Ga naar inhoud


[7000]Traag zappen en trage teletekst met pli jade


Gast Paulevski

Aanbevolen berichten

heb sinds vrijdag pli jade final erop gezet.

zappen naar andere zenders gaat traag of blijft hangen. gevolg alshet lukropnieuw opstarten als niet lukt stekker eruit.2de is dat teletekst traag is.tijd loopt niet doordus ook geen pagina's oproepen. had met iolite van beide geen probleem. heb de db ook al opgeschoond dmv factory reset.var is verplaats naar harddisk. was ook al bij iolite.wat gaat er verkeerd???groet,paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee.

 

Een erase image is een "lege"image, zodat alle data overschreven wordt door 0'tjes en 1'tjes.

 

Dus mijn advies is:

 

Gebruik een pc met compoort ( seriele poort , rs232 ) en een nulmodemkabel. Met dreamup een erase image er serieel inzetten. Daarna de gewenste image erin flashen ( ook serieel ).

 

Zodra dat de dreambox 7000 opstart, een flash erase uitvoeren ( linker boventoets naast LCD schermpje in gedrukt houden tijdens het booten. En pas los laten, totdat er in het venstertje verschijnt : flash erase.

 

Daarna een usb stick er achter insteken en dan een herstart uitvoeren. Pas dan de usb stick formateren en mounten.

Dan de "var" map verplaatsen naar usb stick.

Zet dan pas een zenderlijst erin en ook de gewenste softcam ( bijv. Cccam ).

 

Het resultaat is dan een zeer stabiele dreambox 7000 met een var van ca 11 %.

 

Dit is naar mijn mening de beste flash methode van een 7000.

Flashen via netwerk geeft bij de 7000 een instabiele image.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

erase image.zip

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Mijn ervaring is dat je in de DM7000 met Pli altijd een swapfile moet aanmaken. Dat als de Box een gebrek werk geheugen heeft hierop kan terug grijpen.


Dat is helemaal niet nodig. Mijn dreambox 7000 draait nog steeds stabiel met Pli Garnet ( al meer dan twee jaar ) en uiteraard zonder swapfile, maar wel met USB op dezelfde manier, zoals ik eerder heb beschreven.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paulevski
hoi paardengek, allemaal duidelijk en bedankt.wat wordt bedoeld met mounten?gr,paul


Mounten is een opslag media koppelen aan linux.
In dit geval, moet je de USB stick koppelen ( mounten ) aan de dreambox. Dit mounten kan via telnet gebeuren, maar tegenwoordig zit deze optie gewoon in de image zelf. Waarschijnlijk zit het in het menu of onder de blauwe knop. Het één en ander is afhankelijk, welke image je erin hebt.
Zoek maar eens op mounten, via de zoekfunctie van sat4all.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...