Ga naar inhoud


Howto DM800 wireless maken beschikbaar?


top-seve

Aanbevolen berichten

Heeft iemand het al voorelkaar om de DM800 draadloos is z'n netwerk te krijgen? Ik heb inmiddels een USB-stick gebaseerd op de RT73 chip maar zowel met de Pli al met de Gemini lukt het mij niet. De Gemini loopt zelfs volledig vast. Tips zijn van harte welkom.

Als je veel leest hoef je minder te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is al veel over geschreven, beste oplossing is een ethernetbridge die draadloos is aangesloten op je router, en die op zijn beurt weer met een korte ethernetkabel aan de dream wordt verbonden

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
Hier is al veel over geschreven, beste oplossing is een ethernetbridge die draadloos is aangesloten op je router, en die op zijn beurt weer met een korte ethernetkabel aan de dream wordt verbonden


Ja idd. Maar er is functionaliteit bijgekomen in de 800 geloof ik. Ik heb ergens in de settings iets van WiFi zien staan.

Ook is er een x-tal posten terug iemand gelukt om middels een USB stick draadloos hem te verbinden. Kweet alleen nietmeer of het om de 800 of 8k ging.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
Hier is al veel over geschreven, beste oplossing is een ethernetbridge die draadloos is aangesloten op je router, en die op zijn beurt weer met een korte ethernetkabel aan de dream wordt verbonden


Er ligt zelfs een cat6 kabel bij m'n Dreambox cool. Het gaat mij meer om de hobby om deze uitdaging uiteindelijk a.d. gang te krijgen. Zeg maar: nieuwe kennis absorberen...

Vandaar dat ik dit graag voorelkaar wil krijgen. Het blijft tenslotte ook voor een flink deel gewoon een hobby.

Als je veel leest hoef je minder te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: top-seve
Origineel bericht van: allez l'om
Hier is al veel over geschreven, beste oplossing is een ethernetbridge die draadloos is aangesloten op je router, en die op zijn beurt weer met een korte ethernetkabel aan de dream wordt verbonden


Er ligt zelfs een cat6 kabel bij m'n Dreambox cool. Het gaat mij meer om de hobby om deze uitdaging uiteindelijk a.d. gang te krijgen. Zeg maar: nieuwe kennis absorberen...

Vandaar dat ik dit graag voorelkaar wil krijgen. Het blijft tenslotte ook voor een flink deel gewoon een hobby.


Ben momenteel mijn slaapkamer aan het opknappen waar normaal gesproken mij 800 staat aangesloten.

Als het klaar is ga ik er ook eens mee rommelen. Als het lukt laat ik het je wel weten, en hoop dat gij hetzelfde doet smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: top-seve
Heeft iemand het al voorelkaar om de DM800 draadloos is z'n netwerk te krijgen? Ik heb inmiddels een USB-stick gebaseerd op de RT73 chip maar zowel met de Pli al met de Gemini lukt het mij niet. De Gemini loopt zelfs volledig vast. Tips zijn van harte welkom.


Ik heb hier een D-Link DWL-G122 WIFI USB stick (RT73 chip) draaien i.c.m. mijn DM800.

Mijn DM800 draait met de Newnigma2 image en herkent standaard mijn WIFI USB stick.

Je moet de Dreambox wel koud starten met de WIFI USB stick erin vooraleer hij deze herkent. Volgens laadt hij dus alleen de RT73 daemon als deze aanwezig is in de Dreambox?

Nadeel is wel dat de DM800 na een koude start niet automatisch op je WLAN netwerk wil connecteren en je dit dus manueel moet doen, maar voor de rest werkt het héél goed en vrij stabiel. De WLAN connectie blijft gelukkig ook actief in standby.

Daar ik het vervelend vind dat ik telkens na een koude start opnieuw het WLAN netwerk moet laten zoeken en een WLAN verbinding niet altijd even bedrijfszeker werkt ga ik deze toch vervangen met een Devolo dLAN 200 AVplus Starter Kit. Deze is bovendien ook beter geschikt om opnamen over te zetten naar de PC.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Ook na een koude start werkt hier de stick. Echter, dit gaat alleen goed als je DHCP uit zet en dus met de hand de IP gegevens invult.

Bedankt voor de tip, rai!
Dat ga ik ook eens proberen wink

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Gemini 4.0 in de DM800 zitten.

Heb een BLUMAX WLAN USB adapter in de dm800 geplugd en een cold start gedaan.

En in netwerk settings zie ik alleen "geintegreerde netwerk kaart" staan en zie ik de dongle niet.

Ook niet in de "blue panel" bij devices ,staat niets.

 

Kan iemand me verder helpen ? Moet je geen driver installeren voor dat die dongle herkend wordt ?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders even naar de firmware DD-WRT, past in groot aantal wireless routers en je kunt er zo een bridge meee maken. Zelf gebruik ik het al jarenlang, werkt als een speer en super stabiel. Streamen, NAS, Jukebox etc allemaal mogelijk.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...