Ga naar inhoud


vind niet alle cable zenders ziggo


Gast ansat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom heb je in vredesnaam al die verschillende QAM's aanstaan? In welk deel van het Ziggo gebied zit je? Ziggo gebruikt in ieder geval alleen QAM64 en Ziggo/@Home gebruikt in Friesland daarnaast ook nog QAM256. Al die andere QAM's kunnen dus uit. Verder gebruikt Ziggo alleen een symbol rate (SR) van 6875, dus waarom zou je SR6900 aan laten staan. Je kan een netwerk ID opgeven, doe dat dan ook zodat de ontvanger de juiste NIT kan pakken. Frequentie stappen als zoekmethode lijkt me ook niet handig als je een netwerk ID kan invoeren. Kies dan een zoekmethode waarmee je de netwerk frequentie kan invoeren die voor jouw Ziggo regio gebruikt moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream-on
ik woon in de regio brabant-limburg.
de enige regio waar ze frequenties erbij hebben van 674.75 etc.
de frequenties als 428.00 krijg ik wel gescanned.
dus de .75 slaat ie over.......

Ook dat is logisch gezien je configuratie. Als je namelijk zoekt met frequentie stappen van 01000 KHz (ofwel 1 MHz) dan gaat ie kanalen op kwart MHz frequenties natuurlijk nooit vinden. Dan moet je 00250 KHz (ofwel 0.250 MHz) invullen.

Maar nogmaals: Je hoeft hem helemaal niet met frequentie stappen te laten zoeken. Gebruik een zoekmethode (waarschijnlijk netwerk zoeken genaamd) waarbij je de gegevens voor jouw regio kan invullen:

Netwerk ID: 1111
Frequentie: 356 MHz (356000 KHz)
QAM: QAM64
SR: 6875

Dan is ie waarschijnlijk in een paar minuten klaar en heeft ie alle Transport Streams gevonden omdat die gewoon in de NIT voor netwerk ID 1111 opgesomd worden die op die 356 MHz wordt doorgegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: dream-on
ik woon in de regio brabant-limburg.
de enige regio waar ze frequenties erbij hebben van 674.75 etc.
de frequenties als 428.00 krijg ik wel gescanned.
dus de .75 slaat ie over.......

Ook dat is logisch gezien je configuratie. Als je namelijk zoekt met frequentie stappen van 01000 KHz (ofwel 1 MHz) dan gaat ie kanalen op kwart MHz frequenties natuurlijk nooit vinden. Dan moet je 00250 KHz (ofwel 0.250 MHz) invullen.

Maar nogmaals: Je hoeft hem helemaal niet met frequentie stappen te laten zoeken. Gebruik een zoekmethode (waarschijnlijk netwerk zoeken genaamd) waarbij je de gegevens voor jouw regio kan invullen:

Netwerk ID: 1111
Frequentie: 356 MHz (356000 KHz)
QAM: QAM64
SR: 6875

Dan is ie waarschijnlijk in een paar minuten klaar en heeft ie alle Transport Streams gevonden omdat die gewoon in de NIT voor netwerk ID 1111 opgesomd worden die op die 356 MHz wordt doorgegeven.


hehe thanks!!!!!!
ik heb ze nu allemaal gevonden mede dankzij jou tip!
nogmaals bedankt smile

ps. 00250 krijg ik hier niet ingegeven.
ik heb het alsvolgt gedaan.
tuner config:
netwerk id.
frequentie banden (ipv stappen)
alles van europa aan gevinkt en cam64.

toen heb ik hem automatisch laten zoeken en vola!

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik zit in Ziggo gebied Den Haag en het is mij nog steeds niet gelukt om met de LT image alle zenders werkend te krijgen op mijn 8000. ik weet niet wat ik fout doe. ik zie ook nergens een mogelijkheid om een netwerk ID 5555 in te geven. als ik handmatig transponder 372 inscan vindt hij maar 32 zenders waarvan slechts enkele het doen en de rest geeft een gestoord beeld. als ik een automatische scan doe met frequentiestappen van 1000 mhz dan vindt hij 203 zenders maar nog steeds doen bepaalde zenders het wel en een heleboel niet. ook wordt ned 1,2,3 op geen enkele manier ingescand. graag jullie hulp. is het soms een kwestie van een andere image gebruiken? ik heb de camkey, camdata en try all chids uit de CCcam.cfg van Mrscratch in mijn cfg gekopieerd. gelden deze regels soms niet voor alle regio's ?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees deze pagina eens goed door:

 

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/casema_multikabel.shtml

 

Dan weet je op welke frequenties in jou locatie (netwerk 5555 dus) de verschillende transponders zitten.

 

Je hoeft dus geen volledige network scan te doen maar alleen de frequenties die op jou van toepassing zijn. Waarschijnlijk ben je te hoog begonnen met de network scan, of niet met de juiste stappen.

 

Probeer dit eens, of stap af van LT en probeer Jade2 voor de DM8000. Daar kan je nml wel een netwerk ID invullen.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle frequenties die gelden voor id 5555 staan in mijn cable.xml. ik zal Pli jade 2 proberen.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Pli Jade 2 heb ik hetzelfde resultaat. geen ned 1,2,3. rtl 8, net 5, veronica doen het bijv. wel maar rtl4,5,7, sbs 6 zijn geblokt.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van de missende zenders en de tabel kan je zien dat je dus problemen hebt met transpoders 8 en 19.

 

Deze zitten bij jou op frequentie:

 

8 -> 388.00 Mhz

19 -> 308.00 Mhz

 

Wat gebeurt er als je deze los inscant? En controleer ook even je COAX kabels. Sluit de dreambox bijvoorbeeld eens rechtstreeks aan op je kabel aansluiting (daar waar deze het huis binnen komt).

 

En als je een "officiele" decoder heb, probeer die eens op de zelfde aansluiting en kijk of je daar ook de zelfde problemen mee heb. Als dat zo is nml is het meer dan waarschijnlijk dat het aan je bekabeling ligt.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen met de kabels aan de slag. ik heb vanmiddag in mijn 7025 die beneden staat ook een C tuner gedaan met LT5 SP6 image. Deze laten zoeken met frequentiestappen en netwerk aan en meteen vindt hij 271 zenders incl ned 1,2,3 etc. de 8000 komt mar tot 203.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit hem idd in de bekabeling. ik heb de 8000 beneden aangesloten en meteen 271 zenders ingelezen en op alle zenders goed beeld. Sluit ik hem daarna weer boven aan dan heb ik weer slecht beeld op veel zenders. de kabel naar boven wordt beneden gesplist bij de CAI doos met een tweeweg splitter en 4 meter naar boven op de 1e etage wordt hij wederom gesplitst dmv een Hirmann . als ik de kabel van beneden naar boven rechtstreeks aansluit gaat het goed. als ik hem over splitters (hirschmann) laat lopen komt het slechte beeld terug.

 

Zou ik misschien een versterker voor het kabelsignaal naar boven moeten gebruiken? Alle bekabeling is van Belden H125 kwaliteit met Hirshmann connectoren. Deze aansluitingen heb ik allemaal nog eens nagelopen.

 

de televisies boven geen (analoog) geen slecht beeld. Dus ik heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het signaal te zwak aan komt bij de 8000.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een paar centen een splitter / versterker kopen. En altijd splitten direct in de meterkast.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik ook doen ... ik heb ook alles met een multitap gesplits in de meterkast en vandaar alles naar de aansluitpunten in het huis. Daar waar mogenlijk heb ik die kabels ook allemaal vervangen door nieuwe kabels (koka). Een paar oude kabels zitten vast in de buizen en mijn vriendin vond het te link om daar kracht op te zetten.

 

En er een hirschman versterker voorgezet maar dat is eigenlijk alleen nodig als je veel splitst (ik ga naar 7 verschillende punten)

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...