt levert dan heb je geen aparte lader nodig en kun je hem rechtstreeks op de accu aan sluiten. LET WEL OP de PLUS en MIN AANSLUITING DEZE mogen NOOIT verwisseld worden,anders gaat je voeding kapot.
Hoeba Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Geplaatst: 18 januari 2009 Hallo, Ook zal je een overspannings beveiliging moeten hebben die bij de UPS systemen er in schijnt te zitten. Toch zijn zo alle instellingen er zonder UPS een keer verdwenen en moest er een nieuw image op de DM 600, een maand nadat ik hem had geinstalleerd terwijl daarna was gereset en hij s'avonds altijd uitgezet wordt en overdag weer aan. Ook het modem slaat na een stroomonderbreking in Portugal steeds vast en moet eerst gerest worden en is zo'm UPS dus onontbeerlijk lijkt me wil je kunnen blijven internetten. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Sjattuh Geplaatst: 18 januari 2009 Geplaatst: 18 januari 2009 Ik zweer erbij... zonder UPS zou ik hier niet meer kunnen leven. En zoals vermeldt ze kosten geen drol meer. Ik heb er een paar, 2x1000w, 1x2000w, 2x600w en alles bij elkaar heeft me dat ongeveer 600 euro gekost. Als je er eentje neemt voor alleen je modem/router en je dreambox dan is 600w meer dan voldoende en die zijn (hier) ongeveer 50 euro. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen