Ga naar inhoud


[DBOX-II] Welke CAM voor Canal Digitaal voor de dbox2


Jassy

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

 

Ik heb hier sinds kort een dbox2 van Sagem staan, waar ik graag een Canal Digitaal kaart in wil steken. Wat voor CAM heb ik hier voor nodig om dit in de dbox aan de gang te krijgen? Ik heb iets gelezen over multicam, maar kan ik ook de cam van Canal Digitaal hiervoor gebruiken?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er moet een multicam in. Deze komt in de connector op de print waar nu nog het telefoonmodem in zit. De kaart kan dan gewoon in de normale kaartlezer aan de voorkant, waar hij dan met de juiste frequentie uitgelezen wordt.

De dbox2 heeft geen CI-slot, een module van CD zal dus nergens in passen.

 

Mvg.,

 

Macaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, harstikke bedankt voor je antwoord!

 

En heet dat ding zelf 'multicam' of is dat een verzamelnaam voor allerlei cam's? Het modem is reeds uit de dbox2, dus dan hoef ik daar niet mee te goochelen.

 

Aan wat voor prijs moet ik voor zoiets denken?

 

Mvg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De multicam (hardware) zal waarschijnlijk het laatste zijn wat je problemen gaat opleveren. Het zal eerder mgcam of cccam zijn die je moet updaten om je kaart te kunnnen blijven lezen.

 

Huidige multicams voor de dbox ondersteunen een hele brede range aan frequenties, zeker de jumperless versies, maak je daar dus geen zorgen om wink

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, helemaal super.

 

Ik heb inmiddels de Dbox2 binnen, de Multicam was bijzonder makkelijk te installeren. Ik heb als emu CAMD3 geinstalleerd, daar zit namelijk al van huis uit een multicam optie ingebakken (Keywelt Januari 2009 Image zit op de box).

 

Nu alleen nog ergens een CD Kaart lenen om te kijken of het werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jassy,

 

Mooi dat de inbouw van je multicam is gelukt wink

 

Citaat:
Ik heb als emu CAMD3 geinstalleerd.....alleen nog ergens een CD Kaart lenen om te kijken of het werkt!

 

Gaat niet werken met CD kaartje. Je moet echt van ngcam of cccam gebruik maken. deze cam's ondersteunen een CD kaart, camd3 doet dat niet.. frown

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke!

 

Dan zet ik er cccam op. Kan ik daarmee gelijk de CD kaart in gebruik nemen, of moet ik dan nog het een en ander configureren voor dat dat werkt?

 

Ik heb namelijk de CD kaart al geactiveerd, moet dus nu alleen nog de multicam goed instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, als ik CCcam erop zet, krijg ik onderin de Infobalk alle Codeervormen te zien, maar voor de rest niets.

 

Met Newcamd echter, krijg ik ook daarboven een rood sleuteltje te zien, met daar links naast EMU. Wordt nu mijn Multicam herkent?

 

EDIT, dat hoort dus bij de newcamd. Ik zet nu MGCam erop, en zie wel verder! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier Neutrino 1.17 lopen met gbox vanavond een nieuw seca 3 kaartje getest met een multicam werkt perfect.

Wil nu CCcam 2.0.11 gaan draaien maar krijg dat nog niet voor elkaar weet niet precies welke files ik moet nemen en waar die moeten staan, CCcam moet in VAR/EMU rechten op 775, CCcam.config in VAR/keys maar de rest dan, over dreambox met inigma genoeg info maar Dbox neutrino is mager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...