Ga naar inhoud


[800] Netrwerkcamera video streamen naar dreambox


Schats

Aanbevolen berichten

Ik heb de plugin werkend op http en rtsp, beide werken prima op de dreambox. Hier draai ik de laatste PLI-image op een VU+DUO en een ET9000.

 

Heb je wel enigma herstart nadat je alles gewijzigd had?

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier ook de laatste PLi.

Dan moet het verschil in de camera zitten.

 

Ik heb een Foscam, jij een Axis volgens de URL.

 

Je zou denken dat MJPEG overal MJPEG is, maar blijkbaar zit daar dus toch verschil op.

Met de plugin speciaal voor IP webcams werkt het wel, maar daar zitten veel te veel spullen in die ik niet nodig heb, ik wil gewoon direct beeld na het drukken van één knop.

Enkel de camera aan de voordeur is al voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPCamViewer werkt wel i.c.m. een Foscam camera, maar dat gebeurt op basis van snapshots om de seconden wat dus geen videostream is. Verder is de plugin niet erg stabiel, ik krijg met een DM500HD en een DM8000 vaak green-screens wat ze blijkbaar niet fijn vinden.

 

WebcamStreamer plugin werkt niet i.c.m. een Foscam camera, ten minste niet met type FI8905W. Als ik de stream via VLC player open met HTTP://[ipadres]/videostream.cgi?/user=[gebruikersnaam]&pwd=[wachtwoord] dan krijg ik als nog een pop-up scherm om username en password in te voeren.

Daarnaast met een Bosch camera getest en dan kan het wel met een HTTP URL met username en wachtwoord erin zonder extra popup scherm alleen jammer genoeg is die camera niet van mij waardoor ik . Ik denk dat het daarom met een Foscam camera niet wil lukken en wel met de genoemde Axis en mijn geteste Bosch camera, die handelen de HTTP requests wel goed af. volgende URL videostreams geprobeerd:

 

HTTP://[ipadres]/videostream.cgi?/user=[gebruikersnaam]&pwd=[wachtwoord]

HTTP://[ipadres]/videostream.asf?/user=[gebruikersnaam]&pwd=[wachtwoord]

HTTP://[ipadres]/live.htm?/user=[gebruikersnaam]&pwd=[wachtwoord]

 

Alle videostreams werken, maar allemaal met een extra pop-up scherm die voor het mooie niet meer zou moeten verschijnen.

RTSP wordt sowieso niet door Foscam ondersteunt, dus daar valt ook weinig mee te doen! Bovengenoemde URLs zijn de enige die ik kan vinden die werken.

 

Heeft iemand anders ook al ervaring met Foscam camera's i.c.m. de genoemde E2 plugin's en eventueel al werkend gekregen?

 

Ik heb bovenstaande met twee verschillende firmware versies geprobeerd:

 

Device Firmware Version 11.15.2.17

Device Embeded Web UI Version 2.4.9.14

 

&

 

Device Firmware Version 11.22.2.30

Device Embeded Web UI Version 2.4.18.15

 

Ook kom ik ergens de naam "MayGion" tegen i.c.m. Foscam. Ik heb gekeken wat dat inhoud, schijnt in mijn beleving een soort van softwarematige aanpassing. Maar die ondersteund wel RTSP naar alle waarschijnlijkheid. Foscam heeft een V2.4.x Web UI firmware en MayGion V3.1.x en schijnt ook in een Foscam te kunnen maar dat is mij nog niet gelukt.

Meer info daarover: http://www.maygion.com

Misschien dat andere er wel wat aan hebben om de WebcamStreamer werkend te krijgen.

 

Al met al heb ik nog geen videostream via een Dreambox op de TV geprojecteerd gekregen, iemand daar al meer succes mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een foscam FI8918 draaiende met url

 

http://user:pass@[ipadres]/video.cgi

 

dan heb je ook geen gezeur met de tussenmelding user/pass smile

Is streaming video, ik weet echter niet of het werkt met de plugin, try it, dan weet ik dat ook weer!

(ben er nog niet mee bezig geweest)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een HTC DHD smile Daar werkt het ook prima met 'IP Cam Viewer', mijn foscam wordt perfect ondersteund, met geluid mic/speaker + pan/tilt. De ontwikkelaar daarvan doet erg zijn best, en er is een scanfunctie die automatisch kan bepalen wat je type camera is. Heb ik op deze manier nog een andere minder bekende ip cam mee werkend gekregen. Een aanrader mijns inziens (zéker voor die paar euro).

Voor wat betreft de/een plugin op de dreambox, daar heb ik nog niet naar gekeken. De noodzaak is er nog niet erg voor, want alles in hetzelfde huis :P

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...