Ga naar inhoud


Ubnutu met intel intergr. video: video niet vloeiend


jacobus

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem dat ik zelf vrij storend vind:

als ik een film kijk op mn pc onder Ubuntu, heb ik regelmatig strepen in beeld, alsof het te traag ververst.

Onder windows heb ik dit niet.

Ik heb een onboard videokaartje, intel (82)946 GZ.

Ubuntu heeft tijdens te installatie zelf een driver gekozen, en dit lijkt de goede te zijn. Een andere kan ik in ieder geval niet vinden. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Zou het de toewijzing van de hoeveelheid geheugen kunnen zijn, en zo ja, kan ik dit veranderen? In de Bios in ieder geval niet, daar staat ie maximaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wist ik het maar !

Heb ook nog wel een Nvidia videochip dus aan de driver ligt het niet. Waarschijnlijk codec probleem test eens met een opensource codec, en voor linux zijn er volgens mij geen andere codecs dus pech! En het ligt ook niet aan het programma want het gebeurd in diverse. Dan kan het nog Xorg liggen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het is dus absoluut en codec probleem: ik heb 2 keer vlc gestart en zo 2verschillende video's laten afspelen.

Toen was duidelijk zichtbaar dat 1 video goed was, en de andere strepen had. VLC heeft zijn eigen codecs, dus ik ga maar eens met een andere player proberen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...