Ga naar inhoud


Van een maxplus 2100 een clark-tech 2100 maken


Gast tirolia

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het schijnt de kunnen door het plaatsen van de Clark-Tech bootloader in de Maxplus, ik weet niet of dit definitief kan maar heb er iets over gelezen in het maxplus forum.

 

De reden waarom hij dit wil doen is denk ik omdat er voor de CT bootloader meer (custom) software aanwezig is?

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de bootloader voor de Ctech er op zetten, en daarna de firmware voor de Ctech.

Het veranderen van de firmware en zeker van de bootloader is voor eigen risico, je loopt altijd een kans dat het misgaat en je ontvanger niet meer opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of drie geleden kwam ik regelmatig op een Italiaans forum wat nu niet meer bestaat "Lucifersat" en dat was de plaats voor CTech firmware voor de Italianen.

 

Nu kan ik me herinneren dat toen deze ontvangers de CTech 2100 en de Maxplus 2100 pas nieuw uitkwamen ze precies gelijk waren iets later na een half jaar of zo moest op de CTech een nieuwe bootloader komen en kon er alleen CTech firmware op.

Maar hoe dat precies ging kan ik nu niet meer terug zoeken omdat de site niet meer bestaat.

De bootloader is wel gewoon te vinden.

 

Ook vraag ik me af of als je hem omzet naar Ctech of dan de Fastscan optie voor CDS en TVV er nog wel in zit wie weet dat?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fastscan zit er dan niet meer op, dus dat is voor sommigen een nadeel.

Je kan dan waarschijnlijk ook niet meer terug naar firmware voor de Maxplus en bent afhankelijk van Ctech firmware, die op dit moment overigens wel vaker nieuw uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie helaas bij het STBTool geen knoppie voor de bootloader .

En op een Ital. forum vond ik als antwoord op dezelfde vraag .

Dat de bootloader wel te vervangen was maar dat je dat niet zelf kon doen , daarvoor moest de ontvanger naar de dealer .

 

Toch eens kijken of er een Jtag aansluiting in zit !

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootloader is een bestand met de extensie .stb, zelfde als bij een firmware, zou dus gewoon met de stbtool in je ontvanger gezet kunnen worden. Daarna kun je de firmware voor de Clarketech gebruiken. Upgraden van de firmware en bootloader is niet geheel zonder risico, je loopt altijd kans dat je ontvanger niet meer opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De laatste software van januari heeft problemen met de auto update.

Hiervoor moet nog een fix komen.

 

Bij de maxdigital 225 is deze vandaag gekomen.

Het probleem is dat de software updates veelste lang duren.

Terwijl ze bij de fabrikant al lang de oplossing weten.

 

Voor de clarke-tech komt deze wel veel sneller.

Dus updaten met clarke-tech firmware heeft gewoon veel voordelen.

Helaas heb ik geen maxplus 2100 meer anders had ik het wel geprobeerd.

 

 

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Een jaar of drie geleden kwam ik regelmatig op een Italiaans forum wat nu niet meer bestaat "Lucifersat" en dat was de plaats voor CTech firmware voor de Italianen.

Er bestaat nog steeds een heel goed Italiaans forum (ENGELEN- VAN-VUUR....)met alle firmware en settings voor de CTech.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...