Ga naar inhoud


[DBOX-II] Welke CAM voor Canal Digitaal voor de dbox2


Jassy

Aanbevolen berichten

Met de volgende gegevens heb ik mijn DBOX icm Enigma image keurig aan de praat gekregen, zowel met mgcamd als cccam.

FF goed lezen en doe er je voordeel mee wink

 

MGCam

 

Ga naar: /var/keys/mg_cfg en wijzig de volgende parameters

Code:
G: { 01 }P: { 02 }

 

NewsCS

Ga vervolgens naar /var/tuxbox/config/newcs.xml en wijzig de volgende parameters

Code:
<?xml version="1.0"?><newCSconfig><readers name="Card Readers"><device><name>slot1</name><type>dbox</type><mhz>357</mhz><node>/dev/tts/1</node><parity>odd</parity><reset>normal</reset><export>yes</export><enabled>yes</enabled><blocksa>No</blocksa><blockua>No</blockua><blockga>No</blockga><crypto-special>No</crypto-special><PTShandshake>No</PTShandshake><carddetect>no</carddetect><newcamd_port>10001</newcamd_port><autosid>No</autosid><Seca-PPV>No</Seca-PPV><sid><allow><id></id></allow><deny><id></id></deny></sid><priority>hard</priority></device></readers><newcamdserver><enabled>yes</enabled><name>cardserver</name> <deskey>00 DD AA 13 CC FF 1A 88 FA 11 DD DA 92 2E</deskey> <userfile>/tmp/users.txt</userfile> <user><name>dbox2</name> <password>blablabla</password> <au>on</au><readers><allow>slot1</allow></readers></user></newcamdserver></newCSconfig>

 

Wijzig tenslotte /var/keys/newcamd.list

Code:
CWS_KEEPALIVE = 300CWS_INCOMING_PORT = 12000CWS = 127.0.0.1 10001 dbox2 blablabla 00 DD AA 13 CC FF 1A 88 FA 11 DD DA 92 2E lan cardserver

 

Voor CCCam

Wijzig de volgde file /var/etc/CCcam.cfg

Code:
N: 127.0.0.1 10001 dbox2 blablabla 00 DD AA 13 CC FF 1A 88 FA 11 DD DA 92 2E lan cardserver

 

Met Total commander, mocht je niet met Linux commandline aan de slag willen/kunnen, kun je de rechten op de bestanden goed zetten:

- start total commander

- zet een ftp sessie met je box op

- Ga naar de directory waar je files staan

- Selecteer je file (wordt rood)

- klik lings bovenin op het woord "Files"

- klik op change Attributes

- Geef de juiste waarde in en klik op oke

 

Wil je alleen mgcam en NewsCs dan sla je het CCCam stuk over.

Wil je alleen cccam en NewsCs dan sla je het MgCam stuk over.

Zowel mgcam als cccam icm newscs kan natuurlijk ook.

 

Bovenstaande werkt met de laatste versie van mgcamd, cccamd en newscs, icm een orginele CD kaart en een nieuwe. multicam!

 

 

Succes!!!!

 

 

 

 

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ontzettend bedankt voor jou post!

 

Maar hoe kan ik nou NewCS installeren op mijn dbox? Als ik namelijk de files op de Dbox2 kopieer, en de rechten aanpas, zie ik de CAM niet terug in de software. MGCam wordt in de Keywelt image aangeboden, en wordt ook goed geinstalleerd, NewCS echter niet! frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Ontzettend bedankt voor jou post!

Maar hoe kan ik nou NewCS installeren op mijn dbox? Als ik namelijk de files op de Dbox2 kopieer, en de rechten aanpas, zie ik de CAM niet terug in de software. MGCam wordt in de Keywelt image aangeboden, en wordt ook goed geinstalleerd, NewCS echter niet! frown


Nja kan het bericht niet weer wijzigen:

Ik heb NewsCS er nu ook op staan, geconfigureerd volgens jou parameters, geactiveerd en dan herstart gedaan.

Echter blijft het beeld nog wel donker! frown

Je mag eventueel contact opnemen via PM!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

kan je daar helaas ff niet mee verder helpen qua keywelt.

Ben altijd verwoed fan geweest van het enigma image omdat dit een echt multi language image is qua interface (oa Engels).

 

Er zullen vast anderen op dit forum zijn die je het antwoord kunnen geven.

Je kunt het enigma image ook nog eens proberen, het is erg goed en bied je alle ondersteuning qua cam's die je nodig bent wink

 

 

 

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BB2000

kan je daar helaas ff niet mee verder helpen qua keywelt.
Ben altijd verwoed fan geweest van het enigma image omdat dit een echt multi language image is qua interface (oa Engels).

Er zullen vast anderen op dit forum zijn die je het antwoord kunnen geven.
Je kunt het enigma image ook nog eens proberen, het is erg goed en bied je alle ondersteuning qua cam's die je nodig bent wink




Oke!

Ik heb er nu een Neutrino Image op staan... dus dat betekent dat ik de hele boel om moet gooien... Even kijken of dat de moeite waard is!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BB2000
Hoi Jassy,

Super om te lezen dat het gelukt is smile
Ben je nu over gegaan naar enigma?


Nee, ben bij de Keywelt Image gebleven. Vind het toch de prettigste Image tot nu toe. Het doet wat het moet doen.

In de Keywelt Image zitten ook het een en ander aan hulpjes ingebouwd, om mijn 'zwitscherbox' onder controle te krijgen (Zwitscherbox = Wanneer de box met een EMU actief is (dus bij CD) begint het geluid te 'blubberen' en wordt het beeld zwart, een typisch probleem van 1X Sagem boxen (grijs)). Door deze hulpjes heb ik in ieder geval een stabiel beeld, zonder dat ik om de 5 minuten moet resetten laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ennn daar gaan we weer:

 

Mij valt op dit moment het volgende probleem op:

 

Ik kan de zenders die door UPC Direct worden aangeleverd:

 

- Zone Reality

- Boomerang

- Cartoon Network

- Hustler TV

 

*niet* bekijken. Sporadisch komt er geluid door, maar daar blijft het ook bij. CCCam is wel groen, evenals het Seca2 en het Multicam teken.

 

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...