Gast liveup2it Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Is er een mogelijkheid om de satfinder van de dreambox realtime te bekijken op bv een laptop? Via de webinterface lukt het wel een screenshot te krijgen, maar ik wil het realtime hebben. Op deze manier wil ik mijn schotel uitrichten zonder aanschaf van extra apparatuur. Alleen met de laptop het dak op en uitrichten maar...
Henksat Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Welkom hier, maar deze vraag is al zo vaak beantwoord, gebruik de zoekfunctie eens. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast liveup2it Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Hoi Henk, Ik geloof ook niet dat ik de enige ben die hierop komt, maar ik heb al lopen zoeken. Waarschijnlijk de verkeerde zoektermen gebruikt. Kun je me wijzen naar een goed topic?
paardengek Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Misschien brengt je dit verder opweg: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1615643#Post1615643 Via zoekfunktie zoeken op: 800 + satfinder Neem een periode van 1 jaar. P.S. Of bedoel je satfinder via dreamset. Dat zal niet gaan op enigma 2 ( 7025, 800, 8000 ) Deze plugin is voor enigma 1. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast liveup2it Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Bedankt voor je reactie. In de opgegeven topic staat niet wat ik bedoel volgens mij. Het is inderdaad zoiets als de functie in Dreamset. Lekker alleen met je laptop het dak op en afstellen. Helaas werkt dit niet op de dm800 via Dreamset. Is er nog een tool die het wel kan op een dm800?
Henksat Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: liveup2it Is er nog een tool die het wel kan op een dm800? Die methode werkt helemaal niet, dus ook niet op een 800. Daarvoor komt het afstellen veel te nauwkeurig. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Sjattuh Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: liveup2it Is er nog een tool die het wel kan op een dm800? Die methode werkt helemaal niet, dus ook niet op een 800. Daarvoor komt het afstellen veel te nauwkeurig. Zo hebben wij al menig sat afgesteld en geen problemen mee. DB in netwerk, laptopje draadloss in netwerk, inloggen op webinterface en draaien maar tot signaal goed is Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast liveup2it Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Precies, zo wil ik het dus ook doen. Als het signaal volgens de dreambox goed is en ik heb de zenders die ik zien, vind ik het goed genoeg. Ik weet dat het veeeel beter kan, maar dan heb ik ook weer andere apparatuur nodig.... Probleem is nu dat als ik de webinterface start dat ik niet realtime kan zien wat ik doe. Moet ik eerst weer een nieuwe snapshot ophalen. Doe ik het dan verkeerd en kan het makkelijker?
Gast NerdOne Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Op de DM800 kan je op de webinterface ook gewoon de actuele en real-time gegevens zien van de signaalsterkte. In de boven rand van de web interface staat een soort 'zendmastje' (staand staafje met cirkeltjes er omheen). Als je hierop klikt krijg je een klein windowtje met SNR, AGC, BER. Als er alleen N/A bij de gegevens staan moet je even 'OK' op de afstandsbediening doen zodat de SNR info in het onderste paneel zichtbaar is. Daarna zal deze ook in de webinterface werken. Dan kan je afregelen naar hartelust zonder iedere keer een snapshot te hoeven doen. Bye, Arno.
theparasol Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 In enigma1 (dm500/5620/600/7000/7020) zit ook zoiets:
Gast liveup2it Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Hier kan ik wat mee. Is voor mij goed genoeg op deze manier. Bedankt voor het meedenken jongens!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen