Ga naar inhoud


[all] XBMC op een Dreambox, ooit mogelijk?


SubSense

Aanbevolen berichten

Als ik rondkijk in mijn huis dan heb ik erg veel apparaten staan met een stekker. Twee ervan staan bovenaan in mijn lijst. XBMC (nu nog op de oude Xbox) en de DM7000.

 

Zou het technisch mogelijk zijn op de nieuwste (of toekomstige) DreamMultimedia hardware XBMC te draaien? Inmiddels hebben ze XBMC geport naar (bijna) elk denkbaar platform. Met alle respect voor de dreambox, het is geen echte goede mediaplayer. imo is bv. de popcornhour dat ook niet. Het werkt allemaal wel. Maar de interface is niet snel en intuïtief genoeg.

Hier moet ik wel bij vermelden dat ik de interface van de DM800(0) nog niet ken.

 

Maar als ik fantaseer over de combinatie begint mijn hart sneller te kloppen.

 

 

 

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


xbmc maakt gebruik van mplayer, en mplayer maakt gebruik van de floating point krachten van je cpu. Met amper 250 MHz (dm7000 en consoorten) ga je niet veel frames per seconden kunnen krijgen denk ik. Tenzij er gebruik wordt gemaakt van speciale microcode, die niet door ibm zou vrijgegeven zijn en dus in principe ook niet kan gebruikt worden door mplayer. (misschien herinner je je nog de divx/mpeg4 decoding beloftes?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SubSense

Maar als ik fantaseer over de combinatie begint mijn hart sneller te kloppen.


Dream on zou ik zo zeggen, de nieuwste Dreamboxen zijn allemaal Mips gebaseerd, XBMC draait alleen op Intel x86 processoren. Verder moet een je flinke PC/Mac (2GHz core duo) hebben om HD content met XBMC te draaien.

David

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

XBMC op een oude xbox staat bij mij ook nog steeds in de huiskamer. Samen met de dreambox het meest gebruikte apparaat.

 

Als vervanger voor de xbox/dreambox hou ik de Azbox Elite HD in de gaten. Deze DVB-S2 ontvanger heeft wat weg van de popcorn hour (zelfde cpu, ondersteuning voor dezelfde formaten). Jammer genoeg nog weinig ervaringen over te lezen, hij is vrij nieuw.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie antwoorden, bedankt.

Jammer dat het er niet inzit! Dan maar XBMC met een CCcam + Sat ondersteuning wink

 

Naar die Azbox Elite HD ga ik zeker even googlen!

 

Binnenkort ga ik mijn oude xbox upgraden naar een htpc. HD content heb ik al genoeg. maar de Popcornhour heeft gewoon een ruk interface (als je xbmc gewend bent!)

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een weekje met een AZbox Elite HD mogen spelen, en moet zeggen dat de ondersteunig vor het afspelen van films werkelijk subliem zijn. Zelfs formaten die formeel niet worden ondersteund geven perfect beeld!

 

De youtube ondersteuning is ook geweldig.

 

Als je in de buurt van Apeldoorn woont, zou ik zeggen kom zaterdag langs bij satelliet club "de transponder". We hebben zaterdag middag een Azbob HD en een DM8000 staan.

 

Rinus Lindoorn

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dukdalf,

 

Ik begin niet aan een vergelijkingstest. Dat zou een welles nietes spel worden. Als ik meldt dat de AZbox .mkv en mpg 4.2.2 af kan spelen is er vast wel ergens een plugin waarmee dat op de dreamboxen ook kan. Als ik schrijf dat de AZbox met Sigma chip beter beeld geeft, zijn er vast mensen die het hier niet mee eens zijn.

 

Het is een leuke box, maar geen dreambox. De box heeft een eigen identiteit, en ik zet hem zeker in de woonkamer.

 

Om nog iets meer olie op het vuur te gooien: De naam AZbox is inderdaad afkomstig van de voetbalclub. De eigenaar van AZbox in Portugal is een enorme fan van AZ... Eens kijken wat de andere leden hiervan vinden ;-)

 

Rinus

 

p.s. er zitten nog 290 bugs in de software

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk!

XBMC op een Dreambox, dat gaat hem niet worden.

draadje mag een slotje op wat mij betreft.

 

Maar toch. De software voor het "ultime" mediacenter is aanwezig, waarom wordt er niet een stuk hardware ontworpen door de Open Source community waar e.e.a. mooi op loopt?

 

Maar goed, dat zal een andere draad worden op wellicht een ander forum...

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht ff,

 

Kun je niet gebruik maken van een combinatie DB + PC?

De dreambox als front- en backend en een pc voor de rekenkracht.

Het tuner en decoder gedeelte van de dreambox, zeg maar tot aan de streams. Een XBMC menu struktuur op de dreambox. Het rekenwerk en externe input (internet, hdd opname enz) door een pc. de output beeld en geluid weer door de DB.

Nu worden er al veel dingen extern door een PC verwerkt, bijv. met VLC player, dat gaat alleen nog niet ver genoeg.

Dit vergt wel kennis van de phyton code, en natuurlijk van XMBC.

Dat beide systemen linux draaien lijkt mij wel een pré.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...