Ga naar inhoud


Eindelijk Fatsoenlijke ondertiteling Discovery HD


guppje29

Aanbevolen berichten

Eindelijk Fatsoenlijke ondertiteling Discovery HD

 

Ik zag zojuist dat sinds er ondertiteling op discovery HD zit, dat ze nu ook in een leesbare variant aanbieden.

Dat werd tijd.

Nu krijgt Discovery HD ook voor mij een meerwaarde.

Ik keek er nooit naar vanwege dit probleem.

Gelukkig had CDS daar niet zoveel tijd voor nodig om dit aan te passen.

 

Oktober 2008 ====> Februarie 2009

 

Ga zo door

 

Op naar een goeie epg

 

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Gelukkig had CDS daar niet zoveel tijd voor nodig om dit aan te passen.

Dat lag aan de aanlevering (Discovery-HD zelf(!)). CDS kon alleen ons gezeur ook weer doorgeven....

Bij UPC zet de ontvanger de ondertitels eronder waardoor je bij UPC weer "koeienletters" krijgt die ook weer niet mooi zijn
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guppje29,

 

Dan heb jij Discovery HD nog nooit bij UPC gezien. eek

 

Dit is (was) het tegenovergestelde van de ondertiteling via CDS. Heb je wel eens ondertiteling bij de SD versie van Een (de Belg) gezien? Dat ziet er bij UPC ook zo uit bij Discovery HD. Knoeperts van letters. Is dus ook niet goed. Het enige positieve is dat je met je AB daar de ondertiteling kunt uitschakelen.

 

Zie foto van eerder deze week.

post-1656-1318260138,4586_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing ligt zo voor de hand he.... Gewoon net als ongeveer alle andere zenders de ondertiteling via DVB-subtitles meesturen, dan kan ik zelf bepalen of ik ondertitels wil en afhankelijk van de ontvanger kun je ook nog fontgrootte en kleur instellen.

 

Maar dat zal wel weer "te moeilijk" zijn voor bepaalde mensen dus wordt me dit weer opgedrongen :-( Bij UPC kan het kennelijk WEL!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij UPC kan het ook niet. Ze hebben koeieletters en je kunt geen font keizen daar ze grafisch worden gestuurd. Tja, dus ook niet ideaal... Bovendien zover ik begrijp zijn deze ondertitels ook nog in SD resolutie over het HD beeld heen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...