Jake Blues Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Ik heb nog een DM500 liggen die afgestoft heb om straks op de camping te gebruiken. Aangesloten en mijn CD kaart erin. Na ongeveer 5 minuten geen beeld meer. Er stond Gemini 3.50 op met CCCam 1.71 dus ik denk nieuwe software en gaan met die banaan. Wat schetst mijn verbazing met de laatste Gemini en CCCam 2.11 het zelfde probleem. Of eigenlijk nog erger eerst geen beeld. Uitgezet (stroom eraf) en na een poosje opnieuw geprobeerd het zelfde probleem als hierboven. Alles nagelezen over Gemini en werd afgeraden om met Flashwizzard te flashen dus ik serieel aan de gang. Wederom hetzelfde resultaat. Ongeveer 5 minuten beeld en daarna mag ik het zelf uitzoeken. Interne share opgezet met CCCam en de kaart in de DM800 en zie daar geen probleem met CCCam want dan werkt alles als een zonnetje. Nu is het lastig sharen naar de camping dus had ik graag dat de smartcard gewoon werkt. Ik heb ook nog pli jade geprobeerd maar wederom het zelfde resultaat. Het lijkt wel een warmte probleem. In eerste instantie geeft CCCam info netjes de kaart informatie weer en later als deze uitvalt geeft CCCam info aan dat er geen kaart is. Ik snap er niets meer van. Heeft er iemand een idee? Alvast bedankt Jake 2x Dreambox DM800 and Wavefrontier. ------------------------------------ Assumption is the mother of all fuckups
theparasol Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Wat dacht je van cardreader defect? Lijkt me leuk vervolg voor rokende soldeerbout...
mebo870 Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Lijkt me eerder een probleem van vuile contacten. De chipcontacten van de kaart en die in de box eens reinigen. Dit kan op een simpele manier, door wat contactspray op de chip contacten van de kaart te spuiten. Dan de kaart met de spray erop, een paar keer in en uit de kaartlezer. The key to happiness. Stay away from idiots
theparasol Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Lijkt me toch niet, meer een warmloop effect van een onderdeeltje in de cardreader gezien de 5 mins werking 100% ok. Box open, lekker kijken en als het geheel ermee stopt met coldspray wat verdachte onderdeeltjes in de cardreader afkoelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen