Ga naar inhoud


AAF_BA_Image-5_P7_firstboot


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten

Jullie moeten mij niet verkeerd begrijpen, ik kan tegen de kritiek.

Wat niet goed is moet verbeterd worden.

Alleen moet er toch iets meer info komen dan enkel: werkt niet, krijg GS, doet het niet.

Alles heeft een reden en meestal als er iets fout loopt dan is het heel belangrijk te weten wat je allemaal hebt gedaan.

In iedere geval zou ik het eerst testen met de default skin.

Krijg je hier het zelfde probleem dan kan je dit melden.

 

Jullie respons is zeker belangrijk. Maar ik heb ook niet alle antwoorden op jullie vragen.

 

Wij zijn op de goede weg en zullen dit nog verder zetten.

 

Heeft er niemand iets over de beeldkwaliteit te zeggen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Bram

Was niet persoonlijk bedoeld hoor wink

 

@Black 64

 

De beeldkwaliteit hier op mijn 46 inch full hd scherm is op de Hd kanalen prachtig (en geloof me ik ben altijd erg kritisch als het om beeldkwaliteit gaat). Ook op de sd kanalen wordt er een mooi plaatje op het scherm getoverd, maar deze kwaliteit is eigenlijk niet meer afhankelijk van de image maar eerder van de provider.

 

Voor de rest werkt de versie hier prima, ook met de HD skin. Soms nog wel eens een freeze, maar denk dat dit meer te maken heeft met de incubus.

 

Nog één vreemd probleempje met de webradio, alle stations werken feilloos behalve ééntje (mijn favoriete station) via pc wordt de stream normaal afgespeeld. Via de Kathy en webradio wordt de muziek echter te snel afgespeeld (lijkt wel dubbele snelheid) http://202.170.122.148:8065

 

Over opname, timerfunctie's en dergelijke kan ik me niet uitspreken daar ik dit nooit gebruik.

 

Mvg.

BbyN

 

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64

Heeft er niemand iets over de beeldkwaliteit te zeggen?




Ik heb de jan2009 Flash-versie draaien en ben over de stabiliteit daarvan tevreden. De beeldkwaliteit (BBC-HD als referentie) is in deze versie nog niet die van de orginele software en moet dus nog beter kunnen.

Ik heb gelezen dat de nieuwe versie een verbeterde beeldkwaliteit zou hebben en wacht dus even op de Flash-versie die voor het komende weekend staat aangekondigd.

Gr

Lex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Black64,

 

het is fantastisch wat jullie aan werk verrichten.

 

Nu de E2 BA firstboot versie hier is geinstalleerd op de USB stick, blijkt de grote sprong vooruit duidelijk zichtbaar. Het schijnt dat diverse E2 problemen hun oorsprong hebben in de werking van de USB stick.

 

De beeldkwaliteit is uitstekend. Ik heb deze nog niet precies kunnen vergelijken met de originele Kathrein firmware. Maar een en ander komt heel dicht bij elkaar.

 

Grafisch ziet het er ook prachtig uit.

 

Tot op heden nog geen GS meer tegengekomen. En ook de wentelwiek verdwijnt nu snel uit het luchtruim.

 

De vraag is of detail kritiek hier thuis hoort of per mail aan je kan worden gemeld.

 

Enige kleine punten zijn: Radio zender Swiss Jazz (13o) geeft de titel en artiest op het tv scherm weer, van de op dat moment spelende muziek. Hetgeen mij als bijzonder voorkomt. Deze informatie valt echter precies over de tekst Enigma II van het het 'radioscherm'. Beide teksten zijn dan moeilijk meer te lezen. Lijkt mij een kleine ingreep om dit te verbeteren.

 

Verder werkt de web-pagina met afspelen van TV of radio via netwerk op de PC op zich prima. Echter na het afsluiten van de sessie met mozilla/VLC op de PC, blijft E2 hangen op dezelfde zender en kan deze niet meer worden verzet of de Kathrein worden afgezet.

 

En uiteraard de Cam ondersteuning is nog een belangrijk punt voor verbetering.

 

Dan is de een RC versie al erg dichtbij gekomen.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hele tijd lopen klooien met wat cadeau-sticks en een Sandisk 8GB U3 stick, die het eerst wel deed maar later niet (allerlei rare error - paging errors in de kernel, unaligned accesses, ...). Nu heb ik een Imation Atom 2GB-stickje gekocht en die doet het een stuk beter lijkt het.

 

Als experimentele tuning heb ik in rcS achter enigma2 toegevoegd >/dev/null 2>&1 . Hierdoor komt niet alle output van E2 over de seriele poort naar buiten, en bijvoorbeeld bij kanalen scannen is dat nogal wat output. Toch lijkt het kanalen scannen er niet echt sneller door te gaan.

 

Eigenlijk heb ik alleen problemen bij het kanalen scannen: dan loopt de boel soms vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een NME-Bug probleem met dit nieuwe image. Wie kan helpen?

 

Ik gebruik een stick waarop ik mijn normale AAF image (Domica_Mod_4) en ook mijn expirementele E2 images in de partitie aan het draaien heb. Tot nu toe altijd de E2 aan het draaien gekregen.

In SDA2 heb ik de vorige p1.4 versie staan. Deze draait nog steeds goed. In SDA3 heb ik met de nieuwste poolse versie gewerkt. Kreeg ik aan het draaien, maar geen succes vanwege een netwerk probleem dat ik niet in staat was op te lossen (probleem dat ik een al ergens anders gerapporteerd heb gezien).

Nu heb ik echter zowel de firstboot als de gewone P7 in zowel SDA3 en SDA4 geprobeerd, maar ik krijg of de NME-Bug (in de first boot na de "wait 1 min"), of ik blijf om de kathrein ufs-910 hangen. Heel vreemd.

Heeft nog iemand dit probleem? of beter is er een tip?

Alvast bedankt. (en hoop ook nog steeds voor de CD Astom Cam oplossing!)

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattekop,

 

Heb je al eens geprobeerd je partities te herstellen?

 

Zoniet, Kathy met flash opstarten, contact maken met KCC en Systeeminfo tab kiezen.

Daar zie je alle partities staan en via de rechtermuisknop kan je de gewenste partitie herstellen.

Ik moet dit regelmatig doen als een E2 versie niet wil starten en het helpt.

 

Su6 ermee,

Paul

 

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lex_luthor


Ik heb gelezen dat de nieuwe versie een verbeterde beeldkwaliteit zou hebben en wacht dus even op de Flash-versie die voor het komende weekend staat aangekondigd.


Aangezien ik de BA versie niet goed werkend krijg (toch veel GS, waarom is mij een raadsel)...kan iemand bevestigen dat er komend weekend een nieuwe flash versie komt?

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels heb ik het image werkend op USB cool

 

Opstarten: erg traag (sony micro vault 2 gb)

Beeld: erg mooi, alleen op HD kanalen geen beeld?

snelheid zappen: prima (flash versie gaat gevoelsmatig sneller)

toepassingen: ongekend, dit is nieuw voor mij (speeltijd te kort)

HD Skin: doet het, erg mooi, na stoeien wel vastloper

 

Kortom, prachtig allemaal. Ik heb er een 'toy' bij, leuk om alles uit te proberen.

 

Wens, zoals al vaker genoemd: CD en Aston module ondersteuning

 

Algemeen: ik blijf me verbazen. Inmiddels bijna een jaar geleden deze ontvanger gekocht en met de ontwikkelingen die velen doen als hobby (en waar o.a. ik van mag profiteren) ben ik nog steeds niet 'uitgespeeld'. THANKS 2 ALL!!

 

grt.

Patrick

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die stick gebruikte ik ook , maar met partities had m moeite . Zonder ging het beter , maar na een 24 uur op een HD kanaal te staan , was het geluid weg . Beeld liep nog , tot ik wat ging rondzappen , dan was ook dat weg . Kcc kon box ook nietmeer aanspreken . Na de harde middelen was het dan zover , en moest de nullmodemkabel uitkomst bieden .

 

Na een kingston traveler ( die ook niet met partities overweg kon ) , die sony , heb ik nu een 4GB ICIDU . Dit is de eerste die nu 4 uur werkt met partities zonder GS( ook met prutsen enz wink ), al lijkt ie na installatie van de HD skin ook wat traag .

 

 

Het ziet er alvast goed uit . En het zal alleen nog maar beter worden hoop ik .

Ik hou jullie op de hoogte .

 

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar het schijnt komen veel problemen (circa 40%) voort uit de werking van de usb stick.

 

Inmiddels heeft men (AAF) ontdekt, dat veel problemen met de stick worden opgelost en het opstarten veel sneller gaat door de clustergrootte te veranderen van het ext2 file formaat van de E2 partitie. Dus met telnet handmatig formatteren met een andere clustergrootte.

 

Optie verschijnt binnenkort mogelijk ook in de KCC versie.

 

Ik heb dit nog niet geprobeerd, omdat hier E2 op een 1 Gig Sony Micro vault nu prima werkt. Dus kan deze nieuwe optie zelf nog niet bevestigen.

 

Ook USB sticks die voorheen niet werkten, schijnen hiermee ook aan 'de praat' te geraken.

 

Mogelijk is dit een doorbraak om de USB stick blijvend goed werkend te krijgen. Zeker als het opstarten hiermee ook nog eens verkort wordt.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voorlopig enkel geinteresseerd in wat fundamenteel met satelietontvangst verband houdt zoals goed beeld, HD, CI ondersteuning en EMU's.

Laat dit nu net bijna allemaal problemen geven met E2.

1) SD beeld is m.i. nog altijd iets minder als originele firmware

2) om HD beeld te krijgen moet ik bijna altijd eerst afstemmen en dan CH+/- doen voor het goed komt alhoewel beeld hier nog beduidend minder goed is dan originele FW

3) CI ondersteuning begint te werken maar trager dan met originele FW

4) EMU is eigenlijk het enige waarom ik verder test met E2 daar alleen hiermee Incubuscam mogelijk is alhoewel problematisch maar dit is niet aan E2 te wijten.

 

Voor ik verkeerd begrepen word, ik apprecieer enorm wat mensen in hun vrije tijd aan E2 ontwikkeling en testen presteren, Hoedje af maar ik vind het jammer dat men zich niet eerst focust op het essentiele, dat goed uitontwikkelt en dan pas met toeters en bellen afkomt. Het feit dat men teveel hooi op zijn vork neemt belet zelfs het debuggen en optimaliseren want iedereen probeert heel verschillende dingen terzelfdertijd en het is bijna onmogelijk om de juiste oorzaak of interakties te detecteren.

Voorbeeld: waarom nu al meer dan 1 skin uitbrengen. Het heeft totnutoe massas problemen veroorzaakt die tot frustratie leiden en eigenlijk in wezen geen toegevoegde waarde hebben.

Ik zou dus echt opteren voor een minimale versie zonder overbodige features en dit gradueel opbouwen tot een volwaardige firmware.

 

Intussen doe ik voor het dagdagelijks gebruik verder met AAF 2.0e en met E2 op stick voor de hobby. Dit verhindert mij wel om E2 in flash te testen want dan moet ik telkens herflashen of zit er al multiboot in E2 flasversie waarvan ik geen weet heb?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de andere clustergrootte op de USB BA stick geprobeerd:

 

Boot tijd vanaf BA menu is nu 1 minuut 30 sec. Aanzienlijk sneller dan voorheen.

 

De procedure is als volgt:

 

Ontvanger in de ruststand met werkende klok zetten.

 

Met KCC 2nd stage bootloader afzetten

 

E2 BA versie verwijderen.

 

Dan met telnet het volgende format commando geven, afhankelijk van welke partitie E2 wordt gebruikt:

 

Voor partitie 2 is dit :

 

mkfs.ext2 -b 4096 /dev/sda2

 

en voor 3 etc.etc.

 

mkfs.ext2 -b 4096 /dev/sda3

 

Daarna met KCC in het BA menu E2 (firstboot) in de gewenste partitie zetten.

 

2nd stage bootloader weer aanzetten.

 

Kan mogelijk ook wel anders. Maar dit werkt naar behoren. En het schijnt dat allerlei voorheen niet werkende usb sticks hiermee nu wel werken.

 

Mogelijke nadelen heb ik nog niet gevonden.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het verschil tussen ext2 en ext3?

Op het AAF board werd gesuggereerd dat je met ext3 misschien nog beter uit de voeten komt? Wie kan hier licht op laten schijnen?

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...