Ga naar inhoud


Schakel probleem met HDMI


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb m'n dreambox (via av receiver) op HDMI 1 op mijn pana plasma. Ingesteld op 1080i het max voor de AVR.

Sinds kort een PC met HDMI out, die geeft 1080p, werkt prima.

 

Probleem is als ik beide gebruik en schakel van 1 naar 2, even is het beeld goed, vervolgens gaat de pana opnieuw instellen en heb ik een vreselijk rosegetint beeld, gevolg: via beeldscherminstellingen even opnieuw de goede instelling maken (door eerst een verkeerde te kiezen en dan op "nee" klikken bv.) voor je normaal verder kunt.

Is er een methode om dit te voorkomen?

 

NB, de pc via de AVR kan ook, maar dat geeft weer andere problemen.

HDMI, het lijkt wel plug and pray......

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens naar je aansluitkabel. Op 1080P wordt de kwaliteit toch wel belangrijk als je langer dan een meter of 2 gebruikt. Onder deze lengte zou alles prima moeten werken met kabels vanaf een euro of 15.

 

Zet hem eens op 720P.... gaat het schakelen dan wel soepel? kijk dan zeker eens naar je kabel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabels zijn korte types en de boel werkt afzonderlijk ook prima. Alleen na switchen gaat het mis.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...