Ga naar inhoud

(DM8000) Welke Gemini software zit er van de fabriek uit op de 8000?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gelezen dat de gemini 4.1.0 voor de 8000 er is. Ik krijg deze week mijn 8000 en ik vraag me af wat er standaard op staat? Kan ik de nieuwe gemini ophalen als mijn 8000 aan gesloten is op internet via update? Of heb ik daar een programma voor nodig?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Zo te lezen moet je nog veel leren en lezen.

Standaard zit er DMM software op die eigenlijk zelden/nooit gebruikt wordt.

Je zult zelf een image naar keuze erop moeten zetten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

met die vraag kun je ongewild allerlei hilarische reacties krijgen.

op de dreambox af fabriek staat natuurlijk het officiele image

of je handelaar zou ermee geklooid hebben

als je dus een alternatief image zoals gemini of Pli wilt gaan gebruiken, lees je "de flash methodiek per netwerk" door op de officiele homepage van de fabrikant.

het is poepi simpel maar lees liever tweemaal opdat je geen zaken vergeet speciaal ivm dhcp.

chiao

Meantime

Mick Roach

Geplaatst:

Bedankt alvast. En inderdaad zoals je voorganger zegt moet ik nog veel leren en lezen. Maar volgens mij is dat geen schande. Met welk programma kan ik die software erop zetten? Een ftp programma ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Sorry. Ik ga het bestuderen. En ik hoop dat ik niks verkeerd gezegd heb.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Goetoooo,

nee hoor, je hebt niets verkeerd gezegd.

Het zijn allemaal vriendelijke mensen hier.

En ja, het is toch wel interessant dat je eens de topics op zoekt in deze "dreambox" subtopic aangaande de dingen die je wil te weten komen.

Zoek eens op "flash" en "image", want er zijn verschillende images(lees:software) die je in je dreambox kan zetten.

Er zijn ook topics hier over welke de mensen het leukste image vinden. De ene vindt PLi het beste en de andere gaat voor Gemini of voor NewNigma2 of andere...er zijn er nog.

Kijk hier heb je dan ook al een paar keywords bij waarop je kan zoeken en dan kan je zelf kiezen welke image best bij je past en wat je er allemaal wil mee doen.

Toch welkom hier ook en veel leesplezier.

groetjes,

Stefaan

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Goetoooo
Sorry. Ik ga het bestuderen. En ik hoop dat ik niks verkeerd gezegd heb.

Welnee joh! Als je iets verkeerds had gezegd had je allang minimaal 14 dagen vanaf de zijlijn mogen toekijken! blush:D

On topic: de twee meest populaire images voor de Dreambox zijn Gemini en Pli, er zijn zelfs methodes beide op de box te zetten (multiboot) maar begin maar eens met één van de genoemde images.

succes. wink

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

De titel van deze draad is wel raar...

Welke Gemini software zit er standaard van de fabriek uit op de dreambox ?

Er zit standaard de-dreambox-multimedia software op, maar geen Gemini. Gemini moet je ZELF installeren.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:

Voor iemand die er zo "instapt" kan het allemaal knap verwarrend zijn. Voor de meeste bolleboffen hier is zoiets simpels als een image misschien dan gesneden koek, ik begrijp best dat je door de bomen het bofss niet meer ziet.

Even een uitleg heel in het kort.

Dream zet op alle ontvangers een image die het zelf uitbrengt. Deze image is simpel gezegd een copie van het complete besturingssysteem met alle toeters en bellen van de ontvanger.

Standaard heeft deze image als decoder Dreamcrypt. Je kan dus in de ontvanger Dreamcrypt kaartjes gebruiken en gebruik maken van de CI sloten om eventueel een bijvoorbeeld Seca Canaal Digitaal kaartje aan de praat te krijgen.

Softwarematige oplossingen om deze "vreemde" kaartjes aan de praat te krijgen zal Dream nooit aanbieden, er rusten allerhande patenten en copyrights op.

De hobby softwaremakers hebben hier natuurlijk geen enkele boodschap aan. Die rommelen zelf images in elkaar waar van alles en nog wat in zit wat Dream nooit uit zou kunnen brengen zonder tig rechtzaken tegen zich te krijgen.

Vandaar dus dat je diverse alternatieve images hebt. Vaak bevatten ze ook geen zaken die niet kunnen of mogen, maar je kan deze zaken wel vaak simpel via een paar drukken op de knop alsnog installeren.

By de weg, let niet op de hier en daar missende letters, mijn ramplank begint kuren te krijgen. Te veel zware shag en koffie gevoerd.......

Morgen ff nieuwe scoren.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Hoi,

Het is inderdaad allemaal een beetje verwarrend. Heb jij een advies of ik enigma 2 of pli erop moet zetten? Ik wil een dvd/blueray en een harde schijf inbouwen. Die liggen al klaar hier bij mij thuis. De 8000 hoop ik binnen een paar dagen op te kunnen halen.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Citaat:
Heb jij een advies of ik enigma 2 of pli

-Enigma 2

Enigma 2 is de grafische schil die bij de Dreambox wordt gebruikt. Vanaf de 7025 tot en met de huidige 8000 is dat zo. Enigma (1) werd gebruikt bij de eerste modellen Dreambox en was een doorontwikkeling van de Enigma die werd gebruikt op de D-Box II, een ontvanger die werd gebruikt door Premiere betaal televisie in Duitsland. Deze D-Box II werd door hobbyisten voorzien van een op Linux gebasserd operating system en Enigma was een van de gebruikte grafische interfaces. De D-Box II heeft volgens mij ook min of meer model gestaan voor de eerste Dream producten.

-Pli

Pli is een van de image "bakkers" van de diverse Dreamboxen. Net zoals Gemini, RU-Dream, Ronaldd, OzooN, etc.

Wat deze mensen (groepen) doen is het optimaliseren, en uitbreiden van de originele Dream software.

Heb je dus een 8000 dan zal je altijd een Enigma 2 image in je box moeten zetten. Enigma 1 is er niet voor de 8000.

Verder zal je ofwel een iage van Dream in je box moeten zetten, of een niet officiele image van een van de vele image "bakkers". En welke image voor jou voldoet, niet te zeggen. Je zal het zelf moeten uitvogelen. De een zweer namelijk bij Pli, de ander zal Ronaldd perfect vinden.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Voorlopig even bedankt. Klasse dat ik wat geholpen wordt. Dat heb ik als leek echt nodig. Ik heb intussen al ongeveer 40 pagina's geprint. Nu dus bestuderen en hopen dat ik het allemaal snap. Tot gauw denk ik. Groetjes.

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen