Ga naar inhoud


Unlooper irdeto 2


Gast pukpukkie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een unlooper die irdeto 2 ondersteund. Weet iemand welke ik daarvoor kan gebruiken? Wellicht kan ik daarna iemand anders blij maken met mijn info.

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


FD lite ?

 

ehm dat is speciaal met glitchpoints voor 7.3 seca2 kaarten.. denk niet dat je daar wat aan hebt met een irdeto

 

ik zal eens op de poolse site's lobbyen er moet een manier zijn anders was er geen gamma kaart (irdeto)

 

ikzelf ben ook geintresseerd in deze materie ..

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste unloopers ondersteunen dus irdeto 2 en ligt het aan de scripts en de atmel/xilinx firmware, maar laat ik het dan anders zeggen. Weet iemand dan of de unlooper trunker de kaarten van ziggo kan uitlezen en kan veranderen?

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je weet hoe wel (ikke niet).

 

Enige wat vrij simpel uit te lezen is is de HPK en de algemene gegevens zoals de datum/serienr enz. Maar daar heb je geen unlooper voor nodig.

 

En het kopen van een unlooper is zeker niet genoeg. Je moet behoorlijk wat kennis van zaken hebben.

 

En ook die heb ik niet (genoeg).

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wij wel aardig wat kennis hebben wat betreft het ontcijferen. Alleen zijn we niet ver genoeg met de apparatuur die we nodig hebben. Vandaar dat we op weg geholpen moeten worden wat betreft de apparatuur.

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik zal maar even de eerste zijn om wat info te delen ;-)

 

aantal dingen die veranderd moeten worden.

 

FiDi van de target is 625 dus je zal een je looper hardware moeten aansturen met iets (software) die dat ook kan.

 

Meeste softwares zijn voor FiDi 372 en heel lelijk ge-nopt in de timing loops om ze goed te krijgen op 1 specifieke frequentie

(MCU freq bedoel ik daarmee, bv. 2 Mhz) dus zelf aanpassen of compromi maken (bv v5b9 pakken)

 

ok, dus het is FiDi 625 en niet 372, dan is het ook nog eens niet T=0 protocol maar T=1 dus, dit is ook belangrijk aangezien het dus meer block-write achtig is, dus met CRC ( ITU-T )

 

daarnaast zijn de (meeste) Irdeto2 kaarten allemaal 80C51 (xtended core) MCU's.

dat betekend dus dat je niets hebt aan bv de 50 nS glitch die iedereen nu op de AT90SC (8 bit avr-risc core) kaarten toepast.

je zult dus je eigen glitch ( / es ) moeten ontwerpen om een aantal registers om te kunnen gooien.

 

zo wink heeft iedereen weer wat denkvoer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
dat betekend dus dat je niets hebt aan bv de 50 nS glitch die iedereen nu op de AT90SC (8 bit avr-risc core) kaarten toepast.

 

Andere (snellere) avr gebruiken en dan is iig dat probleem overwonnen.

Wat ik ergens anders gelezen heb is dat de Atiny te langzaam is en te "klein" wat ram betreft.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"FiDi van de target is 625"

is dit ook uit te leggen voor een beginner. wat hier word bedoelt? wat is FiDi, waar staat die 625 waarde voor?

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbikkel
"FiDi van de target is 625"
is dit ook uit te leggen voor een beginner. wat hier word bedoelt? wat is FiDi, waar staat die 625 waarde voor?


hier staan de standaarden en dan relevante stukje onder ISO7816 3.1.a - Answer to Reset in asynchronous transmission even lezen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...