Ga naar inhoud


Verschil in LNB's


rick8245

Aanbevolen berichten

Ik wil met mijn Humax 5400 IRCI gaan experimenteren om wat andere satellieten te kunnen ontvangen zoals bijv. eutelsat en misschien nog wat andere. Hiervoor heb ik nog een 80 CM schotel liggen. laugh

 

 

Nu las ik dat er LNB's zijn met de polarisatie (L)eft en ®ight ipv (H)orizontaal en (V)erticaal.

Kan ik met universele LNB's in principe ALLE H en V polarisaties aan, of heb ik speciale lnb's nodig als ik bijv. Eutelsat, intelsat, arabsat e.d. wil (proberen ) te ontvangen ? Zo ja welke ? confused

 

Hoe liggen overigens de prijzen van de zgn. L en R lnb's ?? cool

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor de door jou ge noemde satelieten heb je een universeel LNB nodig het beste met een laag ruis getal 0,3 db,voor Arab sat heb je aan een 80 cm schotel niet genoeg moet min.120cm zijn.Tip zorg er voor dat je niet boven de 4000 kan.uit komt ink.R en TV kanalen,je hummi loopt dan vast,ook kanalen waar geen signaal op zit vind hij niet fijn ook dan loop hij gauw vast en kun je hem alleen met de pc weer aan de praat krijgen, als je teminste de goede bootloader gebruikt,één keer verkeert en hij is rijp voor de sloop hij is dan op geen enkele manier meer met de PC te benaderen,ik spreek uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kan neem de 0.2 db van Smart Titanium edition.Die zijn 1 der besten voor een redelijke prijs.Ik ga er eentje kopen voor mijn rotor ook want had de oude 0.3 vervangen op mijn vaste schotel door zo'n 0.2 en ontvangst is wat beter,vooral op de moeilijke transponders.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 0.2 of 0.3 maakt bijna niks uit het gaat om de frekwentie sabielitijd dit is zelf onderling nog verschillend INVACOM en INVERTO silver Tech 0,2 db zijn zeer goed de laatste is ook nog ees laag geprijst Singel LNB ca 10€,in Germany ink 60 maanden GARANTIE.Als je hem nog stabieler wildt hebben moet je zorgen dat op minimaal -20 graat C wort gekoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het best op Kingofsat en/of Lyngsat kunt kijken,

welke transponder met rechts- of linksdraaiende circ. lnb's

werken. De "normale" universele lnb's kennen deze eigenschap niet. Ik heb ong. 15 jaar geleden (of daaromtrent) met een rechtsdraaiende circulaire lnb gewerkt voor de sat op 3 west.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...