Ga naar inhoud


[DM800HD] ftp dreambox via internet?


Gast bertjedelft

Aanbevolen berichten

Gast bertjedelft

hallo

ik heb een dreambox dm800 mijn zoon heeft een dreambox dm7000

nou zou het heel erg makkelijk zijn als ik van af mijn thuis pc het config file in de dreambox van mijn zoon zou kunnen bewerken om er een lijntje bij te zetten of zo

nu moet ik er elke keer naar toe ik hoorde van iemand dat dit mogenlijk is via FTP maar hoe werkt dat

bedankt alvast

satbert

Link naar reactie
Delen op andere sites


FTP port forwading openzetten (Port 21) en laten verwijzen naar de DB in zijn modem.

HTTP port forwarding openzetten (Port 80) en laten verwijzen naar de DB in zijn modem.

 

Nu met b.v. DCC moet je bij de DB IP gewoon het IP van je zoon ingeven en hij zal verbinden met zijn DB.

 

Kun je FTP'en, Telnetten, Bestanden bewerken etc.

 

Ik weet niet wat voor een modem hij heeft maar ik zou die poorten niet openlaten staan.

 

Met mijn modem (Fritzbox) kan ik namelijk ook van afstand inloggen middels https://MyIpHere en een serie wachtwoorden etc. Ik kan dan inloggen op de moden, poorten opezetten, middels DCC mijn boxen aanpassen, poorten weer uitzetten.

 

Is vooral handig wanneer ik in Noorwegen zit en mijn vrouw weer op knopjes zit te drukken waar ze van af moet blijven smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je ADSL modem / router zit meestal een functie port-forwarding.

Bij een Linksys vind je die bladzijde onder de tab Applications / Gaming.

 

Daar kan je een poort van de Dreambox, in dit geval 21 voor ftp, naar een extern bereikbare poort doorzetten.

 

Van buiten is je adsl bereikbaar via je externe IP adres, dat kun je bijvoorbeeld vinden met http://www.watismijnip.nl/.

 

Om het makkelijker te maken kan je hier een domeinnaam aanhangen.

Je kan daarvoor een domeinnaam reserveren en dan de DNS laten verwijzen naar boven opgezocht ip adres.

 

Een goedkope oplossing kan een dyndns.org adres, die zijn gratis.

Dat wordt dan bijvoorbeeld bertjedelft.dyndns.org

 

Als je een dynamisch ip adres hebt kan je dyndns ook weer in je adsl modem instellen zodat bij wijziging je site bereikbaar blijft.

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult naar je zoon moeten gaan en daar in een webbrowser het IP van de modem ingeven. Dan met username en wachtwoord inloggen. Dit staat allemaal wel in het boekje van de modem en anders even googlen.

 

Dan met je zoeken naar Port Forwarding. Ik heb bij 3 modems 3 verschillende namen hiervoor gezien. En zelfs de Fritzbox is met de nieuew box van haar oude naam afgestapt.

 

Kijk even in het boekje - zal er wel instaan.

 

Ik heb nog nooit met Total Commander gewerkt. Probeer het eens zou ik zeggen smile

 

Je kunt dit overigens gewoon bij je zoon testen. Alleen ipv zijn interne DB IP te gebruiken gebruik je het IP van zijn huis in Total Commander.

 

DCC geeft bij mij overigens een foutmelding dat hij niet kon verbinden. Maar het streepje wordt toch groen en alles werkt gewoon.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Total Commander is eigenlijk gewoon een Windows kopie van de oude trouwe Norton Commander, zoals onder linux op dit moment Midnight Commander eruit ziet.

 

Ik gebruik zelf WinSCP hiervoor.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Total Commander is eigenlijk gewoon een Windows kopie van de oude trouwe Norton Commander, zoals onder linux op dit moment Midnight Commander eruit ziet.

Ik gebruik zelf WinSCP hiervoor.


ahh... dan moet je bij mijn Stiefpa zijn. Die werkt geloof ik nog steeds met Norton Commander. Ik heb er altijd een hekel aan gehad. Veel te blauw smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter een programma kunt gebruiken zoals logmein (gratis)hiermee kan je de pc van je zoon (als hij die heeft natuurlijk) overnemen, en dan zo op zijn lokale netwerk de dingen doen die je wilt doen.

 

Ik doe het ook zo bij mijn vader, en die woont niet eens zo ver weg smile

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
Ik denk dat je beter een programma kunt gebruiken zoals logmein (gratis)hiermee kan je de pc van je zoon (als hij die heeft natuurlijk) overnemen, en dan zo op zijn lokale netwerk de dingen doen die je wilt doen.

Ik doe het ook zo bij mijn vader, en die woont niet eens zo ver weg smile


ja da's ook een goed idee.

Of remote desktop. Maar dan moet je wel de poort forwarding aanzetten laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
FTP port forwading openzetten (Port 21) en laten verwijzen naar de DB in zijn modem.
HTTP port forwarding openzetten (Port 80) en laten verwijzen naar de DB in zijn modem.


Dat raad ik iedereen heel sterk af. Je wachtwoord gaat in leesbare tekst over de lijn, en dat meer dan eens per sessie. Verder is het een makkie om via deze poorten een dreambox "over de zeik" te krijgen. Zodra een hacker je "gespot" heeft, kun je verwachten dat er van alles aan de dreambox wordt toegevoegd aan hulpvaardige programma's...

Mijn advies: Open alleen poort 22 en gebruik WinSCP (freeware) en PuTTY. Hiermee kun je evenveel, inclusief de webinterface benaderen, je hoeft op de dreambox zelf helemaal niets in te stellen en alles is veilig.

Zie hier voor een handleiding:
http://www.milosoftware.com/sat/dropbear.html
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...