Ga naar inhoud


Start niet op met DVI kabel aangesloten


gerard64

Aanbevolen berichten

Sinds kort hangt er een Philips TV aan de DM800 (met Ronaldd image). Als de DVI kabel aangesloten zit, blijft de DM800 in het booten hangen. De Tv roept dat het aangeleverde signaal niet compatible is. Halen we de kabel even los en wachten we dat het balkje in het OLED display weer verder loopt, kunnen we de kabel weer aansluiten en gaat het meestal (dus niet altijd) verder goed.

 

Wat kan er de reden van zijn dat de DM800 niet doorstart als de DVI is aangesloten? Doet de Philips TV iets bijzonders?

We hebben nog een DM800 (niet aan een Philips), daar werkt het altijd goed, zonder problemen.

 

Iemand enig idee?

 

Groetjes,

Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier iets soortgelijks.

Als ik via DHCP een ip adres krijg boor de 800 na uit/aan zetten prima door met de HDMI aangesloten. Vul ik een vast IP adres in dan boot hij niet door. Dan moet ik eerst de HDMI loshalen en dan de DM800 opstarten. Na opstarten de HDMI pas aansluiten

Dreambox 800,7000,500 , Triax 88 cm , 4 duo Smart Titanium LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier geen probleem,

maar duurt wel even voor ik beeld krijg kan wel 4 minuten duren,

zit ook aan een phillips tv met ambilight,

 

wat voor instellingen heb je staa voor de video instellingen

dat hij ook als voorkeur de dvi moet pakken of scart ?

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij hangt niet aan een aarde draadje. Lijkt me niet nodig. Ik heb dezelfde box geprobeerd op een andere TV (ook met HDMI) en heb daar geen probleem.

De Philips heeft wel een probleem. Voor het opstarten moet de DVI/HDMI eruit anders blijft hij hangen in het booten. Als hij eenmaal zonder DVI/HDMI wel is geboot, moet de kabel er soms wel 10 keer in, maar op een gegeven moment is er beeld.

Hij staat ingesteld op DVI. Ook heb ik getest met 50Hz/60Hz en multi. Maakt allemaal niet uit. Het gekke is dat als de Philips niets laat zien, de Dreambox heel langzaam wordt en op een gegeven moment zelfs stopt (de tijd stopt dan ook). Haal je de kabel er weer uit, loopt de tijd weer door en reageert ie weer normaal.

 

Het blijft een heel vreemd probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik weet is dat een plasma tv geaard moet zijn. Ik heb er zelfs een extra kabel voor moeten trekken;

ik had de plasma, niet geaard, op de dreambox (destijds mijn 7020) aangesloten met een scart kabel. Telkens als ik de dreambox aanraakte voelde ik een lichte stroom. Toen ben ik de plasma gaan aarden. (wat ze ook sterk aanbevelen in de gebruiks aanwijzing van de tv.......) en het probleem was verholpen!

Geen lichte spanning meer op de dreambox!

Het kan dus best zijn dat de "lekstroom" van de tv naar de dreambox vloeit en dan deze problemen veroorzaakt.

 

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn Pc aan mijn Lcd Tv aangesloten. Ik had hetzelfde probleem bij mijn computer. Bleek er een flinke spanning op het antenne signaal van UPC te staan waardoor er zelfs een vonk over sprong als ik de dvi kabel aansloot op de Pc.

De computer was geaard maar de Tv niet. Wanneer ik de antenne van de Tv verwijderde was het probleem over. Hierna de antenne kabel van UPC geaard.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: gerard64
Probleem opgelost: kabel vervangen. De bijgeleverde kabel lijkt toch niet helemaal 100% goed te werken op de Philips. Kabel nu vervangen en het lijkt goed te werken. Hij start gewoon op en blokkeert niet meer.


Heb hier hetzelfde probleem, box boot alleen als ik de TV op een andere input zet en pas op DVI zodra de box geboot is. Zijn die HDMI naat DVI kabels standaard te verkrijgen en moet ik een speciaal type aanschaffen om van dit probleem af te komen?

Thnx!

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eh, ja, er is een oplossing voor.

De bijgeleverde kabel sluit namelijk niet echt lekker aan op de connector van de dreambox.

Een beetje geweld en een hamer bied wellicht de oplossing..

 

Zonder gekheid, probeer het kabeltje eens heel erg goed in de connector te duwen????

...maar dan ook heeeeel erg goed???

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Eh, ja, er is een oplossing voor.
De bijgeleverde kabel sluit namelijk niet echt lekker aan op de connector van de dreambox.
Een beetje geweld en een hamer bied wellicht de oplossing..

Zonder gekheid, probeer het kabeltje eens heel erg goed in de connector te duwen????
...maar dan ook heeeeel erg goed???


Bedankt,na een paar keer kloppen met de hamer heb ik nu beeld op hdmi.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...