Ga naar inhoud


[@Sat ECI 9500S ]Probleem met ontvangst


U96

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb een probleem met ontvangst van sommige zenders, ik schets even kort wat het probleem is en wat ik al heb gedaan.

 

Sinds kort had ik een probleem bij het ontvangen van TVV kanalen één, canvas, vt4,... (12721 H 22000) ik kreeg namelijk geen signaal terwijl ik op de Discovery,... (12343 H 27500) wel 80% signaalsterkte en ook perfecte kwaliteit van signaal kreeg.

Ik heb dan toch eens de schotel opnieuw afgeregeld maar bleef identiek, kreeg geen signaal op de 12721 maar wel op de 12343. Ik dacht dan dat ik een probleem had met de LNB dus nieuwe aangeschaft maar wat blijkt nu, met de nieuwe LNB heeft het probleem zich omgedraaid en kan nu alles zien van 12721 maar niets meer op de 12343 frequenties.

 

Zou iemand me kunnen vertellen wat hier het probleem kan aan liggen en wat ik eventueel kan doen om dit in orde te brengen.

 

Ik heb ook al de receiver terug op factory default geplaatst en alle zenders proberen opnieuw in te lezen maar zonder resultaat.

 

Groeten,

 

U96

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Paardengek heeft mijn onderwerp aangepast maar ik denk dat het niets met de ontvanger heeft te maken maar met een ander probleem en ik hoop dat iemand me verder kan helpen met wat het probleem zou kunnen zijn.

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je dan ? Een andere LNB type selecteren ofzo ?

Maar hoe weet je dan welke te kiezen ? Het is een universele nochtans.

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op zich geen ervaring met dit probleem, maar meen me te herinneren dat bij iemand met een dergelijk probleem iets fout stond bij de frequentie instelling van de LNB. Omdat de 2 frequenties die je noemt in 2 verschillende frequentie bereiken zitten (die een universele LNB beide zou moeten pakken) moest ik hieraan denken. Bij m'n Max kan ik uit 2 bereiken voor de universele LNB kiezen en wie weet helpt het, maar het kan ook volslagen apekool zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Ja een universele en dan kiezen voor 9750/10.600 en niet 9750/10750. laugh


Dit net geprobeerd maar dit werkt niet, het probleem blijft identiek, stond standaard zo ingesteld. Dan nog eens geprobeerd op 9750/10750 maar werkte ook niet.
Wat ik wel raar vind is dat op het doosje van de LNB staat 10,7 - 12,75 of heeft dit er niets mee te maken ? Is een Universele LNB van Triax.

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien woonplaats België:

Hebben ze jou net een oude Telecom LNB verkocht???, heb ik ook nog van 15 jaar terug. S.V.P. 9750-10600 Universal kopen, Ze zijn er voor 8 euro al. Kabel verbinding goed checken Alle verbindingen opschonen. Weerstandscheck door kabel geheel loskoppelen en een uiteinde doorverbinden, andere eind op weerstandsmeter. (coaxkabel is rond 75 ohm) De eerste kan op een kapotte polarisatie gegaan zijn. Is normale zaak (3x gehad).

koop eens iets niet van Triax. Wist niet eens dat ze LNB's hadden.

 

Bij extreme pech is jouw receiver kaduuk, dan even andere lenen.

Ik heb dezelfde receiver, kan veel hebben. En je hebt niet lopen hobbien met je firmware toevallig? Gooi je er Stream firmware op moet alles opnieuw gescand en ingesteld worden. Op de Atsat 9500 kun je trouwens geen Stream firmware zetten!!!

 

Een Telecom LNB was voor de franse analoge sateliet in de begin-astra dagen.

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat het een oude maar nieuwe LNB is hoor.

Probleem is idem als met oude LNB die ik heb vervangen maar volgens mij ligt het daar niet aan. Het ligt waarschijnlijk aan de oude coaxkabel die een slechte verbinding heeft.

Zou deze beter eens vernieuwen door een goeie kabel en dan zullen de problemen wel verdwijnen heb ik de indruk.

Ik zal de weerstandscheck op de oude kabel eens moeten doen dan zal ik meer weten, ik hoop dat het daaraan ligt.

Het kan volgens mij niet liggen aan dat de schotel verkeerd is afgesteld daar ik op de andere kanalen wel 80% signaal heb, dan zou ik daar ook niets mogen op ontvangen, correct ?

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitaal is 60% al ok op deze machine.

Alleen nederlands bouquet op zwakke transponder kan in bep. weersomstandigheden probleem geven. Kabelconnectie met F-connectoren schoonmaken. Vermoed geen kabelbreuk.

Mogelijk heb je een nieuwe oud model Telecom LNB toch.

Polarisatie in een richting kapot. Snel uitgevonden.

Draai LNB 90 graden in de kop en kijkt of probleem op de H en V frequenties zich verwisseld.

 

Deze receiver trekt zich nog door worst conditions heen met groen geslagen verbindingen en 50 meter slechste kwaliteit coax.

 

Heb je ook nog een Diseq switch ofzo ertussen?

 

LNB 90 graden draaien, blijft zelfde dan receiver probleem.

 

Aangezien geen leuke firms meer voor deze is elke courantere bak voor 100 euro interessanter dan reparatiekosten. Meet nou ook maar dat kabeltje door: Een eind los massa aan inner core en ander eind twee draadjes multimeter erop.

 

Laat de receiver de kanalen ook eens opnieuw scannen.

De laatse tijd is veel gewijzigd. TVE is b.v. verhuist etc.

 

Na een nieuwe scan blijven oude ongeldige kanalen met plaats op dezelfde naam staaan en zit de nieuwe goeie dubbel/driedubbel verderop de lijst. Om dit uit te roeien alle stations weggooien met edit channel, delete rechts rood (allemaal) exit save .

Kan anders zijn met bep. Sunny firm erop. Even goed kijken. Gooi geen satelieten of transponders weg enkel de programmanamen van de lijst. Groot verschil.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...