Ga naar inhoud


[KAON KSC 660 HD] discussie als aanschaf


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Net terug uit Duitsland, op onverwachte plek lagen KAON KSC 660 HD receivers. Prijs was attraktief. Lijkt op die Arion die ik ergens gezien heb. Zal wel geen toeval zijn. Als verwacht wou verkoper persé dat ik die Humax Fox zou nemen omdat die voor wie het weet bij duitse consumentenprogramma, etc. ARD-Ratgeber als beste uit de bus zou komen. Van ARD Ratgeber staat de uitslag altijd al vast: Het Duitse merk ook al wordt het elders geassembleerd.

 

Specs staan hier

http://www.kaonmedia.net/eng/product/view.php?org_num=164

 

De verkoper zei dat deze receiver waardeloos was en dat nederlandse satforums geen goede bron van info zijn.

 

Alleen terug gezegd dat we hier met ettelijke duizenden serieus discussieeren. Eens onze eigen mening vormen over deze nieuwe KAON.

 

Niet in bedrijf gezien. Iemand wel of heeft hem?

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na googlen wat foto's, vertrouwd menu aanzicht.

Hij heeft geen LAN. Sommige hebben update over satelite.

Maar in Europa zinloos. 2 reviews in magazines in duitsland, z.g. goed,waar ik niks mee kan. En wat ontevreden engelsen op een variant waarmee ze niet naar het paardenrennen kunnen kijken.

Er is een KAON KSC S660 HD met embedded conax ook en een twin uitvoering. Gekke is dat hij vlgs mij identiek aan die Arion 4000 HD is en in testreview verschillend uit de bus komt.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mij was dit ook al 'ns een keertje opgevallen !

Aaangezien ik lang een kaon kvr 1000+ heb gehad (zonder ondersteuning wegens einde import in nederland) en dit merk heel lang online heb gevolgd, moet ik concluderen dat de Technisat juist op Kaon lijkt, deze voeren dit design al een paar jaar, en trouwens kaon werkt schijnbaar veel als opdracht fabrikant voor andere merken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb inmiddels deze KAON KSC S660 HD.

Als verwacht (na demonstratie) voldoet hij thuis prima, zeker voor die prijs.

Conventionele digitale kanalen superb via de HDMI upscaled (DVD kwaliteit mits het origineel reeds niet pet was).

 

OTA werkt perfekt via Astra 1, alleen moet je dan alle sats opnieuw inscannen. De blauwe HDTV button werkt goed op de Astra 1. Herkent ook een ingestopte CI en de USALS als vanouds. Let op teletekst met zijn eigen afstandsbediening als over HDMI gekoppeld!! Goed werk van KAON wederom.

 

Niet getest met Kanaal. Ik kijk FTA naar BBC HD (erg goed).

Normale 8 euro LNB en bouwmarkt coax wat er al jaren hangt.

Geen probleem. Lat hem wel effe zijn OTA check doen. Bij kanaallijst bewerken duurt het effe voor dat hij zich meld.

Zeer snelle zapper. Doet HD 1080i !!! Updaten: OTA, USB of RS-232. Klok loopt deze keer precies op tijd. EPG als aangeboden uitstekend. Afstandsbedieningkan deel van TV taken overnemen beperkt: Standby, kanalen, geluid en mute, in handleiding alle gangbare TV-merken met AB codes om dit te bereiken.

 

Andere oude fout is er ook uit bij rescannen worden in mijn firm niet meer aanwezige channels eruit gegooit.

 

Emu, channel editors niet bekend. Je moet hem gewoon zien als leuk ding om fatsoenlijke eens een keer echte HD content op je flat TV te zien tegen de laagste prijs.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, de nieuwe kanaal aanbiedingen van 99 euro lijken interessant, maar die minimaal 8 kanalen stellen niet veel voor en zijn extreem duur bij 2 jaars contract.

Ditto Ziggo. En daar krijg je receivers zonder USALS.

 

Die 150 heb je snel terug verdiend. Geen emu geen channel editor voorlopig.

Die channel editor kunnen we misschien iets aan doen door met een hex editor die USB backup nader te bekijken zojuist gemaakt

Maar niet echt nodig

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...