Ga naar inhoud


[AZbox HD Elite] eerste indruk


wian

Aanbevolen berichten

Ja klopt, en ook een rss reader. Browser is traag en moet nog veel aan gebeuren. Alleen eenvoudige sites werken goed, veel sites zien er niet uit en sommige werken helemaal niet.

 

De rss reader werkt soepel (je kunt zelf feeds toevoegen via telnet aan rssfeed_url.dat). Als je op een feed item klikt, wordt de browser automatisch geopend om het hele artikel te lezen.

 

De box heeft nog veel gebreken, maar bij Linux ontvangers schijnt dat altijd het geval te moeten zijn als ze net op de markt zijn. Als mediaspeler is ie zeer bruikbaar. Als sat ontvanger is ie voor mij pas echt bruikbaar als de softcams uitgebreide ondersteuning voor CCcam hebben en er goede zenderlijsten voor te maken/downloaden zijn.

 

Er word in ieder geval flink gewerkt aan de firmware en softcams. Helaas is de source niet openbaar, dus een bloeiende community ontwikkelaars die helpen verbeteren en mooie uitbreidingen maken zit er niet in. En dat is voor Dream Multimedia misschien maar goed ook smile

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jammer dat de hdtv niet zo mooi is.

 

Ik heb her en der channel editor gezien voor azbox, alleen is de vraag als het ook voor deze box is.

 

Zou het dan ook mogelijk zijn om de dreambox settings erin te zetten.

 

Wel mooi de cccam er al op draait dan weet je ook zeker dat de canaldigitaal kaart het doet.

 

Verder leuk dat je dit aan testen bent.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wian goede test!!

 

alleen dit stukje moet je nog eens testen

Citaat:

- uitzondering: dreambox opnames in ts formaat werken niet

(een grote misser, hopelijk doen ze hier nog iets aan)

 

hier kan ik namelijk gewoon inloggen op mijn dm7020 en de opnames afspelen. smile

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe experimentele software op mijn AZbox staan, en alle formaten worden ondersteund (ook .TS).

 

EPG werkt nu ook, maar alleen huidige en volgende programma. Een volledige EPG komt in maart, als Canaal Digitaal overgaat op NDS EPG.

 

Tijdens het testen kwamen we een film tegen die niet werkt op de AZbox. De programmeur is nu bezig om ervoor te zorgen dat hij wel gaat werken.

 

Er zitten nog veel bugs in de software, maar die moeten in maart zijn opgelost.

 

Wisten jullie dat de naam AZ box komt van de nederlandse voetbalclub? De eigenaar in Portugal is helemaal weg van AZ. Als dat maar geen problemen geeft onder de voetballiefhebbers..

 

De laatste incubuscam heeft automatische reconnect van CCcam. Hierdoor hoef je niet steeds de box te rebooten als hij de verbinding even kwijt is.

 

We blijven testen.....

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@baksteen, de .ts files die ik heb geprobeerd waren opgenomen met een dm800, misschien is dat het probleem. Zowel SD als HD uitzendingen geprobeerd, geen van alle doen het op de AZbox

 

@rinlin, weet jij of er plannen zijn om mms/rtsp streams te ondersteunen? Krijg ze niet geopend in de browser, maar als ik ze download met vlc, kan ik ze daarna wel afspelen met de AZbox. Moet dus een fluitje van een cent zijn directe streaming toe te voegen. Enne... kan de nieuwe firmware al ergens gedownload worden?

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

De incubuscam ondersteund op dit moment cccam, gbox, newcamd 5.20, newcamd 5.25, radegast old, radegast new, aroureos.

 

Andere cams zijn er voolgens mij nog niet. De huidige vesie is nog wel beperkt (1 cccam aansluiting) en buggy.

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...