Ga naar inhoud


Ontvang ongewenste facturen en abonnementen !


djpetit

Aanbevolen berichten

Iemand probeert mij op dit moment behoorlijk een oor aan te naaien. Afgelopen week ontving ik zomaar een tv-film gids met daarbij een factuur waarop vermeld stond dat de factuur (netjes op naam en adres) binnenkort volgde en of ik die wilde betalen. Z'on 2 weken terug ontving ik 2 informatie folders van de SOA-website met daarbij ook een factuur (welliswaar een luttel bedrag van € 3,-) en die moest ik ook even gaan betalen. Natuurlijk heb ik beide niet besteld, maar vind ik het op dit moment wel ernstig worden. Wat komt er nog meer op mijn pad ??

 

Weet iemand wat ik hier eventueel tegen kan doen ?

 

bvd,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


niet besteld geen handtekening

toch gekregen dit valt onder de colportage wet

je hoeft de aangeleverde post (pakjes ed )

zelf niet eens terrug te stuuren

willen ze toch door zetten mail ze dan eens

met dreiging aangifte politie

zul je zien foutje administratie

zelf meegemaakt spreek uit ervaring

mvg binne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor pukje

Zelf meegemaakt zoals ik melde

Dan moet de tegenpartij kunnen aan tonen dat het pakket/ post

Ed is verstuurd en ook daad werkelijk is aangekomen

Heb dit zelf meegemaakt en zelfs de deurwaarder stond op de stoep

Maar is met de staart tussen de benen afgedropen

Heb toen melding gemaakt bij de politie wegens poging

Oplchting kreeg toen bericht foutje administratie

Dit gebeuren valt onder de colportage wet en laat je niet bang maken iedereen kan wel zeggen dat hij wat opgestuurd heeft

Gr binne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin Pukje,

even een simpele melding dat je de spullen niet besteld hebt en weer bij je afgehaald kunnen worden binnen een redelijke termijn en klaar.

Zo ben ik gratis in het bezit gekomen van een duur wetboek van de staatsdrukkerij die vond dat die uitgave een "must" was voor geabonneerden op bepaalde wetten.

Tja, als je de complete wettekst hebt staan, heb ik geen behoefte aan een dure samenvatting die zo handig is. Ja maar niet als je af en toe een complete tekst moet hebben.

 

Gelukkig heeft overheid.nl een einde aan dit abonnement kunnen maken.

 

Ze wilden wel graag dat ik het terugstuurde, maar dan op mijn kosten. Zelfs een antwoordnummer kon er niet vanaf.

Niet retour dus.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iemand dingen op jouw naam bestelt is het natuurlijk het beste om direct contact met de afzender op te nemen en het uit te leggen ipv jezelf de shit in te werken, wat gebeurt als je niets doet.

Hopelijk voor jou blijft het bij een kortdurend grapje. Kan anders heel vervelend worden.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou net zolang wachten tot ze het eventueel zouden ophalen, dan pas zou ik het mee terug geven.

Ik zou werkelijk nog geen seconde spenderen aan iets waar ik niet om gevraagd heb, zonde van mijn tijd.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt hier mijns inziens de verkeerde conclusie getrokken dat de afzenders zonder opdracht verzenden. Ik heb meer het idee dat iemand in de omgeving van de topicstarter hem een loer aan het draaien is en in zijn naam allerlei bestellingen doet. Daar ben je dan mooi klaar mee. Het kan een "geintje" zijn van een kennis, maar als dat langer doorgaat moet je maar eens onderzoeken wat je mogelijkheden zijn i.v.m. eventuele identiteitsdiefstal.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Er wordt hier mijns inziens de verkeerde conclusie getrokken dat de afzenders zonder opdracht verzenden. Ik heb meer het idee dat iemand in de omgeving van de topicstarter hem een loer aan het draaien is en in zijn naam allerlei bestellingen doet. Daar ben je dan mooi klaar mee. Het kan een "geintje" zijn van een kennis, maar als dat langer doorgaat moet je maar eens onderzoeken wat je mogelijkheden zijn i.v.m. eventuele identiteitsdiefstal.

T B

Tangobravo,

met name jouw stelling klopt dus. Ik heb dus op dit moment echt sterk de indruk dat iemand mij negatief een loer probeert te draaien. Ik kan best tegen een grapje echter zulke grappen dus net niet. Ik ben er behoorlijk druk mee terwijl ik op dit moment andere dingen aan mijn hoofd heb. Ik weet ook zeker dat mijn kennissen-kring dit niet doet ...daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Ik heb gekeken bij de desbetreffende instanties die mijn een factuur gaan en hebben willen toesturen en het blijkt dat hun veiligheid zo lek is als een mandje. Maw iedere koekebakker kan gewoon iets bestellen op een willekeurig adres !
Ik vind zowiezo dat internetdiensten hun zaken veel beter moeten regelen ...maar wie ben ik !


mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...