Ga naar inhoud


[TV] philips 25 pt 4655


spaghetto

Aanbevolen berichten

Hoi ,

De tv van mijn schoomoeder(philips 25 pt 4655) doet het opeens niet meer.

Ze zei dat tijdens het kijken een behoorlijk luid geluid hoorde en begon toen gelijk te roken aan de achterkant.

Ik heb even gekeken en zag er niets bijzonders.Wel zag ik dat bij het apparaat die de spanning naar het beeldbuis stuurt(lijntrafo??) eventje rook uit kwam en het ziet er helemal zwart uit.

Als ik de tv aanzet dan hoor ik een soort piep en het ledje knippert rood aan de voorkant.

Heeft hier iemand een idee van wat er kapot zou kunnen zijn en of de moeite waard is om het te laten repareren??

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


helaas deze heb ik niet liggen wel een 8457 maar daar heb je niets aan ,overigens heb ik ze meestal van Classic zijn iets beter,en makkelijk aan tekomen,in Emerich D.op de site van Classic-serviceparts.com kun je zien wat je nodig hebt.in dit geval FBT40810. Als er rook uit is gekomen is hij defect.Prijs +-25€ doormeten kan met een stimulator STVDST-01 van diemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen voor de snelle reaktie.

Ik heb de tv nu niet bij mij en kan dus niet kijken naar het chassisi nr,helaas.

Ik kan me wel herinneren dat op de beeldbuids iets van SD14 erop zat.

Is zo n Hs trasformator duur?

Hoe kan je deze doormeten?

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb de foto gezien.Ik heb zo n apparaat natuurlijk niet en ik denk dat het aanschaffen ervan (STVDST-01) behhorlijk duur is en dan nog het onderdeel/onderdelen.Waarschijnlijk is een nwe tv nog wel goedkoper.

Wie weet misschien woont iemand met zo n STVDST-01 in mijn buurt(Den Haag) en wil het voor me meten.

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in jou geval zul je het wel niet nodig hebben daar er rook uit het toestel kwam,als er op de print geen brand sporen zijn te zien en de BU... niet uit elkaar is geknalt kun je er bijna zeker van zijn dat de lijtavo defect is,dit onderdeel gaat vaak kapot teminste 1x bij bijna alle merken.Of het de moeite is? dt hangt er van af,als het beeld alijd mooi helder en kontrastrijk was ja zo niet dan is het weggegooit geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het is beeld was nog goed.

Hoe duur zou een lijn trafo nog zijn?Mits je nog een kan vinden.

Mijn schoon zei dat als het niet te duur was zou ze wel willen repareren voor de slaapkamer of voor reserve,ze heeft ondertussen al een nwe lcd tv gekocht.

 

@ Boarder,Bedankt voor het aanbod.Ik ben bang dat ik niet kundig genoeg ben om aan de lijn trafo of HS trafo te werken.Volgens mij zijn deze heel gevaarlijk.

Ik zoek wel iemand in de buurt van Den Haag die zou kunnen helpen.

Gr.Spaghetto

 

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is voor de L9.1 voor iedere beeldmaat een aparte lijntransfo beschikbaar. Het juiste typenummer heb je nodig - staat op de originele transfo- prijs tussen 25 en 50 euro- afhankelijk van type en merk (origineel of vervangend)

Je moet wel zeker zijn dat ie defect is.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lijntravo's van classic zijn bijna alltijd origineel,alleen staat er eldor op,de orgineele van philips ook maar deze zijn van mindere kwaliteit,om dat ze zo goedkoop mogelijk geproduceerd moeten worden.ik gebruik al jaren classic sevice parts ook afst.bedieningen,tot volle tevredenheid.het desbeterefende type FBT 40810 wordt door classic opgegeven voor dit type TV van philips.de prijs licht meestal onder 25€.of er iemand in omg.D Haag,is weet ik ook niet.een off.Handelaar vraagt hier minstens 150€ voor of zeggen koop maar een nieuwe.Ge vaarlijk ,alleen als de beeldbuis niet ontladen is en de stekker nog in het stopcontact zit,aleen je krijgt hem er zonder tin zuiger of dêsoldeer app.niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jammer genoeg echt nog geen ervaring met dit soort reparaties.

Ik vrees dat ik tegen mijn schoonmoeder zal moeten zeggen dat ze de jongens van het groot vuil moet bellen.

Ik zal nog eventijes wachten,misschien krijg ik wel een goede reparatie anbod,daarna mocht iemend inetresse in de tv hebben dan hoor ik het graag,voor dat deze met groot vuil meem gaat.

Gr.Spaghetto

Ps:Het beeld was nog prima.

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...