Ga naar inhoud


[All] Dreambox HDD mounten op XP systeem


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Er is in dit forum veel geschreven over het mounten van een XP partitie op de dreambox, zodat bijvoorbeeld films of MP3tjes van een XP systeem op de dreambox afgespeeld kunnen worden.

Ik wil echter het omgekeerde doen. Ik heb mn hele MP3 collectie op de dreambox staan, en wil deze kunnen openen op een XP systeem.

 

Nu weet ik dat XP moeite heeft met het Linux filesystem dus dat zal de nodige problemen geven vrees ik... frown

 

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen, en indien ja, hoe ik dit moet doen.

 

Via FTP is uiteraard geen probleem, maar ik wil een linux partitie van de dreambox als een map met XP kunnen benaderen, zodat media player en dergelijke er ook mee overweg kunnen.

Het is niet nodig om schrijfrechten te hebben, dit kan ik indien nodig wel via Filezilla doen.

 

Ik heb nog geen Samba oid op de dreambox geinstalleerd. Het gaat overigens om een Dreambox 7000 met Pli Jade mocht dit nog verschil maken.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo,

 

Ik heb Samba Server op de dreambox geinstallerd, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

 

Na de installatie ben ik naar Instellingen -> Systeem instellingen -> Netwerkmounts -> Nieuwe mount toevoegen

 

Vervolgens vul ik in:

Naam: DB7000

Bestandssysteem: NFS (Is dit juist?)

Automount: ja

IP adres: IP adres van dreambox

Serverdirectory: ????

Gebruikersnaam: root

Wachtwoord: dreambox

 

 

Wie weet wat ik bij Serverdirectory moet invullen?

 

 

mvg,

The Iron Maiden

 

post-19285-1318260107,9822_thumb.jpg

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...