sattv4iedereen Geplaatst: 20 januari 2009 Geplaatst: 20 januari 2009 Hi, als ik de specificatie's van de dm800 bekijk op webwinkels,en dan specifiek de tunerspecificatie's,dan vind ik enkel MPEG2 terug.Men kan dan wel HD zenders ontvangen die uitgezonden zijn in MPEG2,maar hoe zit het dan met de zenders die worden uitgezonden in MPEG4 al of niet HD? En weet iemand waarom dm er niet voor heeft gezorgd dat er een mpeg4 tuner inzit? Misschien komt er voor de dm8000 een MPEG4 tuner op de markt,daar je tuners kan bijpluggen,maar wat met de kleinere broer de dm800? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
digitaal kijker Geplaatst: 20 januari 2009 Geplaatst: 20 januari 2009 Origineel bericht van: sattv4iedereen Hi, als ik de specificatie's van de dm800 bekijk op webwinkels,en dan specifiek de tunerspecificatie's,dan vind ik enkel MPEG2 terug.Men kan dan wel HD zenders ontvangen die uitgezonden zijn in MPEG2,maar hoe zit het dan met de zenders die worden uitgezonden in MPEG4 al of niet HD? En weet iemand waarom dm er niet voor heeft gezorgd dat er een mpeg4 tuner inzit? Misschien komt er voor de dm8000 een MPEG4 tuner op de markt,daar je tuners kan bijpluggen,maar wat met de kleinere broer de dm800? kan u verzekeren die hebben een MPEG4 tuner, ik kan alle HD zenders bekijken die er zijn, zowel op de 800 die ik had of de 8000 die ik nu heb. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
sattv4iedereen Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Geplaatst: 21 januari 2009 Origineel bericht van: digitaal kijker Origineel bericht van: sattv4iedereen Hi, als ik de specificatie's van de dm800 bekijk op webwinkels,en dan specifiek de tunerspecificatie's,dan vind ik enkel MPEG2 terug.Men kan dan wel HD zenders ontvangen die uitgezonden zijn in MPEG2,maar hoe zit het dan met de zenders die worden uitgezonden in MPEG4 al of niet HD? En weet iemand waarom dm er niet voor heeft gezorgd dat er een mpeg4 tuner inzit? Misschien komt er voor de dm8000 een MPEG4 tuner op de markt,daar je tuners kan bijpluggen,maar wat met de kleinere broer de dm800? kan u verzekeren die hebben een MPEG4 tuner, ik kan alle HD zenders bekijken die er zijn, zowel op de 800 die ik had of de 8000 die ik nu heb. Dan moet deze webwinkel zijn info aanpassen,hier een korte copy ervan: 300MHz MIPS Processor • Linux Operating Systeem• MPEG2 / H.264 Hardware decoding (DVB compliant) • DVI • HDMI via meegeleverde verloopkabel (met geluidsignaal) • Tuner Module, Plug & Play Hier staat dus duidelijk mpeg2.Maar ja,als gebruiker zal je het wel weten,maar bovenstaande informatie is verwarrend,en kan ervoor zorgen,dat je dergelijk toestel niet koopt. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Littlesat Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 H.264 Hardware decoding (DVB compliant) -> Is MPEG4 Ook Xvid DivX e.d. is MPEG4, maar dat kan de DM800 niet (de DM8000 wel). Je hebt geen MPEG4 tuner, dat is hetzelfde eigenlijk als een appel met pruimensmaak :-D Je hebt wel een DVB-S en DVB-S2 tuner(!). Hierbij kun je zowel als in DVB-S als in DVB-S2 in MPEG2 en H.264 uitzenden... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Erik Slagter Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Origineel bericht van: Littlesat H.264 Hardware decoding (DVB compliant) -> Is MPEG4 Ook Xvid DivX e.d. is MPEG4, maar dat kan de DM800 niet (de DM8000 wel). Je hebt geen MPEG4 tuner, dat is hetzelfde eigenlijk als een appel met pruimensmaak :-D Je hebt wel een DVB-S en DVB-S2 tuner(!). Hierbij kun je zowel als in DVB-S als in DVB-S2 in MPEG2 en H.264 uitzenden... En nu even duidelijk ;-) Een mpeg4-tuner bestaat inderdaad niet. Mpeg4 is een video codec en de tuner doet er niks mee. De dreamboxen (en meeste andere HD ontvangers) kunnen omgaan met mpeg4-avc oftewel h264 en dat is de codec die gebruikt wordt voor DVB (niet per se HD, maar meestal wel). Divx/xvid en vergelijkbare zooi is mpeg4-vc en dat is iets totaal verschillends, heeft zo goed als niks met h264 te maken, dus wordt het ook niet ondersteund door de hardware. HD kan in mpeg2 of mpeg4(-avc) uitgezonden worden, maar meestal dus mpeg4-avc. HD kan in DVB-S2 (tuner!!!) uitgezonden worden, maar ook dat hoeft niet (kijk maar naar de BBC). Ook kun SD in DVB-S2 uitgezonden worden (Deutsche Kabel). Dus... er is niet echt een verband tussen HD en de gebruikte DVB-standaard. En ook niet per sé tussen HD/SD en gebruikte video codec. Dus... zorg dat als je een nieuwe ontvanger koopt, deze gewoon DVB-S2 aan kan en mpeg4, dan zit je altijd goed. Maar meestal is dat ook wel zo met, HD-ontvangers. Oh, btw voor de 800 en de 8000 geldt dit ook, dus je kunt daar gewoon alle zenders mee kijken. Ik weet niet hoe OP erbij komt dat de 800 geen geschikte tuner heeft om HD te kunnen kijken??? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
SubSense Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Dat is nog eens heldere informatie! Bedankt, als ik dat allemaal zo lees over die codecs dan vraag ik me weer eens af of er ooit een huwelijk komt tussen Dreammultimedia + XBMC. Echt 1 apparaat dat alles kan op basis van open standaarden! Maar goed, wel erg off-topic! VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Satdorus Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Origineel bericht van: Littlesat H.264 Hardware decoding (DVB compliant) -> Is MPEG4 Ook Xvid DivX e.d. is MPEG4, maar dat kan de DM800 niet (de DM8000 wel). Zijn er nog meer formaten die de dm8000 wel kan en dm800 niet?
Erik Slagter Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Origineel bericht van: SubSense Dat is nog eens heldere informatie! Bedankt, als ik dat allemaal zo lees over die codecs dan vraag ik me weer eens af of er ooit een huwelijk komt tussen Dreammultimedia + XBMC. Echt 1 apparaat dat alles kan op basis van open standaarden! mplayer of vlc ;-) DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Erik Slagter Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Origineel bericht van: Satdorus Origineel bericht van: Littlesat H.264 Hardware decoding (DVB compliant) -> Is MPEG4 Ook Xvid DivX e.d. is MPEG4, maar dat kan de DM800 niet (de DM8000 wel). Zijn er nog meer formaten die de dm8000 wel kan en dm800 niet? De chipset van de 800 kan (voor zover bekend) alleen mpeg4-avc (h264) decoderen. De chipset van de 8000 (idem) kan ook mpeg4-vc ("divx" e.d.) decoderen. Windows media kunnen ze beiden niet decoderen. Mpeg2 (DVBS en DVD) kunnen ze beide wel decoderen. Dat zijn dus de codecs, dat is relevant. Welke formaten (containers) is minder relevant, want dat is altijd in software op te lossen. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Littlesat Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Citaat: Dat zijn dus de codecs, dat is relevant. Welke formaten (containers) is minder relevant, want dat is altijd in software op te lossen. Dat is niet helemaal waar(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen