Ga naar inhoud


[800] Netrwerkcamera video streamen naar dreambox


Schats

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik heb de webcamviewer op mijn box (ET9000) geinstalleerd maar ik blijf maar zwart beeld houden, ik heb 2 axis camera's (210 & 1031w), werkt dit uberhaupt op de ET9000 of doe ik iets verkeerd in het config bestandje?

 

"rtsp://root:pass@192.168.2.140/mpeg4/media.amp"

 

Als ik de stream in vlc open krijg ik gewoon netjes een stream van de camera te zien...

 

Hoor graag van jullie.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de webcamstreamer plugin werkend, niet op basis van rtsp maar op basis van motion jpeg, namelijk deze url:

 

VIDEOURL="http://root:pass@192.168.2.160/axis-cgi/mjpg/video.cgi?resolution=640x480"

 

Nu heb ik 2 camera's, kan ik dit programma ook zo instellen dat ik met een of andere knop de volgende camera kan bekijken?

 

Graag jullie reactie.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Gisteren werkte het, echter vandaag niet meer, ik weet niet waarom maar ik krijg ook een foutmelding tijdens install:

 

Code:
x opkg_conf_init: could not lock /usr/lib/opkg/lock:recource temporarely unavaileble.Could not install gst-plugine-audioparsersbadinstall aborted.

 

Hoe kan ik dit weer fixen, waarschijnlijk werkt hij na een goede install wel weer.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, Het werkt toch weer, moest een herstart van enigma doen, nu werkt het weer....

 

Nadeel van de plugin: maximaal 1 camera.

 

Is het mogelijk om dezelfde plugin nogmaals te installeren?

 

Hoor graag van jullie.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees ff snel ergens 'View IP security cameras as multiple cameras on screen (4 at a time)'. Ik denk dat je de documentatie ff moet nalezen smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niet gedacht dat het zo simpel was, een kwestie van de naam van de map wijzigen en kopieren en in de configuratie van plugin.py de instellingen wijzigen..... enigma herstarten.

 

SUPER, hoe lang ik hier al niet naar op zoek ben, simpel en doeltreffend, thnx.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn smile

Welke gebruik je nu precies? De link van je werkt niet atm, heb nu enigma2-plugin-extensions-webcamstreamer_1.0.1_all.ipk Moeten daar nog extra ipk's bij worden geïnstalleerd? En nog wat patchen? Zag daar ook vaag wat van...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn enigste doel is mijn ip camera op de tv kunnen bekijken, dit doe ik nu via de webcamviewer, de andere lijkt mij ook prima maar voor mij zijn al die extra mogelijkheden niet noodzakelijk.

 

Ga via ftp naar de box:

ftp://ipvanjebox/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/webcamstreamer en pas het bestandje plugin.py aan naar de instellingen van je eigen camera.

 

Niet vergeten enigma een herstart te geven na het doen van wijzigingen wink

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, bedankt voor de info smile Ga dr binnenkort eens mee stoeien met 2 pan/tilt ipcams. Vooralsnog heeft het nog geen prioriteit, cams en dreambox zijn in hetzelfde huis.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites



Deze ziet er echt wel goed uit hoor.
Dit is exact wat nodig is om IP camera's te bekijken.
Ga ik zeker eens uitproberen.

Die webcamplugin ook trouwens, eens kijken wat het handigst werkt.

Nu nog een manier om die plugin te starten met één bepaalde knop op de AB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net mijn videosignaal via de scart aan de dreambox8000 gehangen en dat werkt ook. Wel een eenvoudige methode want je kan dan via menu even VCR scart indukken en je hebt beeld van een camera. Dan heb je geen plugin meer nodig.

Dit is overigens geen IP camera.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Schats
Ik heb de webcamstreamer plugin werkend, niet op basis van rtsp maar op basis van motion jpeg, namelijk deze url:

VIDEOURL="http://root:pass@192.168.2.160/axis-cgi/mjpg/video.cgi?resolution=640x480"



Ik doe hier hetzelfde, maar ik krijg het niet in de praat.
De URL in Firefox geeft wel direct beeld, dus de URl zou correct moeten zijn.

Heb je in die config nog iets anders aangepast ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...