Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: duzz
@all

Mijn internetverbinding is down dus de extended versie wordt al een tijdje niet meer geupdate. Als het goed is wordt mijn verbinding morgen gefixed en zal de file weer up to date zijn.


ah, dat verklaart een hoop, thnx voor de info (y)


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
Is er een speciale rede voor dat het bestand gezip is ?
Ik kan dit dus niet inladen met MV ?


ehh ja de rede is dat hij ongezipt ongeveer 20x zo veel serverbelasting geeft.
Als de file uitgepakt wel werkt in mv , dan is het niet moeilijk om hem met een script te downloaden en uit te pakken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Apple740
Ik krijg al een paar dagen geen EPG gegevens meer binnen van de HDTV kanalen (Discovery/NGC/Voom). Ligt dit aan mij of...?


Origineel bericht van: duzz
@apple740

Klopt, UPC live heeft zijn site veranderd waardoor de grabber niet meer werkt. Heb niet zo snel een andere kunnen vinden.


Ik ben op een grabber gestuit die de vernieuwde website van upclive aankan, zodat we weer EPG gegevens binnen zouden kunnen krijgen van de HDTV kanalen.

http://www.caliban.org/ruby/xmltv_upc.shtml#download

Het leek mij wel aardig dat ik dit voor mijn rekening zou gaan nemen en een xmltv.gz zou gaan verzorgen met de HDTV kanalen. Echter is hier Linux voor vereist waar ikzelf nog nooit mee gewerkt heb. Ik heb inmiddels Linux geïnstalleerd maar om
die grabber aan de praat te krijgen valt enorm tegen, het is voor een Linux noob niet te doen om "eventjes" Linux te installeren en met die grabber aan de slag te kunnen gaan. Dat vereist een poosje studie. smile

Mijn vraag is dus wie van de Linux cracks hier de HDTV kanalen (Discovery-HD / NGC-HD / Historychannel-HD / Voom-HD / Eurosport-HD) met behulp van bovenstaande grabber voor ons wil verzorgen?

Het gaat maar om een paar kanaaltjes dus het vereist weinig server load. wink


Voor de geinteresseerden: het is me inmiddels gelukt om in Linux de grabber werkend te krijgen en de EPG van de HDTV kanalen bij elkaar te grabben en die in een xlmtv.gz file te verwerken, ben nu enkel nog op zoek naar serverruimte waar ik iedere dag de file kwijt kan zodat jullie 'm kunnen importeren.

Iemand die een plekje weet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de HDTV geïnteresseerden: met bijgevoegde file

kun je nu een 7 dagen EPG krijgen op de volgende

kanalen:

 

Discovery-HD (23,5)

NGC-GD (23,5)

Melodyzen (23,5)

Historychannel-HD (Thor)

Voom-HD (Thor)

 

De zipfile uitpakken in etc/epgimport bij je andere '.dat' bestanden en het zou moeten werken.

Diegene met Pli en Milo; je moet in de file nog wel even "enigma_patched" op "1" zetten. wink

hdtvxmltv.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

apple740,

 

dat is leuk dat je die hebt, want die ontbreken.

de vraag is zou het niet beter zijn dat we die in de bestaande ook opnemen? Dan moeten mensen geen 4 keers dubbel werk doen?

 

en misschien kijken voor mensen die de files kunnen hosten.

Gaat er een server of een grabber plat, dan heb je de andere nog?

 

gewoon maar een denkpiste hé.

 

Greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
apple740,

dat is leuk dat je die hebt, want die ontbreken.
de vraag is zou het niet beter zijn dat we die in de bestaande ook opnemen? Dan moeten mensen geen 4 keers dubbel werk doen?


Zoals je mischien aan eerdere berichten van mij hebt gezien heb ik diverse pogingen gedaan om de HDTV kanalen bij één van de bestaande grabbers binnen te krijgen, echter leek hier weinig animo voor te zijn.

Vandaar dat ik 't zelf ben gaan doen. En als je de file eenmaal bij je andere '.dat's' hebt gezet hoef je niets extra's meer te doen, de imports starten vanzelf. Fluitje van een cent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Arnold,

 

Nu heb ik toch weer het euvel dat de epg 's morgens niet meer op het gevraagde tijdstip binnengehaald wordt.

Manueel de epg plugin opstarten gaat prima.

 

Ik heb de box nog niet gereboot omdat er mss mogelijkheden zijn om logs oid terug te vinden?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Arnold,

Nu heb ik toch weer het euvel dat de epg 's morgens niet meer op het gevraagde tijdstip binnengehaald wordt.
Manueel de epg plugin opstarten gaat prima.

Ik heb de box nog niet gereboot omdat er mss mogelijkheden zijn om logs oid terug te vinden?


Ik heb hier het zelfde probleem, manueel starten werkt prima.

Dolf

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rytec en Dolf,

 

stond jullie dm op een HD zender?

weet je dat nog?

en was het zo dat je box nog met een melding stond? of gewoon de normale werkende box?

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...