Ga naar inhoud


Vantage 8000: CD zenders na nieuwe firmware gecodeerd?!


Gast Richi70

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik bij mijn (Nederlandse) sat dealer een nieuwe Vantage 8000S met 500gb HD gekocht. Het werkte allemaal prima, totdat ik er op www.vantage-digital.com achter kwam dat de ontvanger niet de nieuwste software versie heeft: 2.41 in plaats van 2.44. Dus ik die laatste gedownload, op USB-stick gezet en ingelezen op de ontvanger. Dat ging allemaal prima, maar na de reboot kon ik geen enkele CD zender meer bekijken, ook al zit mijn originele CD kaart netjes in slot CA A. De gratis zenders als BVN kan ik wel gewoon bekijken. Bij alle andere zenders krijg ik de melding 'Gecodeerd programma'.

 

Ik heb nog geprobeerd software 2.41 terug te zetten, maar dat loste het probleem ook niet op.

 

Wat gaat hier nu niet goed? De kaart is geactiveerd t/m eind februari. In de instellingen kan ik niets vinden.

 

Help, want we willen vanavond graag TV kunnen kijken.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groet,

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, zoiets begreep ik al uit de PM van Edbe. Ik heb inderdaad de CD kaart in het interne CA A slot zitten. Nu ziet ie de kaart dus niet?

 

Als ik naar het 'kaartlezers' menu ga, dan zie ik dat de CD kaart in slot CA A zit (tekst 'MediaGuard') en ik kan de gegevens van de kaart ook opvragen. Maar blijkbaar kijkt ie met de standaard firmware naar de CI slots?

 

Groet,

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, hij kijkt wel naar het CA slot maar herkent jou kaart niet.

Heeft te maken met licentiekosten voor ondersteuning SECA die Vantage niet wil betalen. Tegenwoordig is dat bij satelliet ontvangers vrij normaal en is er dan aangepaste software of een geheim menu o.i.d. beschikbaar om de ontvanger wel geschikt te maken.

Bij de Vantage 8000 moet je volgens mij alternatieve firmware gebruiken. Even googlen op vantage 8000 firmware oid.

 

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je moet de alternatieve software gebruiken om de kaartlezer gebruiksklaar te maken voor SECA.

 

De smartcard zelf moet met de chip naar beneden geplaatst worden.

 

@Richi70 --> heb een PM gestuurd met volledige uitleg

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank allemaal voor jullie hulp. Het is met een alternatieve firmware gelukt en we zitten lekker naar '3 op reis' te kijken!

 

Top!

 

Groet,

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

De alternatieve firmware is op zich wel te vinden op het net. Zoek met Google en je komt een heel eind.

 

Ik heb de 8000s ook even in gebruik, en moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Niet helemaal probleemloos, maar zeker een hele mooie ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DennUs

 

Jij hebt een PM ontvangen.

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc
Inderdaad je moet de alternatieve software gebruiken om de kaartlezer gebruiksklaar te maken voor SECA.

De smartcard zelf moet met de chip naar beneden geplaatst worden.

@Richi70 --> heb een PM gestuurd met volledige uitleg


w8andc ik heb ook een vantage 8000 en krijg ook dit niet voor elkaar met de smartcard van CD Zou ik van je misschien ook een uitleg kunnen krijgen via een PM.

b.v.d. Jos

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij ook nog niet duidelijk.

Zullen dit moeten afwachten ofwel moeten we deze vraag stellen in een ander meer internationaler forum waar Spaanse of Franse gebruikers aanwezig zijn die ook de Vantage 8000 gebruiken. In Spanje en Frankrijk wordt al langer gebruik gemaakt van SECA 3 door een aantal providers.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...