Ga naar inhoud


problemen met links


boaz

Aanbevolen berichten

Ik wilde de website wat ordelijker maken, de site naar een eigen dir /site en het forum uit de site in de eigen /forum.

Dus naar elkaar 2 dir's site en forum.

De default verzet van index.htm naar site/index.htm en na via de standaard url domein.nl keurig de index.htm

Zelfde truuk voor webportal die in forum staat, als die default is, krijg je keurig die pagina met actuele foruminhoud. Alleen als je die aanklikt blijkt de server te zoeken in domein.nl/ en niet in domein.nl/forum.

Ook die index blijkt te verwijzen naar de root.

Vreemde is dat als je rechtstreeks naar domein.nl/forum/webportal.asp gaat dat alles wel goed werkt.

Is hier een oplossing voor?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Alleen als je die aanklikt blijkt de server te zoeken in domein.nl/ en niet in domein.nl/forum.

 

Ik kan het verhaal niet helemaal volgen.

Je kan op de de server instellen dat www.domeinnaam naar een bepaalde usermap gaat.

 

Je hebt een site met daarbij een link naar een forum?

Dan de map /forum in de hoofddir zetten WWW of public_html.

Maar heb jij je site in de map /site dan moet je de map forum ook in de map site zetten of anders je links aanpassen dat ze een directory terug linken of de volledige url aan de links vast maken.

 

Misschien een linkje dan is het wat makkelijker als we de broncode kunnen zien. (tenzij commercieel)

 

Is op zich vrij simpel allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS

Misschien een linkje dan is het wat makkelijker als we de broncode kunnen zien. (tenzij commercieel)

Is op zich vrij simpel allemaal


Nee, nog erger, politiek. whistle

Maar ik heb de boel inmiddels weer in de root staan, het forum is nu gewoon een dir in de root.
De reden van het verplaatsen was dat ik dacht dat Frontpage anders roet in het eten zou gaan gooien (directorie forum bestaat wel op de server maar niet in de bron oid), maar dat blijkt mee te vallen, FP negeert die hele dir gewoon.

Ik heb nu dus weer de hele site in de root inclusief forum.
En inmiddels weer e.e.a. bijgeleerd.

Maar toch bedankt voor de reactie.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...