antonlamers Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Hoi, Bij mijn tv 32pfl9613, maar volgens mij is het bij alle LCD tv's daar loopt het geluid niet synchroon met het beeld als ik het geluid op AC3 heb staan. De dreambox heb ik via de glasvezel met de reciever verboden. Volgens philips moet ik vanaf de tv een coaxiale kabel naar de reciever doen. Maar dan is het geluid weer niet AC3 want als het geluid via de scart naar de tv gata is het analoog. Hieronder nog een suggestie van Philips. Maar ik heb geen delay. Hebben meer mensen dit probleem? Vraag Hoe kan ik het beeld en het geluid synchroniseren wanneer ik een DVD afspeel op een aangesloten Home Theatre-systeem met ingebouwde DVD-speler? Antwoord Stel op het Home Theatre-systeem de vertraging van de audiosynchronisatie in op 200 milliseconden (200 ms). Als u geen vertraging of onvoldoende vertraging kunt instellen, schakelt u hiervoor HD Natural Motion op de TV uit. Druk op Menu > Picture (Beeld) > HD Natural Motion en selecteer Off (Uit). VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
youriy Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: antonlamers Volgens philips moet ik vanaf de tv een coaxiale kabel naar de reciever doen. Maar dan is het geluid weer niet AC3 want als het geluid via de scart naar de tv gata is het analoog. Philips geeft toch niet het advies om scartverbinding te gebruiken? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Nobody2050 Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Hoi, Wat Philips bedoeld, is dat je met een coaxiale kabel ( beide einden zijn voorzien van tulpstekkers) vanaf de Dreambox naar de TV (geluid in) gaat en dan weer coaxiaal uit gaat van je TV naar je versterker. Dan zou het geluid weer enigzins synchroon moeten lopen. Helaas is dat bij mij thuis niet het geval, maar bij benadering is het behoorlijk goed. Greezt Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
Neptunus Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Huh? De dreambox heeft toch geen coaxiaal uit? Overigens heb ik dat probleem ook en ik krijg het ondanks de ingestelde vertraging in mijn HT niet opgelost! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
egypt Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Hier met de Philips LCD Tv / Dreambox 800 en DVD player werkt het iets anders . Ik verbind de Tv en Dreambox 800 met Hdmi kabel en ook met de Schart kabel. Vanuit de Tv ga ik met een andere Schart kabel naar de DVD Vervolgens haal ik het geluid van de Tv omlaag en het geluid van de DVD en Dreambox omhoog en zo werkt alles hier naar behoren .
Nobody2050 Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: Neptunus Huh? De dreambox heeft toch geen coaxiaal uit? Je hebt helemaal gelijk, maar zo heb ik het toegepast met mijn DVD speler. Even in veronderstelling dat het ook met de Dreambox zo zou kunnen gaan. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: antonlamers Hoi, Bij mijn tv 32pfl9613, maar volgens mij is het bij alle LCD tv's daar loopt het geluid niet synchroon met het beeld als ik het geluid op AC3 heb staan. De dreambox heb ik via de glasvezel met de reciever verboden. Volgens philips moet ik vanaf de tv een coaxiale kabel naar de reciever doen. Maar dan is het geluid weer niet AC3 want als het geluid via de scart naar de tv gata is het analoog. Hieronder nog een suggestie van Philips. Maar ik heb geen delay. Hebben meer mensen dit probleem? Vraag Hoe kan ik het beeld en het geluid synchroniseren wanneer ik een DVD afspeel op een aangesloten Home Theatre-systeem met ingebouwde DVD-speler? Antwoord Stel op het Home Theatre-systeem de vertraging van de audiosynchronisatie in op 200 milliseconden (200 ms). Als u geen vertraging of onvoldoende vertraging kunt instellen, schakelt u hiervoor HD Natural Motion op de TV uit. Druk op Menu > Picture (Beeld) > HD Natural Motion en selecteer Off (Uit). nou je geeft nogal wat stellingen en vraag en antwoord door elkaar de eerste is: dat alle LCD tv's dat probleem hebben dat is zeker niet waar de tweede is: coaxiaal, zoals reeds geschreven is dat weldegelijk digitaal de derde is: ac3 kan je TV helemaal niet weergeven die 32pfl9613 kan enkel virtual dolby digital ik begrijp niet dat mensen met av receiver (home cinema set of losse componenten) hun geluid over die krakkemikerige tv afspelen. chiaode tweede is: coaxiaal, zoals reeds geschreven is dat weldegelijk digitaal uh ofschoon coaxiaal kan digitaal maar het wel afhangt ervan of het doorlussen digitaal is In For The Kill Billie Marten
antonlamers Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch de derde is: ac3 kan je TV helemaal niet weergeven die 32pfl9613 kan enkel virtual dolby digital ik begrijp niet dat mensen met av receiver (home cinema set of losse componenten) hun geluid over die krakkemikerige tv afspelen. chiaode tweede is: coaxiaal, zoals reeds geschreven is dat weldegelijk digitaal uh ofschoon coaxiaal kan digitaal maar het wel afhangt ervan of het doorlussen digitaal is Er staat ook nergens dat er AC3 geluid via de tv wordt weergegeven. Als ik bijv. een DVD via HDMI afspeel dan zou ik het geluid vanaf de TV naar de homecinema door moeten lussen. Het geluid zal denk ik een vertaging krijgen door de tv. Dit staat in de handleiding: 7.2.3 Met beeld gesynchroniseerde audiouitvoer Sluit een home theatre-systeem aan op de Audio L/R-uitgangen of Digital Audio-uitgangen voor een zo gelijk mogelijke uitvoer van beeld en geluid. Zie figuur 7.4.4 en 7.4.8.Sluit het audiosignaal van een DVD-speler, digitale ontvanger of ander audio/video-apparaat niet rechtstreeks aan op het Home Theatre-systeem. Hier de handleiding: http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl9613d_10/32pfl9613d_10_dfu_nld.pdf VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
youriy Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Dus het antwoord op je vraag stond gewoon in de gebruiksaanwijzing? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
tajvdz Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 ik heb dus een soortgelijk probleem en dat staat hier: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1636912#Post1636912
antonlamers Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: youriy Dus het antwoord op je vraag stond gewoon in de gebruiksaanwijzing? gedeeltelijk. als je bijv een dvd speler het met optisch uit dan heb je een probeem. Dan kun je nooit AC3 geluid sysnchroon met het beeld luisteren en kijken VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
youriy Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: antonlamers Origineel bericht van: youriy Dus het antwoord op je vraag stond gewoon in de gebruiksaanwijzing? gedeeltelijk. als je bijv een dvd speler het met optisch uit dan heb je een probeem. Dan kun je nooit AC3 geluid sysnchroon met het beeld luisteren en kijken 1.er zijn niet altijd synchroniciteitsproblemen 2.dank zij de mogelijkheid van jouw tv om het geluid door te lussen zou dat dus wel moeten kunnen als je dvd-speler een hdmi-uitgang heeft. 3. ontvangers en receivers met audiodelay zijn niet voor niets uitgevonden. Dat roepen ze er nooit bij als het gaat over (de voordelen) van digitale televisie. "let op! er kunnen problemen komen met het gelijk lopen van beeld en geluid" clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Neptunus Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Kortom: het geluidsprobleem van de combinatie Dreambox 7025, met een Philips TV en de optische uitgang van de Dreambox naar mijn Sony HT, kan niet worden opgelost, toch? Bij mij is het geluid van Dreambox via de analoge tulp aangesloten op de tv en de tv is analoog aangesloten op de HT, geen probleem, totdat je een DVD via het netwerk gaat afspelen met alleen AC3 geluid! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast remco_k Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: Neptunus Kortom: het geluidsprobleem van de combinatie Dreambox 7025, met een Philips TV en de optische uitgang van de Dreambox naar mijn Sony HT, kan niet worden opgelost, toch? Bij mij is het geluid van Dreambox via de analoge tulp aangesloten op de tv en de tv is analoog aangesloten op de HT, geen probleem, totdat je een DVD via het netwerk gaat afspelen met alleen AC3 geluid! Zoekt en gij zult vinden: De oplossing voor jouw probleem staat hier: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...403#Post1264701
Neptunus Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Nee, dat is niet de oplossing, bij opnames zonder dolby loopt het geluid wel goed en dat wil je dus niet veranderen. Anders had ik wel Pli geïnstalleerd want daarin zit een lip-sync plugin. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen